Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner-fly tips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner-fly tips

    Har tenkt å kanskje starte med fly. Har drevet på med helikopter, men er ikke min greie.

    Noen som har noen tips til noen gode nybegynner-fly som tåler mye, går rimelig fort og har en god rekkevidde ( Så jeg slipper å oppdatere for fort )

    Skal være mellom 1000-2000 kr.

    Takk for svar (:

  • #2
    Kan jo prøve MeritRC cessna, kjøpt hos elefun. Flyr kjempe bra, den gjør loops, rools, inverted. Fort??? Går greit den, ikke sinke, men heller ikke Jet

    Comment


    • #3
      Eller Sapac Wilga 2000... Med både flottører og hjul!
      Jan Fredrik Bjordal
      www.JetsOfBergen.no

      This is my Eurosport. There are many like it, but this one is mine.

      Comment


      • #4
        De aller fleste fly kan gå rimelig fort ved bruk av kraftigere motor. Har sett Piper Cub som flyr omtrent like fort som en Spitfire eller Mustang. Så sats på en av de ovennevnte og heller sett på en større motor når ferdighetene kommer.

        Høy hastighet og nybegyner er ingen god kombinasjon - da skal du være lykkelig om du greier å være i lufta i mer enn 30 sekunder hvis du ikke flyr rett frem og må hente flyet i nabokommunen.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Originally posted by Superstar40 View Post
          De aller fleste fly kan gå rimelig fort ved bruk av kraftigere motor. Har sett Piper Cub som flyr omtrent like fort som en Spitfire eller Mustang. Så sats på en av de ovennevnte og heller sett på en større motor når ferdighetene kommer.

          Høy hastighet og nybegyner er ingen god kombinasjon - da skal du være lykkelig om du greier å være i lufta i mer enn 30 sekunder hvis du ikke flyr rett frem og må hente flyet i nabokommunen.
          Enig med den, men andre enden av skalaen er like ille. Å bruke 40 meter for takeoff på asfalt er heller ikke å anbefale...
          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

          Comment


          • #6
            Prøv en prangster 3d. Tåler masse, rimelig, og flyr bra og er svært tilgivende. Prøv den med en .25-motor. Butikken vil sikkert anbefale en 46, men da forsvinner de gode egenskapene fullstendig. (har prøvd begge) Den gjør gjør all aerobatikk unntatt hover, og om du durer inn i tre eller slår kolbøtte bortover stripa, er det bare å starte motoren på nytt. Har krashet mye med den, og pr dags dato har jeg bare skiftet propell 3 ganger. Når du har lært deg å fly, så ta kontakt. Kan vise deg hvordan man lager et fint sjøfly av den! Et sjøfly som hovrer over vannflaten

            Siden finnes ikke

            Lykke til!
            Attached Files
            Med vennlig hilsen
            Johannes Gjessing GMFK
            || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

            Comment


            • #7
              Beklager hvis jeg kaprer tråden, men side det er samme emne så tar jeg sjangsen..

              Har bestemt meg for å blåse støv av gamle kunster og begynne med RC-flyving igjen..

              El-fly virker veldig renslig og greit. Sidene det er 10år siden jeg sist krasj fly på Forus stripen utenfor Stavanger tenkte jeg at en trainer kan være lurt å begynne med.

              Er det noen som kjenner til denne: 404 Not Found

              Ser veldig grei ut...

              Comment


              • #8
                Holder på å sette sammen en GWS E-Starter i disse dager. Det mangler ennå litt før den kan testes. Den er grei og bygge og har en veldig hyggelig pris. E-Starteren har fått mye bra omtale både her og på andre fora.

                Multiplex sine fly får også mye bra omtale og likker vel hakket foran i kvalitet/soliditet, men også i pris(har en Easyglider). Tenker da på MiniMag, Mentor og EasyCub.

                Comment


                • #9
                  Mener nå at en av de bedre traineren er Art Tech Wing Dragon 4ch. Har hjulpet nybegynner med denne modellen med godt resultat. Kanskje litt motorsvak, men det er nok til basic trening. Mindre fornøyd med Wilgaen. Begge disse ligger innenfor "budsjettet" på 1000-2000. Skal du legge i mere får du nok bedre store trainere.

                  Comment


                  • #10
                    Jeg er ikke uenig med tidligere tråder, men siden jeg ikke kjenner til alle forslagene vil jeg anbefale noe GENIALT som hjalp meg!

                    Stryker C er HELT perfekt! Billig, solid, utrolig lett flydd og sist men ikke minst lett å reparere!
                    Det flyr ikke av seg selv, men viss du har noen som har peil som kan være med å stå på siden, så går det som en lek!

                    Det er nå min mening! jeg har snakket med mange med samme mening!

                    Dette flyet er også utrolig fint å vokse med! Du blir ikke fort lei som med Wing Dragon, som etter min mening er håpløst...

                    Prøv!
                    Svein Kjetil Litlehamar
                    Stavanger

                    Futaba 10C Fasst
                    -------------------
                    Demon F5D

                    Comment

                    Working...
                    X