Unconfigured Ad

Collapse

Cessna 177 Cardinal eller Ready MK-2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pettesh
    • Aug 2008
    • 38

Cessna 177 Cardinal eller Ready MK-2

Hei,

har sett meg ut en av disse to flyene jeg har linket til, og lurer på om det er noen her som kan fortelle meg hva jeg aller helst bør gå for? Nevte fly er vel laget i plast, noe som tåler en del mer en balsa, og tenker derfor at de kan være fine å starte med, siden det mest sannsynlig kommer til å bli noen harde landinger i starten. Selv om prisen er litt stivere enn mange andre trainere tror jeg det kan være verdt pengene.

http://www.throttlestore.com/cessna_...l.aspx?lang=NO

http://www.throttlestore.com/ready_mk-2.aspx?lang=NO

Takk for alle svar!
  • BARDUBOY
    • Mar 2006
    • 249

Har selv cessnaen og er kjempefornøyd med den, men om den er et nybegynner fly vet eg ikke,for den er noe tyngre enn en balsatrainer.
    Men for all del, det er et kjempe flott fly både å fly og se på.
    Børge G Hansen

Futaba 10C 2.4FASST
    Optic6
    C17E
    Dassler
    T-Rex
    T-Rex 600 N Pro
    U-CAN-DO 46
    Cessna Cardinal
    Cessna 182 skyline
    cap 232 27% alitalia
    edge 540 vince

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

De tåler en del men ikke overdrevent mye.
      Kjøp den av de du syntes ser best ut. Cessnaen bør ha 15cc 4-takter eller bortimot 10cc 2-takter. Readyen noe mindre. Jeg hadde Cessnaen ei stund (til den traff et grantre). Var godt fornøyd med den, men Readyen er helt sikkert ok den også.

Hvis du får hjelp i starten går det sikkert greit men en balsatrainer flyr noe saktere, noe som kan være greit under landing.

Den største fordelen med plast mener jeg er at du så å si slipper alt av irriterende transportskader (som har lett for å oppstå...) i tillegg er det fint når du skal fly med flottører. Da slipper du balsa som blir fuktig osv. Den tåler noen dårlige landinger men da ryker som oftest understellet, som også er i plast. Et fly er uansett ikke lagdt for å krasjes...
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• HAUGE
        • Nov 2005
        • 34

Hei
        har hatt ein cessna 177 cardinal eg og,hadde kunn flydd e-starter elekto før.Det gikk bra men annbefaler kansje og prøva med trainer kabel på det,visst du ikkje er vane med slike fly.men etter ein tur og 2 går det fint vill eg tru.(men eg meiner at det er litt meir en ein trainer eg og)
        KJETIL HAUGE
        HARDANGER

T-REX 450 SE V2
        T-REX 500 CF
        T-REX 600 N
        KATANA 46, SC53
        AIRCOMBAT,SC32
        CESSNA 185 ESM 26 BENSIN
        ULTIMATE, ELEKTRO

Comment

• Pettesh
          • Aug 2008
          • 38

Hos throttlestore sa de det kom på det samme hvilket av disse to flyene jeg valgte, det var avhengig av lommeboken. Begge to var gode fly. Som jeg har fått med meg har cessna'en rett vinge, mens ready'en har litt V, noe som er en fordel. Tror kanskje jeg velger sistnevnte, og lærer å fly med denne først. Siden skoleflyet jeg kan bruke er av samme type, vil det vel være en liten fordel å ha det samme selv.

Comment

• nettulven
            • Feb 2007
            • 495

Originally posted by Pettesh
            Hos throttlestore sa de det kom på det samme hvilket av disse to flyene jeg valgte, det var avhengig av lommeboken. Begge to var gode fly. Som jeg har fått med meg har cessna'en rett vinge, mens ready'en har litt V, noe som er en fordel. Tror kanskje jeg velger sistnevnte, og lærer å fly med denne først. Siden skoleflyet jeg kan bruke er av samme type, vil det vel være en liten fordel å ha det samme selv.
            Begge flyene har V-vinge. Men det er nok det samme hvilket av de du velger. Readyen er billigere, og like kjekk å fly. Men Cessnaen er større, finere og går litt fortere...
            Thomas Molnes
            Ålesund og Omegn Modellflyklubb

Comment

• andersh
              • Apr 2003
              • 1734

Jeg har hatt Cessna'en i lang tid, og har også flydd Ready'en. Jeg synest Cessna'en flyr mye finere, mens Ready liksom henger litt mer og dingler under vingen. Når det gjelder ferdighetsnivå tror jeg ikke det er mye som skiller de. Selv om Ready'en har litt mer v-form er de ikke veldig forskjellig på den måten. Ready er vel mest vanlig å fly med 46 motor, mens Cessna'en er perfekt med 91 4-takt. Jeg har også flydd en med en 60 2-takt og det funker greit, men er ikke mye mer motor enn det bør være. Jeg flydde den da med flottører fra vann så det krever nok litt mer krefter.

Om man ser bort fra lommeboken, ville jeg valgt Cessna'en. Flyr som en gud!

Husk å forsterke vingen med carbonrør...
              Anders Hauge

www.hang.no - Norges nye HANG-side!

www.JetsOfBergen.no
              rc.andersh.com

Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
              Byggeblog FPV SailCam Easyglider
              Byggeblog for Eurosporten
              Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys

There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....

Comment

• strofe
                • Sep 2004
                • 249

Har en Cessna m/ Saito 82 4 takt. Den flyr kjempefint, anbefaler 2 servoer i vingen slik at man kan bruke flaperon, da blir landingsfarten betraktelig lavere.
                Også er den mye finere enn Readyen........
                Mvh
                Bent Andreassen

Harstad Modellflyklubb på Facebook
                http://www.facebook.com/#!/groups/313467363926/

Comment

• Lille_Thomas
                  • Sep 2008
                  • 364

har hatt 1 ready å 2 cessna å dem er begge utrolig flotte fly som 1. og 2. fly.
                  Ready'en har en liten fordel hvis du er helt nybegynner i å med at den er litt mere lett flydd å staller ikke fullt like lett, kjekkeste med ready'en er at den er nesten umulig å låse fast i flat spin å liggnede manøvrer, med andre ord så er den lett å ta inn igjen uannsett hvor mye du leker deg med den i lufta.

Cessnan merker du at er litt tyngre å fly enn readyen men du lærer mere av å fly cessnaen, den trenger litt mere fart i landing for at den skal være like stabil men det har vel også mye med at på cessnaen så retter vi alltids ut vingene når vi limer dem sammen.
                  Cessnan har ett kjempe pluss hvis du vil bruke det som ett sjøfly også, for det er utrolig stabilt. Kan taxe i høy fart å nesten frese rundt som en motor båt

Selfølgelig vil det koste noen hundre lapper extra på cessnan pga .91 4 takter men tro meg det er verdt det.
                  Har du flydd bitte litt før eller iallefall har en god stripe ville jeg gått for en cessna.
                  Mye mere spenning å moro med cessna å du lærer mye mer av den. bare vær veldig forsiktig med harde landinger, bak leggene går i hytt å pine hvis du treffer litt hardt.
                  Men der var en her i klubben som fikk frest ut aluminiums understell å det funket utrolig bra.

Lykke til uansett hva du velger, mye moro blir det uansett
                  Thomas Rongve

Comment

Working...