Unconfigured Ad

Collapse

Passende lavvinget trainer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johnardo
    • Dec 2008
    • 100

Passende lavvinget trainer

Hei,har nå flydd en del med AT-40 fra elefun.
    Føler jeg begynner å få teken på det og lurer på om den lavvingete utgaven (AT-40 L)er et greit neste skritt.
    Tips til andre .40 size lavvinge trainere mottas også med takknemmelighet.
    John Rune Henriksen
  • Aerial
    • Sep 2007
    • 263

Originally posted by johnardo
    Hei,har nå flydd en del med AT-40 fra elefun.
    Føler jeg begynner å få teken på det og lurer på om den lavvingete utgaven (AT-40 L)er et greit neste skritt.
    Tips til andre .40 size lavvinge trainere mottas også med takknemmelighet.
    AT40-L er et greit 2.fly spør du meg, var forsåvidt min første glow-modell
    Eneste er at du burde forsterke understellet litt, men det er fort gjort med litt 30min epoxy...
    -= www.samundsen.net =-

Comment

• Larsern
      • Sep 2007
      • 756

Det er sikkert mange meninger om akkurat dette, men min er at det er ett for tett skritt.

Og kanskje litt tidlig. Nå vet ikke jeg hva du legger i "få teken på det", men jeg mener man aldri kan vokse fra en god trainer. Man kan klare de mest utrolige manøvre med den enkleste trainer, så lenge man har litt motor.

Hvis du føler at du er så god til og fly at at-40Žn holder deg tilbake, vil ikke en at-40L være stort bedre for deg.

Har ingen intensjon om å fornærme deg på noe vis, bare skriver min mening.

Skriv noen flere ord om ferdighetene dine. Jeg kan jo like gjerne ta feil her.

Lars.

Comment

• jeeeeeeright
        • Mar 2008
        • 1052

Er enig med Larsern her...
        Ville heller gått for et litt sprekere fly (3d eller acro), og brukt små utslag på rorene heller hvis du allerede KAN fly...
        Selv hadde jeg en Seagull Harrier 3D som nr.2-fly, og dette er pga lav vekt og mye motor en pusekatt med lave utslag, samtidig som du har noe å vokse med etterhvert.
        Remi A. Sørensen - 94877903
        Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• cissaman
          • Feb 2008
          • 324

Sjekk ut Calmato sport, bra lavvinget akrotrainer som har bedre understell enn AT40èn.

Jeg har en slik med OS70 firetakter går veldig godt og hvis du flyr den med maks utslag på alle rorer den ganske artig og fly, har flydd min i over ett år nå og har vel gått noen hakk videre egentlig men Calmatoen er alltid med på stripa i tilfelle dårlige forhold og mye vind, funker som snus hver gang: ) Jeg begynte med Calmato høyvinget, det hadde jeg ikke trengt og gjør etter min mening, den lavvingede er akkurat like snill å fly(bare myye artigere)
          Bare flygreier: )

Comment

• johnardo
            • Dec 2008
            • 100

Takker for inspill,er ikke så dreven pilot akkurat,men føler at AT-40en ble litt tam spesielt på roll.
            Men takket være løs kontakt på balanserorskabelen,eller muligens signaltap(kun min egen feil) må det uansett bli en ny modell.
            Må nesten fundere litt på hvilken,men kunne tenkt meg et som var hakket hvassere i bevegelsene.
            John Rune Henriksen

Comment

• Aerial
              • Sep 2007
              • 263

føler du deg trygg nok, så er jo dette et alternativ:
              -= www.samundsen.net =-

Comment

• BARDUBOY
                • Mar 2006
                • 249

Originally posted by Aerial
                http://elefun.no/elefun4/aspx/produk...tegoriID=10000
                Kan si meg enig i denne, har hatt en slik med en OS55AX i nesa, og den lekte du deg rimelig godt med, dro uendelig i vertikal, og kunne bruke maks utslag i høy fart uten at det gjorde noe. Et realt morsomt fly!
                Børge G Hansen

Futaba 10C 2.4FASST
                Optic6
                C17E
                Dassler
                T-Rex
                T-Rex 600 N Pro
                U-CAN-DO 46
                Cessna Cardinal
                Cessna 182 skyline
                cap 232 27% alitalia
                edge 540 vince

Comment

• johnardo
                  • Dec 2008
                  • 100

Originally posted by Aerial
                  http://elefun.no/elefun4/aspx/produk...tegoriID=10000
                  Basert på produktbeskrivelsen synes jeg det var et fristende alternativ.
                  Takker for inspill.
                  Jeg har jo en ARC Ready som skulle vært i lufta også,kaskje satse litt på den i første omgang
                  John Rune Henriksen

Comment

• Kleffa
                    • Mar 2009
                    • 137

Mitt andre fly var en The World Models Supersport 40. Koster ikke mere enn 695kr...å gud hvor mye morro du kan ha med denne.. Bra understell som tåler det meste..og ett fint sett som er raskt å bygge. Alle ror er ferdig hengslet, noe som korter ned byggetid.

Min tok farvell for noen uker siden, men kjøpte en ny med en gang..Skal alltid ha en slik i hangarden min...Kjekt med ett lite herjefly, der man ikke kan fly de store modellene.

Link til flyet er her: http://elefun.no/elefun4/aspx/produk...tegoriID=10000
                    Youtube: Flygutta
                    -----------------------------
                    Fly:Pilot-Rc Sbach 50cc elektro,Sebart Sukhoi 50Ev2, Sebart Pitts Python 50E, Sebart Angel 30E, Sebrart Katana 120E, Seagul Decathlon 60s, Kinetic 800, axn floater, Phoenix Yak 60s, Multiplex Fun Cub, SuperSport 40s, GP Yak 54, Multiplex Twister, Giant Cessna 182, P47Funfighter, AT-6 Texan Funfighter.
                    Heli: T-rex 700,T-rex 450
                    Kleff@ [Arne Ivar Kleven]
                    (34 år ung)
                    www.flygutta.com
                    www.vfkm.no

Comment

• Litespeed
                      • Jun 2005
                      • 1064

Må bare slutte meg til Cissaman sitt innlegg om Kyosho Calmato sport, den er solid , er passe rampete i lufta og treffer stripa hver gang uansett vindforhold.... løp og kjøp .
                      Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• Jostein
                        • Jan 2008
                        • 1161

Jeg vil anbefale deg GP U-can-do 3D jeg. Den er like snill som den snilleste trainer, og flyr samtidig flyr full 3D/Akro. Denne er riktignok midtvinget.

Super Sportsteren har en tendens til å gå i spinn om du ikke passer på å unngå tipstall.
                        Jostein Gjelstad - Horten - Condor Mfk - jostein@gjelstad.net - http://www.cmfk.no

Comment

• cissaman
                          • Feb 2008
                          • 324

Originally posted by jstn
                          Jeg vil anbefale deg GP U-can-do 3D jeg. Den er like snill som den snilleste trainer, og flyr samtidig flyr full 3D/Akro. Denne er riktignok midtvinget.

Super Sportsteren har en tendens til å gå i spinn om du ikke passer på å unngå tipstall.

Sikkert mange f3D/akro fly som er snille når de er riktig satt opp, men disse har vel ikke selvopprettende egenskaper, er du litt usikker så ville jeg gått for en akrotrainer.

Comment

• jeeeeeeright
                            • Mar 2008
                            • 1052

Er en (lavvinget) acrotrainer selvopprettende da?
                            Remi A. Sørensen - 94877903
                            Leder i Lofoten RC-Klubb

Comment

• cissaman
                              • Feb 2008
                              • 324

Originally posted by jeeeeeeright
                              Er en (lavvinget) acrotrainer selvopprettende da?
                              Jeg skal si at jeg er ingen guru på dette.

Men jeg opplever Calmato sport som lett selvopprettende ja. Ytterst på vingen skrår nedre del opp mot øvre del som jeg mener må være det som gjør dette. Den flyr mer av seg selv enn feks. Giles som jeg flyr nå.

Hvis noen har bedre ordvalg for dette så er det fint

Comment

Working...