Unconfigured Ad

Collapse

Løse opp lynlim

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pettesh
    • Aug 2008
    • 38

Løse opp lynlim

Hei,

var litt uheldig under bygging av en Ready mk-2. Hvis dere ser på bildet, så er det tre skruer som fester understellet. Disse sitter fast ved hjelp av tre muttere på den andre siden. Har tydligvis fått litt lim i den ene muttern, så skruen sitter bomfast.

Er muligheter for å løse opp dette? Det er stål mot stål, men det er jo begrenset hva jeg kan gjøre inne i flykroppen.
    Attached Files
  • bjeff
    • Jul 2007
    • 2010

Aceton/neglakkfjerner er bra til å løse opp lynlim.
    Anders Eiebakke
    90078513

Comment

• yak
      • Mar 2008
      • 302

løse opp lynlim

du kan prøve å varme skruen med en loddebolt

Comment

• Rein
        • Feb 2006
        • 172

Det ser jo ut som plast dette...
        Jeg ville vært forsiktig med både aceton og varme. Hva med å prøve med enda litt mer makt på trekkeren?

Rein
        mine fly;
        Noen kommer
        noen går.

Comment

• JR DUDE
          • Jul 2007
          • 285

Originally posted by Pettesh
          Hei,

var litt uheldig under bygging av en Ready mk-2. Hvis dere ser på bildet, så er det tre skruer som fester understellet. Disse sitter fast ved hjelp av tre muttere på den andre siden. Har tydligvis fått litt lim i den ene muttern, så skruen sitter bomfast.

Er muligheter for å løse opp dette? Det er stål mot stål, men det er jo begrenset hva jeg kan gjøre inne i flykroppen.
          Vær forsiktig med varme ivertfall på plastikk.
          Du kommer ikke ned med en vinkeldrill og får borret ut skruvene da??
          Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

• Propepperell
            • Jun 2005
            • 1093

Hva med CA-remover?

Peter
            Peter Rahm
            Siggerud
            Cirrus RCFK

Comment

• Pettesh
              • Aug 2008
              • 38

Skruen er helt ødelagt, så noe mere å skru på er det ikke. Prøvde å diverse oppløselige stoffer,men uten hell. Tenker jeg bruker et multifunksjonsverktøy, dremel e.l og sliper/kutter hodet av skruen. Prøvde drillen, men det var trangt og vanskelig å komme til, lett og treffe skroget å ødlegge det.

Comment

• JR DUDE
                • Jul 2007
                • 285

Originally posted by Pettesh
                Skruen er helt ødelagt, så noe mere å skru på er det ikke. Prøvde å diverse oppløselige stoffer,men uten hell. Tenker jeg bruker et multifunksjonsverktøy, dremel e.l og sliper/kutter hodet av skruen. Prøvde drillen, men det var trangt og vanskelig å komme til, lett og treffe skroget å ødlegge det.
                Prøv finecutter. Ta på den smaleste saga framme der og prøv det.
                Takk for deeeeeee

Mvh Pål Jonny

Comment

• Pettesh
                  • Aug 2008
                  • 38

Har endelig fått det til. Dro på Jernia og kjøpte en skjærfil til 39 kroner. Etter 10 minutter var skruen i to deler

Comment

Working...