Announcement

Collapse
No announcement yet.

Er dette en bra pakke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Er dette en bra pakke?

    Hei alle.
    Jeg er sugen på og begynne og fly modell fly, og trenger en pakke som inne holder det meste til en "vettug" pris
    Det som er viktig for meg er radio, med mulighet for tilkobling til PC, gøre det meste klart for fly nr 2, med tanke på radio osv. ett fly som virkelig tåler litt juling, kanskje stor motor for og kunne "gi på litt" når den tid kommer, og ikke minst driftsikker.
    Vil ikke finne ut at om jeg synes dette er morro (meget sannsynlig), må måtte legge ut masse pæng igjen.

    Derfor lurer jeg om dette er en grei pakke?

    http://www.rcmodeller.net/?showId=31

  • #2
    Har ikke erfaring med cessnaen, men en Ready med Magnum 52 motor, er god kombinasjon(kansje litt mye power )

    Comment


    • #3
      ARC har kommet med ett nytt fly som heter Beaver og er taildrager (halehjul). Dette flyet flyr nok like godt som Ready men takser sikkert mye bedre, Ready har en tendens til å gå på nesen når der blir litt vind under taksing (bare spørr Ostnik ). Flyet kjøpes på samme plass som Ready`n. Ett tips til slutt, både Ready og Beaver er gode flotør fly (flotørene fra ARC er topp kvalitet og står for en støyt).
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Det er mange bra "pakker" ute og går fra forskjellige forhandlere. Det som er svakheten med de fleste er at det kun er en 4 kanals radio. Det er for lite i lengden. Har selv en 6 kanals Hitec Laser som gir nok kanaler men ingen mulighet til å lagre forskjellige fly. Angrer i dag på at jeg ikke kjøpte en komputerradio med en gang ved å legge til en tusenlapp. Har 3 fly som alle har forskjellige oppsett og dette må stilles inn manuelt før man bytter fly (servoreversering, EPA på trothle, trim osv).

        At de såkalte uknuselige flyene tåler mye er det ingen tvil om. Har selv sett at der hvor en balsamodell vil blitt betydelig skadd var det kun noen skrammer på en uknuselig.

        Magnum motorene skal være de beste fra fabrikken som produser også SC og ASP. Har selv SC og ikke hatt noen problemer av betydning med disse.

        Blir pakken levert med en .40 motor ville jeg ha gått opp til .46 da du har det lille ekstra som du trenger når du begynner med litt avanserte øvelser.

        Nå har alle radioleverandøren JR, Futaba, Multiplex, Graupner, Hitec og Sanwa 6-7 kanals komputerradioer med de viktigste funksjoner for rundt 3.000 - 3.500.

        Dette ga vel ikke noen eksakt svar på ditt spørsmål men det finnes ingen fasitsvar på hva som er bra eller ikke.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Originally posted by Vingemutteren
          ARC har kommet med ett nytt fly som heter Beaver og er taildrager (halehjul). Dette flyet flyr nok like godt som Ready men takser sikkert mye bedre
          Angrer litt på at jeg ikke kjøpte Beaver

          Originally posted by Vingemutteren
          Ready har en tendens til å gå på nesen når der blir litt vind under taksing (bare spørr Ostnik ).
          Jepp, en lei tendens . Eller Airborne

          Comment


          • #6
            Beaver med en Magnum 52 2T motor vil nok ikke vere dumt
            http://no.rcmodeller.net/

            Med en Magnum 52 2T (AR II) koster det kun 90kr ekstra og er topp å ha (spør Ostnik) bare flytt hoved dysa frem på forgasseren så er den utroligt enkel å ha med å gjøre (på Ready med 11x6 Master Airscrew propel, så er der nok krefter selv når motoren er stilt litt vel fet og den svarer kjapt og kontant på gass pådrag med skudd sikker tomgang, merk at dette gjelder Magnum XLS-52 AR-II).

            Legger du til en Eclipse (PPM versjon) så blir det 900 kr til.

            Totalt 5162kr og det er i hvert fall en bra pakke, hadde kjøpt den selv i dag uten å stusse om jeg var i markedet for den type fly (har allerede en Ready med flotører og en Jupiter men kunne tenke meg å bytte ut Ready`n i en Beaver, det blir vel en av hver med tiden tenker jeg ).

            Å ja med flotører koster pakken 5792kr (og da er flotørene rimligt priset) slik jeg har sett den opp.
            Gert Hildrestrand.
            Limets Venner.
            Valdres Flyklubb Modell

            Famous last words? Hey watch this!

            Comment


            • #7
              VM. ta det litt piano nå, skal alle spør meg hvis det er noe de lurer på? (ironisk)

              Men i alle fulla falla(hehe) så er magnumen(min) en veldig grei motor, VM ville hive den veggimellom første og andre gangen han hjalp meg, og nå starter den til tider bare med å snu litt på spinneren . Bare spør han.(endelig fikk dere noe dere skal spørre han om )

              Motoren ble innkjørt med ca 5 l. fuel(fullgass og litt magring innimellom) og den går som en klokke, den vil nesten ikke stoppe når den først er litt igang(sikkert litt falskluft, men det skader ikke å skryte litt ) Og til slutt: den går stabilt og fint på tomgang også .

              Niklas som skryter litt.

              Comment


              • #8
                Tusen takk for svar, mye informativt..

                har vel funnet ut at jeg kjøper Beaver med Eclipse 7 QPCM, og en Magnum XLS-52 AR-II med Floats og hjul...

                nå må jeg bare finne en instruktør med traine kabel..


                Comment


                • #9
                  Hvor bor du? Så lenge det ikke er i Kautokeino el. (jeg vet ikke om noen modellflygere derfra), så finner du sikkert en instruktør.

                  Comment


                  • #10
                    Jag skulle vilja slå ett slag för begangnat, om du inte är väälidigt "bygg kåt".

                    Du lär dig och ser hur erfarna har byggt, det kan du använda till nästa modell. Och du kan få modell, servo, motor osv för halva priset , då är modellen bra och du behöver inte vara så "deppig" när du en gång måste byta.
                    Dessutom så blir det en billigare ingångsbiljett för dig, man kan tycka det är mycket pengar när man behöver allt med alla tillbehör som ska till i starten. Men är man först igång så blir det billigare för du har alla de där småprylarna osv...

                    Jag började med SpaceWalkern, lågvingad trainer, med 4-takts OS52 motor, alumineumspinner, fick servos, batteripakke och mottager.
                    Helt komplett utan radio för 3000 NOK, och du hittar det säkert billigare än mig. Annars kan jag varmt rekommendera SpaceWalker, otroligt lätt att flyga men du kan ändå göra rolls (dock långsamma), loops osv.
                    Inte en enda crash har jag på den (5 lite fuel har gått åt så långt), och då är jag nybörjare. Men har använt lite tid på simulator, det hjälper dig mycket när du flyger mot dig, inverterat osv.

                    Jag skulle vilja dela ut rådet till digital programmerbar radio som någon ovan sa, jag gjorde misstaget med en inte digital och måste köpa ny.
                    Detta för att jag köpt Fun/3d flyg, har nu 3 modeller med olika inställningar, reversering osv. Det är värt de extra pengarna!
                    MFK Blue Max
                    www.mfkbluemax.com

                    Comment


                    • #11
                      Hei igjen..

                      Jeg bor i Stavanger, og fant sider til Forus RC, tenker jeg kontakter noen der, for og få en gjennomgang og trening, skjønte av ymse tråder her i forumet at det kan være ganske så "økonomisk"..
                      Er gammel simmer (MS FlightSim) tipper det ikke hjelper meg noe i denne sammen heng..hehe

                      PS. noen som vet hvor tung den er denne beaveren?

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Stelth
                        Hei igjen..

                        Jeg bor i Stavanger, og fant sider til Forus RC, tenker jeg kontakter noen der, for og få en gjennomgang og trening, skjønte av ymse tråder her i forumet at det kan være ganske så "økonomisk"..
                        Er gammel simmer (MS FlightSim) tipper det ikke hjelper meg noe i denne sammen heng..hehe

                        PS. noen som vet hvor tung den er denne beaveren?
                        Det det hjälper lite, men du vet hur ett flygplan skal flyga.

                        Själv är jag pilot med PPL + VFR Natt.
                        Det var jag innan jag började med modellflyg, trodde det skulle hjälpa men det gjorde det inte. Och det var det folk sa till mig också.

                        Faktum är att det är lurigare med modellflyg än när jag kör på riktigt. Fast modellflyg är mer morsomt...
                        MFK Blue Max
                        www.mfkbluemax.com

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Stelth
                          Hei igjen..

                          Jeg bor i Stavanger, og fant sider til Forus RC, tenker jeg kontakter noen der, for og få en gjennomgang og trening
                          Jeg er også medlem der, hvis du er ute og flyr og det er andre der må du ikke vere redd for å spørre!! Eller du kan selfølgelig avtale med noen på forhånd, men hvis det er fint vær er det nesten altid noen der (ihvertfall i helgene). Jeg kan godt hjelpe deg jeg, holder for tiden på å lære pappa å fly på en .40 size Cloud Dancer (han har litt erfaring fra GWS Tiger Moth), jeg har trainer kabel til Hitec/Futaba og en Hitec Laser 6 som jeg bruker som "slave".

                          PS. Jeg tror klubben har ett skolefly, men sist jeg hørte om det var det styrtet...
                          Dersom du vil kan du kontakte meg på: flue@broadpark.no eller rotem_sharoni@hotmail.com

                          Lykke Til!!
                          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                          er der ingen der kender dem.

                          Comment


                          • #14
                            re:

                            Heisann!

                            Jeg bor også i Stavanger. Har selv en jupiter fra ARC. Den flyr som en drøm! Det er jeg sikker på at beaveren også gjør.
                            Ta kontakt på e-post hvis jeg kan hjelpe deg med noe
                            thomas_gundersen@yahoo.no
                            Hilsen Thomas
                            Jupiterpilot

                            Comment


                            • #15
                              Hei Stelth, nå ble jeg litt missunnelig (er jo en svak sjel når det gjelder modellfly). Du må ta noen bilder av det ferdige produkt og få lagt inn kommentarer på hvordan den flyr og ikke minst oppfører seg under taksing (bruk gjerne instruktørens uttalelser intil du selv kan gjøre deg opp en mening). Tror jeg fortsatt vil anbefale deg å flytte frem hoved dysenåla viss det skulle vise seg å bli ltt vanskeligt å få kontroll over motoren under innkjøringen (en kan jo altids flytte den bak igjenn etterpå).
                              Gert Hildrestrand.
                              Limets Venner.
                              Valdres Flyklubb Modell

                              Famous last words? Hey watch this!

                              Comment

                              Working...
                              X