Unconfigured Ad

Collapse

Wilga 2000 fra A til Å

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wilga racer'n
    • Aug 2008
    • 13

Ja det så ganske smart ut. Men etter å ha kikket litt nærmere på redningsakjonen så ser det ut som hovedvingen på wilga'en er knekt. Eller bøyd bakover. Sikkert en hard kræsj.

For de som er interessert så har jeg lagt til 9 nye bilder i første post i starten av tråden.
    Last edited by wilga racer'n; 05-09-08, 01:13.

Comment

• wilga racer'n
      • Aug 2008
      • 13

Jeg tenkte og prøve 2 blads propell på wilgaen. Er det noen som vet hvordan man regner om fra 3 blads 8*6 til 2 blads. Noen sa at jeg ville få mye mere futt bare ved og skifte fra 3 til 2 blads propell. Noen som har erfaringer med dette?

Comment

• jeeeeeeright
        • Mar 2008
        • 1052

9x5 apc-e burde være en noenlunde grei match. tommelfingelregelen er at man går opp på det første tallet og ned på det andre fra 3 til 2 blader-
        Remi A. Sørensen - 94877903
        Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• wilga racer'n
          • Aug 2008
          • 13

-Tror du at det vil bli mere futt i wilgaen med 2 blads propell?
          -Er det APC propell som er best?
          -Hvordan festes denne til motoren. Motor akslingen er 3 mm tjukk. Orginal propellen har ett spor som mutteren passer nedi. Og som igjen bidrar til at propellen alltid er skrudd fast i.o.m at motoren drar med klokka og gjengene er mot klokka. APC propellene har ikke spor for mutter de har bare ett hull med en rund flate på hver side.
          -Og hva er forskjellen på en "electric" og "slowflyer" og vanlig propell?
          -Er dette rett? 9*5 propell (9 står for lengden på propell og 5 står for stigning på propell)?

Takk for hjelpen
          Last edited by wilga racer'n; 18-02-09, 02:08.

Comment

• spewster
            MFN Skribent
            • Aug 2007
            • 1134

Originally posted by wilga racer'n
            -Tror du at det vil bli mere futt i wilgaen med 2 blads propell?
            -Er det APC propell som er best?
            -Hvordan festes denne til motoren. Motor akslingen er 3 mm tjukk. Orginal propellen har ett spor som mutteren passer nedi. Og som igjen bidrar til at propellen alltid er skrudd fast i.o.m at motoren drar med klokka og gjengene er mot klokka. APC propellene har ikke spor for mutter de har bare ett hull med en rund flate på hver side.
            -Og hva er forskjellen på en "electric" og "slowflyer" og vanlig propell?
            -Er dette rett? 9*5 propell (9 står for lengden på propell og 5 står for stigning på propell)?

Takk for hjelpen
            APC går for å være noe av det beste ja. Selv kjørte jeg SF 8*6 og 9*6 på wilga`en min http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=5291.

Til å feste propellen er det bare å stramme mutteren, satt for meg. Etterhvert gikk jeg over og satt på en propsaver (http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=3739) som har reddet propellen mange ganger.
            Stian Håvak (82)
            Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• jeeeeeeright
              • Mar 2008
              • 1052

Forskjellen på "electric", SF, og vanlige propeller er konstruksjonen og bruksområdene.
              "Vanlige propeller" er litt tyngre og mer solide enn el, og sf da de er lagd for fuelmotorer som lager mye krafrigere vibrasjoner enn elektromotorer, og i tillegg går på høyt turtall.
              "Electric" er lagd litt tynnere og lettere enn vanlige propeller siden de ikke blir utsatt for så veldig store vibrasjoner. Disse kan være direkte farlige på en fuelmotor...
              "Slow-Fly" er propeller som er laget med en litt annen profil på bladene for å være mer effektive ved lave hastigheter og turtall. Mest vanlig for elektromotorer, men finnes for fuel også.
              Remi A. Sørensen - 94877903
              Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• bjeff
                • Jul 2007
                • 2010

Bare et lite tips ang APC; de er bra, men ofte veldig ute av balanse. Etter at jeg kjøpte en propellbalanserer fikk jeg aha-opplevelser på rekke og rad. Man behøver ikke kjøpe balanserer, det finnes tips til "selvgjort" her på forumet om du søker.
                Anders Eiebakke
                90078513

Comment

Working...