Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Ja det så ganske smart ut. Men etter å ha kikket litt nærmere på redningsakjonen så ser det ut som hovedvingen på wilga'en er knekt. Eller bøyd bakover. Sikkert en hard kræsj.
For de som er interessert så har jeg lagt til 9 nye bilder i første post i starten av tråden.
Jeg tenkte og prøve 2 blads propell på wilgaen. Er det noen som vet hvordan man regner om fra 3 blads 8*6 til 2 blads. Noen sa at jeg ville få mye mere futt bare ved og skifte fra 3 til 2 blads propell. Noen som har erfaringer med dette?
-Tror du at det vil bli mere futt i wilgaen med 2 blads propell?
-Er det APC propell som er best?
-Hvordan festes denne til motoren. Motor akslingen er 3 mm tjukk. Orginal propellen har ett spor som mutteren passer nedi. Og som igjen bidrar til at propellen alltid er skrudd fast i.o.m at motoren drar med klokka og gjengene er mot klokka. APC propellene har ikke spor for mutter de har bare ett hull med en rund flate på hver side.
-Og hva er forskjellen på en "electric" og "slowflyer" og vanlig propell?
-Er dette rett? 9*5 propell (9 står for lengden på propell og 5 står for stigning på propell)?
-Tror du at det vil bli mere futt i wilgaen med 2 blads propell?
-Er det APC propell som er best?
-Hvordan festes denne til motoren. Motor akslingen er 3 mm tjukk. Orginal propellen har ett spor som mutteren passer nedi. Og som igjen bidrar til at propellen alltid er skrudd fast i.o.m at motoren drar med klokka og gjengene er mot klokka. APC propellene har ikke spor for mutter de har bare ett hull med en rund flate på hver side.
-Og hva er forskjellen på en "electric" og "slowflyer" og vanlig propell?
-Er dette rett? 9*5 propell (9 står for lengden på propell og 5 står for stigning på propell)?
Forskjellen på "electric", SF, og vanlige propeller er konstruksjonen og bruksområdene.
"Vanlige propeller" er litt tyngre og mer solide enn el, og sf da de er lagd for fuelmotorer som lager mye krafrigere vibrasjoner enn elektromotorer, og i tillegg går på høyt turtall.
"Electric" er lagd litt tynnere og lettere enn vanlige propeller siden de ikke blir utsatt for så veldig store vibrasjoner. Disse kan være direkte farlige på en fuelmotor...
"Slow-Fly" er propeller som er laget med en litt annen profil på bladene for å være mer effektive ved lave hastigheter og turtall. Mest vanlig for elektromotorer, men finnes for fuel også.
Remi A. Sørensen - 94877903
Leder i Lofoten RC-Klubb
Bare et lite tips ang APC; de er bra, men ofte veldig ute av balanse. Etter at jeg kjøpte en propellbalanserer fikk jeg aha-opplevelser på rekke og rad. Man behøver ikke kjøpe balanserer, det finnes tips til "selvgjort" her på forumet om du søker.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment