Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt første fly(EL)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Det blir nok en viss overgang å gå fra 2-kanals fly og til et skikkelig et med minst 4 kanaler (Høyderor, sideror, balanseror og throttle) og hvor ikke alt av styring foregår etter av-og-på-prinsippet.
    Både Dynam sin Cessna og Wilga 2000 er greie begynnerfly som igjen fungerer på akkurat samme måte med tanke på styring o.l. som et konkurransefly til 15-20 lapper.
    Bare sørg for at alle ror er rette og går riktig vei før du letter, da en krasj nesten alltid fører med seg små eller store reparasjoner (mye som fixes i felt med 5-min epoxy, men allikevel)...
    Remi A. Sørensen - 94877903
    Leder i Lofoten RC-Klubb

    Comment


    • #17
      Stikketrening er stikketrening

      Har en sånn liten 2 kanalers liggende på jobb, som får seg en liten vift når det er ekstremt lite som må gjøres. Man skal ikke undervurdere den fokusen som kreves for å holde en sånn sak i lufta, over tid medmindre du står i en gymsal. Svingene trenger intens "thottle management" for å holde riktig høyde, og jukkapalmen i hjørnet er Alltid truende nær.
      Det er selvfølgelig overhodet ikke det samme som et skikkelig leketøy, men det er bedre enn å ikke fly.
      Ikke kast den! jeg tar`n, kan sikkert brukes til noe!

      Steinar B Johansen
      Lillehammer mfk

      Comment


      • #18
        Kjøpte Dynam Cessna 180 ifjor.
        Dette er nå desverre skrap. Det går ikkje an å lime meir...
        Bilde er frå siste liming i sommer.

        Så, noen som kan anbefale eit nytt, som tåler litt juling.. Har alt elektrisk som trengs
        Attached Files
        Cessna 182. Første fly.

        Comment


        • #19
          Er du klar for noe som er litt mer krevende ?
          Denne tåler litt juling.


          Siden finnes ikke
          Kjetil
          oops: . . ! . .

          http://www.vingmfk.com

          Comment

          Working...
          X