Unconfigured Ad

Collapse

First Flight

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flyerkult
    • Jul 2008
    • 16

First Flight

Hey. Jeg er ganske ny på akkurat rc fly, har bl.a Madforce monstertruck bil fra kyosho.
    men til tema: jeg er på utkikk etter et fly å starte opp med, som skal være elektrisk.
    Jeg har sett og funnet flere, men jeg har fått sansen for Sapac Wilga 2000.
    Jeg har lest andre innlegg om problemer med dette flyet, at f.eks motorer som brenner opp, ECS som kortslutter og tar fyr, batteri som overbelastes og svulmer opp. Uten at modellen har vært i luften. har derfor noen spørsmål!
    Er denne modellen ganke usikker eller er dette kun problemer man fororsaker selv?
    har dere noen andre forslag til begynnerfly, som er litt avansert(ikke veildig)
    til en god pris?
    Er det smart og kjøpe det meste av innholdet separat?
    Last edited by flyerkult; 05-07-08, 18:23.
    Magnus

Har mye forskjellig innen radiostyrt, men det er fortsatt god plass!
  • Mademan
    • Apr 2007
    • 1086

Jeg kjøpte nettop ett Sapac Extra 300l. Må si det var veldig lett å bygge og sette opp. Og flyr flott! Loops og rolls på første tur

Har ikkeno å sammenligne med jeg, men dette svarte veldig bra til forventingene jeg hadde!
    Go Lower! Lower.... To Low!

Comment

• flyerkult
      • Jul 2008
      • 16

Vel, som sagt så har jeg ingen fly fra før, og derfor sikter jeg til et wilga, siden dette også kan kjøre på land og vann men trenger svar på spørsmål om akuratt dette flyet.
      En kompis av meg har kjøpt nesten alle delene separat, men dette ble veldig dyrt.
      Disse delene kan brukes til andre karoserier, så er det egentlig bare å kjøpe de for så å putte de inn i wilgaen? any1 out there got a wilga, plz answer my questions!

ps: takk for å i det minste få et svar/tips
      Magnus

Comment

• JanFredrik
        • Sep 2006
        • 491

Har hatt wilgaen min i 1 år nå, har har ikke hatt noen problemer med det. Annet enn at det må limes av og til. All my fault!
        Jan Fredrik Bjordal
        www.JetsOfBergen.no

This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

Comment

• flyerkult
          • Jul 2008
          • 16

Så da er det ingen problemer? har lest her på forumet at esc å elektronikk i wilgaen ofte tar fyr, som 2 av 3 tilfeller:S? og hvis jeg kjøper, evt. hva skal jeg erstatte med av ''innhold''? eller fororsakes disse problemer kunn av bruker(flyger/pilot):P
          Last edited by flyerkult; 06-07-08, 19:44.
          Magnus

Comment

• audifrik
            • Mar 2008
            • 497

hei hei..
            jeg kjøpte meg like godt et fuel fly med en
            gang jeg.. protech skystar.. kostet like mye som wilgaen omtrent.. men senderutstyr kom i tillegg da.. og det er ca 2500 for noe som holder til det.. flyr som en drøm både vanlig og opp ned. stabilt nybegynnerfly.
            vurdert og selge mitt nå for og gå over på mere acrofly nå.
            Lower, Lower, oops.
            Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• flyerkult
              • Jul 2008
              • 16

ok, jeg har en nitro bil, hadde tenkt litt mer på elektro denne gang..har du noen bestemt pris du vil selge for?og kan disse delene brukes videre?
              Magnus

Comment

• jeeeeeeright
                • Mar 2008
                • 1052

Er nå på min 3. Wilga, + at to kompiser også har dette flyet, og de eneste problemene noen av oss har hatt med disse er pilotfeil...
                Har også 2 stk wilga 2000 børsteløsutgave liggende nye i eske i tilfelle noen av oss går på en ny smell (kom med et bud så skal du få det ene billig).
                Det eneste å være obs på er at selv om det er snakk om sjøfly, så funker de ikke spesielt godt etter en ubåtøvelse i havet...
                Remi A. Sørensen - 94877903
                Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• audifrik
                  • Mar 2008
                  • 497

ingen spes pris egentlig.. flyet kostet rett over 2 lapper med motor og ca en lapp for det vel. evt tillegg for radioutstyr. alt kan brukes videre.
                  Lower, Lower, oops.
                  Flyr mest elektromodeller, og noe bensin/glow.

Comment

• kenzuke
                    • Jul 2007
                    • 35

Hei!

Har også bare hørt positivt om Wilga fra folk som har det, men har også lest om disse elektroniske feilene.
                    Vet også at Sapac hadde problemer med en del dårlig radioutstyr som fulgte med RTF-modellene, men har ikke hørt om disse problemene siden i fjor.

Wilga er sikkert bra, men den tåler heller ikke mye.
                    Går du hardt i bakken, blir det nok masse liming.
                    Sjøl har jeg et Focus 400-EP som sikkert kan minne om Wilga på konstruksjon. Hadde jeg hatt det som nybegynnerfly hadde jeg nok sikkert ikke flydd mange turene før det var mos.
                    Heldigvis begynte jeg med Wing Dragon - et stygt og relativt tregt fly, men du verden hvor morro det er for nybegynneren i tillegg til hva det tåler!
                    Jeg begynte også med hobbyen i fjor sommer, og i likhet med deg, har også jeg holdt på med fuel-biler før fly.
                    Fordelen med dette er at du er vant med RC og at du er kjent med virkningen av å kjøre mot deg selv
                    mvh
                    Henrik Andreassen, Alta.

// 3x Victory 700 EP (båt - hysterisk på tung sjø! )
                    // Graupner Piper J-3 Cub (1,5m v.s.-OS FS-30 4-stroke)
                    // Focus 400EP
                    // PicooZ
                    // Wing Dragon
                    // Kyosho Sandmaster ST-2 (GT12-SCR) R.I.P.

Hjemmeside

Comment

• flyerkult
                      • Jul 2008
                      • 16

Takktakk

Vel nå har jeg drevet og spurt folk om tips og dvs. nybegynner spørsmål, så nå er det nok bare én ting som gjenstår..

KJØPE MITT FØRSTE RC FLY Wilga 2000, med børsteløs!!!
                      Magnus

Comment

• kenzuke
                        • Jul 2007
                        • 35

Kult. Grattis
                        Kjenner du noen som er dreven, så få han/hun til å ta opp flyet første gangen for å fintrimme ror etc. Surt å gå rett opp og rett ned, hvis flyet er oversensitivt på rorene i tillegg til å være feiltrimmet.

Legg gjerne ved bilde/video av første tur - lykke til!
                        mvh
                        Henrik Andreassen, Alta.

// 3x Victory 700 EP (båt - hysterisk på tung sjø! )
                        // Graupner Piper J-3 Cub (1,5m v.s.-OS FS-30 4-stroke)
                        // Focus 400EP
                        // PicooZ
                        // Wing Dragon
                        // Kyosho Sandmaster ST-2 (GT12-SCR) R.I.P.

Hjemmeside

Comment

• flyerkult
                          • Jul 2008
                          • 16

Tja...det har seg slik at jeg er en av de første i gata som skaffer meg et fly..skal trene skills på simulator, og ta en tur på banene til trmfk. får nok mye hjelp der forhåpentligvis
                          Magnus

Comment

Working...