Unconfigured Ad

Collapse

Ultimate E-Starter tråd

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BiZARRE
    • Feb 2008
    • 29

Ultimate E-Starter tråd

Gjør ett forsøk på å få i gang en ren e-starter tråd.

Her kan dere poste bilder av deres e-startere, video'er, modifikasjoner, erfaringer med flyet og tips til nybegynnere.
    Skriv gjerne litt om hvilket utstyr dere har i flyet.
  • BiZARRE
    • Feb 2008
    • 29

Jeg har nå hatt 6-7 turer med min E-Starter. Føler jeg begynner å få bra kontroll på flyet.
    Har ikke gjort noen store modifikasjoner på flyet mitt. Eneste jeg har gjort er å skjære ut plass til batteriet lenger frem for å få rett CG. Har også flyttet bakhjulet fra orginal festet, på grunn av at dette er elendig og ødelegger sideroret. Har isteden bøyd en liten metall stang som hjulet står på og stukket det inn i isoporen og limt det godt fast med mye epoxy.

Eneste som jeg sliter med er at flyet ikke vil rolle skikkelig mot venstre. Legger seg på siden, men får det ikke opp-ned. Går fint hvis jeg roller til høyre. Har funnet ut at jeg egentlig har montert balanse rorene feil. Har byttet om høyre og venstre balanse ror i tilleg til at de står opp ned. Har dette noe å si?

Comment

• spitmk16
      • Oct 2005
      • 1367

Originally posted by BiZARRE
      Gjør ett forsøk på å få i gang en ren e-starter tråd.

Her kan dere poste bilder av deres e-startere, video'er, modifikasjoner, erfaringer med flyet og tips til nybegynnere.
      Skriv gjerne litt om hvilket utstyr dere har i flyet.
      Flyet er bra, bare husk å ha tape i forkanten av vingen, og ha carbonstang fra batterihull og bakover.
      Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• Ben_E
        • May 2003
        • 621

Jeg er inne i min 2. E-starter

Den første installerte jeg nesehjul på, mye "tøffere" synes nå jeg. I min nåværende har jeg en AXI 2212/26 og flyr mest med flottører...

Ben_E
        Attached Files
        Ben-Erik Ness
        Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
        http://www.jetsofbergen.no

Comment

• grønnskolling
          • Oct 2006
          • 355

E-Starter understell

Hei

Er det noen flere som har problem med at understellet bøyer seg under landing, eller er det bare mine som er ekstra harde???????? Forslag til løsning??

Comment

• BiZARRE
            • Feb 2008
            • 29

Har tapet forkanten på vingene, men har enda ikke fått bruk for det

Når det gjelder understellet har jeg ikke hatt noe problem, utenom bakhjulet.

Igår fikk jeg 2 nye batterier på 1250mah. Har nå totalt 3.
            Idag fløy jeg med 2 av batteriene. Men fikk problemer med deans kontakten på det tredje batteriet. Male kontakten fra regulatoren ville ikke inn i female kontakten på batteriet. Skjønner ikke hva som gjør det. Funker fint på de andre batteriene.

Comment

• grønnskolling
              • Oct 2006
              • 355

Vingestag, er de nødvendige?

I helgen har jeg koseflydd 5 pakker, tilsammen en time i lufta. Deilig å kjenne at jeg begynner å få kontroll....... Kjøpte floats og det går som en drøm på snøen. Bruker en del mer batteri da. reduserer flytiden med rundt 30 %. Samt at det reduserer en del på hastighet og stigning. Men gøy er det

Så til spørsmålet. Jeg flyr med 2200 mah 2s lipo. De har jeg inne i flyet og må av med vingen hver gang jeg skal skifte batteri. Vingestagene er jo litt ekstra plunder. Er det noen av dere som har erfaring uten?? går det greit??

Comment

• grønnskolling
                • Oct 2006
                • 355

Balanseror på E-Starter

Nå begynner jeg endelig å få taket på dette

Men balanserorerne på min E-Starter er veldig myke. Dvs det er nesten bare den innerste delen som beveger seg. Merker dette særlig ved litt vind, da kan det være vanskelig å få "vippet" den rundt. Noen som har forslag til hvordan få stivet de av?? Evt bytte de med noen i balsa? (har sett at noen også øker størelsen på de).

Comment

• bjeff
                  • Jul 2007
                  • 2010

Det kan hende et lag med pakketape duger, men det høres nesten ut som om 6 mm depron er tingen.
                  Anders Eiebakke
                  90078513

Comment

• Ben_E
                    • May 2003
                    • 621

Originally posted by grønnskolling
                    Nå begynner jeg endelig å få taket på dette

Men balanserorerne på min E-Starter er veldig myke. Dvs det er nesten bare den innerste delen som beveger seg. Merker dette særlig ved litt vind, da kan det være vanskelig å få "vippet" den rundt. Noen som har forslag til hvordan få stivet de av?? Evt bytte de med noen i balsa? (har sett at noen også øker størelsen på de).
                    Jeg vil anbefale pakketape, det er enkelt å sette på og gir grei effekt. Du kan selvfølgelig lage nye i balsa, men da må du åpne vingen og det blir plutselig en liten jobb av det....

Ben_E
                    Ben-Erik Ness
                    Bergen Modellflyklubb

Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!

http://www.bmfk.no
                    http://www.jetsofbergen.no

Comment

• bjeff
                      • Jul 2007
                      • 2010

Har ikke sett det flyet, men det forekommer meg pussig at ikke hele roret løfter seg. Kanskje hengslingen ikke er helt patent? Ellers så ville jeg gått for depron, kjapt og enkelt. Kutt i riktig lengde/bredde, kutt 45 grader på skrå der det skal festes i vingen og bruk fint sandpapir for å smoothe ut, blank pakketape til å hengsle... Enklere blir det ikke.
                      Anders Eiebakke
                      90078513

Comment

Working...