Unconfigured Ad

Collapse

Har batteri, trenger fly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tarpoon
    • Jan 2008
    • 335

Har batteri, trenger fly

Jeg har prøvd å lete litt rundt på forumet her og andre steder, men kunne ikke finne noe som passet mitt behov.

Mission: Finne et fly som jeg kan bruke mine 3S 2200mah i, de veier i underkant av 200g og blir brukt i min T-Rex 450. Tanken var da å kunne kjøpe et fly slik at jeg kunne bruke batteriene i både fly og heli.

Sett på: Wilga 2000, blir litt for lite for mine batterier. Multiplex Magister bør vel ha 4S. Mulige fly kan være alt fra nybegynner til middels.

Forslag mottas med takk!
    Trond Nilsen
  • Ferry
    • Feb 2007
    • 456

Hva med en MPX Minimag? Jeg har akkurat kjøpt en, og flyr med Align 3S 2200 som fulgte med T-rex 450. Har satt i en billig børsteløs motor. Nydelig fly å bygge.

Comment

• elektrodude
      • Sep 2006
      • 1342

Hva med denne?

Dette er eit skikkelig tøft fly.Har eit slikt selv,og er veldig glad i det.Eg flyr med 1800 pakker da,men det funker helt sikkert knall med 2200 pakker også.
      Alt som kan fjernstyres.
      ---------------------------------------------
      The problem with nitro's these days are that they arent brushless.
      Electronics run on smoke... if you let the smoke out, they stop working.
      Steinar Kvarme.

Comment

• Tarpoon
        • Jan 2008
        • 335

Takk for svar. MiniMag'en ser interessant ut, ser Elefun har en inne. Skulle gjerne sett hvilken regulator den har, siden de anbefaler 2S lipo. Det er vel kanskje en børstemotor i den pakken også?

Addiction 3D-modellen ser skikkelig moro ut!

Dette er 2 fly i hver sin ende av skalen, og da er spørsmålet hva jeg er ute etter. Heller kanskje mot "skala"-siden. Det skulle vel være mulig å montere flottører på Minimag'en?
        Last edited by Tarpoon; 03-07-08, 17:56.
        Trond Nilsen

Comment

• Magnus Harbak Nordvik
          • Jul 2005
          • 89

Mini Pulse XT

Vis du vil ha et morsomt nybegynnerfly så kan jeg trygt anbefale deg Mini Pulse XTen fra E-flite. Topp kvalitet og med en 480BL så har du et fly som har kjempe bra power med batteriene dine. Rullebanen trenger du kun til landing
          T-Rex 500CF
          F-22 Raptor Hangar9
          Blade CX2
          Mini Pulse XT E-Flite
          Pitts Model 12 15e
          Spectrum DX7

Comment

• Ferry
            • Feb 2007
            • 456

Originally posted by Tarpoon
            Skulle gjerne sett hvilken regulator den har, siden de anbefaler 2S lipo. Det er vel kanskje en børstemotor i den pakken også?
            Denne regulatoren følger med:

Og det er med en 400 børstemotor. Jeg kjøpte kit, der kun motoren følger med. Satte i en børsteløs med en gang. Tror den børstemotoren får det tøft med 3S. F.eks Hobbycity.com har billige motorer, ESCer etc. Jeg valgte en Turnigy 2217/16T + HexTronix Pro 36A ESC. Med APC 9x6 E og passe forsiktig flyging, landa jeg etter 21 minutter. Da gikk det 1130 mAh inn på batteriet. Det er mest praktisk med batterier som ikke er for breie, da kan de ligge flatt i bunnen på flyet. Align sitt er smalt nok. Har to Hxt 3G 3s/2200 som jeg skal prøve. Regner med de er smale nok, men har ikke prøvd ennå.

Det skulle vel være mulig å montere flottører på Minimag'en?
            Flottører finnes, orginale fra MPX. Lurer på å kjøpe det selv. Og det finnes reserdeler, vingesett, haleflater etc å få tak i. Jeg lot meg sjarmere av den muligheten. Og alle delene passa så fint i hverandre. Plug and play.

Comment

• Tarpoon
              • Jan 2008
              • 335

Mini Pulse XT er notert . E-flite har også Mini Edge som er interessant.

Når det gjelder minimag'en kan jeg ikke finne en butikk i Norge som selger kit'et med bare motor.
              Har vært innom HobbyCity, bra utvalg og gode priser. Men hvor ville du anbefalt at jeg kjøpte selve flyet? Er ikke like oppdatert på flybutikker som jeg er på butikker som selger helikoptere.
              Trond Nilsen

Comment

• Tarpoon
                • Jan 2008
                • 335

Kikket på Sapac Extra 330L. Den kan brukes med 2200-pakker, eneste problemet er at batteri-rommet er for lite. Men det burde kunne fikses på en eller annen måte.

Denne modellen har også servoer på alle ror, ikke som minimag'en der servo for balanseroret er ekstrautstyr.
                Trond Nilsen

Comment

• jeeeeeeright
                  • Mar 2008
                  • 1052

En minifuntana burde vel også funke med 2200mah batterier...
                  Remi A. Sørensen - 94877903
                  Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• Ofly61
                    • Apr 2008
                    • 785

EPP fly anbefales

Kikket på Sapac Extra 330L. Den kan brukes med 2200-pakker, eneste problemet er at batteri-rommet er for lite. Men det burde kunne fikses på en eller annen måte.

Denne modellen har også servoer på alle ror, ikke som minimag'en der servo for balanseroret er ekstrautstyr.
                    Sapac, har en Pitts S2A råtten "isopor" i den velg et fly med EPP.
                    Har en E-sky Nemo (EPP kropp og vinge) den tålte et loddrett styrt
                    fra 10m (Pitts'en ville vert mos).

Det som er bra med Sapac er at de levere med en brukbar 4 kanals
                    Kina radio (Wfly FT06-B eller noe slikt). E-sky sin er bare søppel.
                    Du får f.eks en 6 kanals Wfly for rundt 500,- rekkevidde 400m godt
                    nok for mindre elektro fly.

Comment

• JanFredrik
                      • Sep 2006
                      • 491

Sapac sin extra er veldig ubehagelig å fly, flikker lett, og faller som en stein. Jeg er glad jeg fikk lurt noen til å kjøpe den av meg for 600,-
                      Jan Fredrik Bjordal
                      www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• joo
                        MFN Skribent
                        • Nov 2002
                        • 6936

MiniMagen funker bra på tøfler. Velg en børsteløs og oppsett som kan gi rundt 150 Watt, da holder det.
                        Attached Files
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Tarpoon
                          • Jan 2008
                          • 335

Jeg har radio (DX7) så det er greit å få en pakke uten radio/mottaker.

Godt poeng det med EPP. Da er nok Sapac Extra 330L ute av bildet.
                          Er MiniMag bygd opp av EPP? Elefun sier den er laget av elapor, er det det samme?

Pene bilder joo Noe slikt er jeg ute etter!

Skal ta en titt på minifuntana også.
                          Trond Nilsen

Comment

• joo
                            MFN Skribent
                            • Nov 2002
                            • 6936

Er MiniMag bygd opp av EPP? Elefun sier den er laget av elapor, er det det samme?
                            Elapor og EPP er ikke det samme. EPP er mer "svampaktig" mens elapor er noe hardere og har glattere overflate. Begge deler kan limes med lynlim/CA. Elapor limes faktisk best med kicker og CA.
                            Isopor derimot er det tabbe å prøve seg med CA på
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Tarpoon
                              • Jan 2008
                              • 335

Originally posted by joo
                              Velg en børsteløs og oppsett som kan gi rundt 150 Watt, da holder det.
                              Skulle gjerne likt å høre hvilket oppsett du har på minimag'en din.
                              Trond Nilsen

Comment

Working...