Unconfigured Ad

Collapse

Festing av batteri i GWS E-Starter

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • spitmk16
    • Oct 2005
    • 1367

Originally posted by grønnskolling
    Så var dagen kommet for min deby med E-Starteren. Hadde et områd med en p-plass og et åpent område rundt. Dessverre var plassen brukt som lager for brakker, så store deler av den var "opptatt". Fant likevel ut at jeg skulle prøve en tur.

Takset litt rundt først. ga gass og tok den litt opp før jeg landet, noe hardt... Understellet ble litt bøyd, men ellers ok. Bøyde det tilbake og tok av på nytt. Fløy et par runder. ikke spesielt rett eller elegant.......... men jeg holdt det i allefall i lufta. Gikk inn for landing, og den ble nok litt hard, bøyd understell og røket mototfeste. resten av flyet var like helt

Mototfeste har jeg, og understellet er bare å bøye tilbake.

Flyet virket veldig greit å fly. Må nok ha litt større utslag på rorene enn det jeg hadde. Får prøve meg frem litt. Gleder meg alerede til neste tur
    Viktig å ha en god mengde med reservedeler på første flyet. Motorfester vil du spise til frokost i starten. Husk at Estartern tåler masse liming. Mitt veide 790 gram på slutten og det fløy fortsatt bra. Du bør montere en karbon stang fra batterikassen og bakover, fordi halen er ikke sterk på estarteren. Den knekker veldig fort.
    Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• grønnskolling
      • Oct 2006
      • 355

Har bestilt nytt feste fra Elfun, som er beregnet på motoren jeg har, en Hyperion 2209. Plastfestne fra GWS må bores opp for å passe på denne motoren, og da er det ikke så mye hold igjen...........

Er det noen andre som har vært plaget med at understellet bøyer seg???? Lurer på det er hensiktmessig å prøve en annen type tråd??

Ser det er startet en egen tråd for E-Starter. Tar gjerne i mot tips der.

Har limt inn to tynne karbon rør innvendig i halen, en på hver side.

Comment

Working...