Unconfigured Ad

Collapse

masse spørsmål til nybegynner

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remiandre
    • Jul 2008
    • 8

masse spørsmål til nybegynner

da var jeg endelig blitt medlem og. har endel spørsmål og håper på endel gode svar..

har blitt anbefalt å kjøpe et kyosho calmato trainer fly (glow) så pakka har endelig kommet i posten og flyet er satt sammen og motor er testet/kjørt noe inn.
    klarte selvfølgelig også å gleppe gløderen ned på proppellen (motor hadde startet) og den skalet av et flak og kom i hundre inn i kneet mitt. tips til andre: IKKE gjør dette. det er VOONDT

noen som har noen erfaring/tips om dette flyet?
    hvor kan jeg finne en bra plass og fly på? bor i ask i gjerdrum og er omringet av jorder, men gresset er litt høyt enda.

finnes det en ålright klubb i nærheten, har funnet noe på nett om gjerdrum modellfly klubb, men siden dems er nede??

hvordan er den orginale motoren som sitter i dette kittet? (kjøpt hos absolutt hobby i hamar)

hvor kjøper jeg riktig og bra fuel?

er takknemlig for alle svar..
    Last edited by remiandre; 08-07-08, 15:19.
    Kyosho calmato trainer 40
    Parkzone super cub
    Walkera 60 (original)
    Esky lama v4 (R.I.P)
    Twister bell 47 v2 (alu) (R.I.P)
    Tamiya 1:10 mye oppgradert, satt i os 18 tm max. spektrum servoer, mottaker og radio (solgt)

Selger et walkera 60 heli (RTF) to ekstra batt, to motorer, og endel annet ekstra. eneste som trengs er rotor blader. helt og pent, er bare for vanskelig for meg..
    byttes i mindre heli, fly eller noe radio greier. kanskje spektrum dx6/7 eller noe annet,
  • TheBirg
    • Jan 2004
    • 692

Flyet har jeg ikke kjennskap til desverre. (Men en kyosho trainer flyr jo oftest bra da, så det er nok opp til deg )

Men det jeg kan svare på da..
    Stripe i nærheten :

Riktig og bra fuel, uten og løse noen som helst form for diskusjon rundt det igjen så finner du det i din nærmeste hobbysjappe. Det meste går. og alt jeg har prøvd har fungert for meg. er stort sett snakk om justering av motor og riktig plugg. Så kjøp det du finner i nabolaget du.
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

Comment

• remiandre
      • Jul 2008
      • 8

takker, men se på den linken du ga meg. har vært inne der,men linken til klubben fungerer ikke finner ingen og kontakte., er det bare å dra dit å kjøre?
      Parkzone super cub
      Walkera 60 (original)
      Esky lama v4 (R.I.P)
      Tamiya 1:10 mye oppgradert, satt i os 18 tm max. spektrum servoer, mottaker og radio (solgt)

Selger et walkera 60 heli (RTF) to ekstra batt, to motorer, og endel annet ekstra. eneste som trengs er rotor blader. helt og pent, er bare for vanskelig for meg..
      byttes i mindre heli, fly eller noe radio greier. kanskje spektrum dx6/7 eller noe annet,

Comment

• larshkj
        • Nov 2005
        • 535

Gjerdrum Modellflyklubb har laaaaaang venteliste for å bli medlem. Jeg har stått på lista siden begynnelsen av 2005 og har ennå ikke fått tilbud om medlemskap
        Jeg ville tatt kontakt med Phoenix var jeg deg.
        Lars Henrik Kjølberg

http://www.flickr.com/photos/larshkj/

Klubber:
        Jets of Norway
        Nittedal modellflyklubb

Comment

• remiandre
          • Jul 2008
          • 8

hva??? hvorfor er det sånn? er det ikke mulig å få kjørt på stripa dems da?
          Parkzone super cub
          Walkera 60 (original)
          Esky lama v4 (R.I.P)

Comment

• Modellflybutikken.no
            Forhandler
            • Feb 2007
            • 78

Ang Gjerdrum Modellklubb

Hei remiandre

jeg er medlem i Gjerdrum Modellklubb og tillater meg å svare på spørsmålet ditt.

Det er et tak på 50 medlemmer i klubben vår. Det er lite frafall i medlemsmassen vår og det er derfor ikke mange som blir tatt opp som nye medlemmer, jeg vet det var noen som ble medlem i år. Du kan ikke fly på stripa uten å være medlem eller gjestefly sammen med en av medlemmene. Dette er vanlig praksis de fleste steder.

Jeg er også medlem i Lukeenga Aerodrome www.lukeenga.org der er det mulig å bli medlem. Stripa ligger litt i skogen midt i mellom Hellrud og Lauhaugmoen ca ti minutter å gå fra parkeringsplass. Ta gjerne kontakt med styret her for evt å besøke pplassen og se om det kan være aktuellt for deg.

Håper dette var til litt hjelp for deg.

mvh
            Odd Johnny
            www.modellflybutikken.no

Comment

• bad scientist
              • Oct 2006
              • 1506

Lærer noe hver dag.

Originally posted by Modellflybutikken.no
              Hei remiandre

Det er et tak på 50 medlemmer i klubben vår. Det er lite frafall i medlemsmassen vår og det er derfor ikke mange som blir tatt opp som nye medlemmer, jeg vet det var noen som ble medlem i år. Du kan ikke fly på stripa uten å være medlem eller gjestefly sammen med en av medlemmene. Dette er vanlig praksis de fleste steder.

mvh
              Odd Johnny
              Er dette virkelig tilfelle? Trodde at alle som var medlem av NAK, modellflyseksjonen var velkommen til å gjestefly på andre striper jeg... Det er ihvertfall slik vi praktiserer det.
              Hvorfor et øvre tak på 50 medlemmer?
              Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

Steinar B Johansen
              Lillehammer mfk

Comment

• remiandre
                • Jul 2008
                • 8

lukenga.. det kan jeg prøve på. har hørt noe prat om noe flying der oppe, men hadde glemt det jeg. skal stikke oppom der en dag jeg og se litt. takk for ålrighte svar
                Parkzone super cub
                Walkera 60 (original)
                Esky lama v4 (R.I.P)

Comment

• remiandre
                  • Jul 2008
                  • 8

må kontakte en fyr der inne for å bli medlem, har sendt mail, men hvem vet. kanskje fyren er på ferie. noen som har et telefon nummer til noen som er ansvarlig for nettstedet dems?
                  Parkzone super cub
                  Walkera 60 (original)
                  Esky lama v4 (R.I.P)

Comment

• Modellflybutikken.no
                    Forhandler
                    • Feb 2007
                    • 78

Ang Gjerdrum Modellklubb

Hei igjen

Gjerdrum Modellklubb er ikke medlem av NAK/NLF.

Ta kontakt med styreleder på Lukeenga. Kan være vanskelig å treffe nå om dagen da jeg tror han er opptatt i Duxford....

mvh
                    Odd Johnny
                    www.modellflybutikken.no

Comment

• bad scientist
                      • Oct 2006
                      • 1506

medlem eller ikke medlem...

Det virker fortsatt litt usoialt.

Steinar B Johansen
                      Lillehammer mfk

Comment

• remiandre
                        • Jul 2008
                        • 8

så vanskelig detta var da. finnes det noe sted i nærheten av skedsmo som det går ann å fly? værker i hele kroppen nå etter å få testa flyet..
                        må jo finnes noen bra steder som ikke er forbundet med noen klubb
                        Parkzone super cub
                        Walkera 60 (original)
                        Esky lama v4 (R.I.P)

Comment

• bad scientist
                          • Oct 2006
                          • 1506

Jeg er ikke kjent i området, men

Hvis du virkelig MÅ fly.og ikke har flyplass, så trenger du dette:
                          1. et litt stort område uten trær, lyktestolper og folk.
                          2. Høyt gress er bedre enn steinrøys.
                          3. Har du ikke rullebane, så kast det, men ha en plan om hvor du skal lande.
                          42. Don`t panic

Steinar B Johansen
                          Lillehammer mfk

Comment

• remiandre
                            • Jul 2008
                            • 8

he he. jo er jo omringet av jorder her,men litt høyt gress. får vel bare kjøre meg en god tur en dag og lete litt
                            Parkzone super cub
                            Walkera 60 (original)
                            Esky lama v4 (R.I.P)

Comment

• jeeeeeeright
                              • Mar 2008
                              • 1052

Er faktisk bedre å lande i høyt gress en på grov, nyslått åker...
                              Remi A. Sørensen - 94877903
                              Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

Working...