Unconfigured Ad

Collapse

Plasser å fly nær Skedsmo?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RSA
    • Nov 2009
    • 16

Plasser å fly nær Skedsmo?

Hei!

Jeg har reparert et vrak jeg fikk av en wing dragon sportster elektrisk fire kanalers fly.
    Nå sitter jeg og undrer om noen vet om noen gode steder det går ann å fly, utenom at det nødvendigvis er en modellflybane.
    Dette flyet kan strengt tatt lande i snø, gress eller busk, med eller uten landingsunderstell.
    Hvis noen har noen tips om steder å fly rundt Skedsmoomådet, hadde jeg satt pris på å få høre.
    Vi har jo enormt med store jorder rundt her, men jeg vil ikke få en sinna storbonde etter meg.
    Samtidig er det litt snodig å banke på dører for å høre om det er greit å fly over jordene deres.

Setter stor pris på tilbakemelding!

Mvh.
    Ray
  • Litespeed
    • Jun 2005
    • 1064

Det er jo en del folk som flyr nede i dompa på Hellerudsletta, det er jo ikke langt ifra Skedsmo...
    Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• RSA
      • Nov 2009
      • 16

Hei og takk for svar!

Jeg bor faktisk bare 5-10 min unna med bil.
      Kjørte rundt der og tittet i dag.
      Hvor er egentlig dumpa i forhold til parkeringsplassen/ grusen ved hovedinngangen nær brua over elva?
      Som sagt, vil ikke trå på "forbudt" grunn. Støy er det derimot ikke mye av fra denne elektriske motoren.

Comment

• Litespeed
        • Jun 2005
        • 1064

Originally posted by RSA
        Hei og takk for svar!

Jeg bor faktisk bare 5-10 min unna med bil.
        Kjørte rundt der og tittet i dag.
        Hvor er egentlig dumpa i forhold til parkeringsplassen/ grusen ved hovedinngangen nær brua over elva?
        Som sagt, vil ikke trå på "forbudt" grunn. Støy er det derimot ikke mye av fra denne elektriske motoren.
        Jepp det er vel det som er dumpa ved den østre inngangen til messeområdet, dvs like nedenfor hytteutstillingen ...flydd selv her over grøntområdet men ikke fly over hytteutstillingsområdet.. .-)
        Øyvind

www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

Comment

• granzern
          • Jul 2008
          • 35

det er vel en liten bane ved rolf olsens vei oxo, aldri vært der selv, men ser det står en vindmåler der. Ellers går det å kjøre vis-a-vis H&M på berger, bak sharifs! Der har jeg kjørt litt smått etter jobb iblandt. Så har du en liten fotballbane eller hva det er, ved en kirke bak forbi ahus(sorry, husker ikke hva det het der, men er vel på veien mot Losby om jeg ikke husker feil.) Helt kurant å fly med en liten el-modell. Fotballbanen på Leirsund går også ann å fly på, litt ekstra artig med lyskastere som står spredt der! Ellers så er det nok ikke mye i veien for å ta av over et lite jorde, i og med du bare skal kjøre med en middels elektromodell Får vel ikke ødelagt jordene, hehe.
          Hangar 9 trainer OS.46
          SU-37 (av Tomhe) -depron-
          F-14 sweeping wings -depron-
          Multiplex Acromaster
          Cessna 182 Elektro
          ------------------------------------
          Tidligere modeller:
          Belt CP
          Eflight Blade CX2
          Stryker F-27
          Supercub

Comment

• RSA
            • Nov 2009
            • 16

Hei og takk for kommentarer!

Alle de nevnte stedene, kjenner jeg til (uten at jeg har prøvd å fly der).
            Tenkte jeg skulle dra og se nærmere på grusen ved Leirsund.
            Det er noen fine plasser langs Rolf Olsensvei. Kjørte der og tittet i går også.
            Skal se nærmere og kommentere "resultatet".

Ray
            Last edited by RSA; 04-11-09, 07:06. Reason: Dårlig norsk....

Comment

• RSA
              • Nov 2009
              • 16

Oppdatering:

Fikk flyet i lufta på Leirsund i dag.
              Tupperwarebollen med vinger funket greit. Litt dårlig kraft etter min mening og noe kylling batterikapasitet. Skal ta en tur senere i dag også.
              Fare for at basillen sprer seg i kroppen nå, satt i bilen hjem og vurderte å kjøpe noe nytt, med LiPo og mer kraft.

Ray

Comment

• Kyrre
                • Feb 2009
                • 2322

Hvis det er orginaloppsettet du har så er det ikke mye kraft i Sportsteren nei, men vis du er helt i start fasen så duger det egentlig greit nok. Og det er lett å bytte motor så man kan holde liv i den lenge etter at man har gått lei av orginalmotoren, men det krever kraftigere batterier også.

Comment

• RSA
                  • Nov 2009
                  • 16

Takk for innspill!

Jeg lurer litt på å få inn mere kraft og flyvetid.
                  Jeg har ikke peiling på børsteløse motortyper, hvilke esc'er som trengs til disse og hva slags Lipo som passer. I første omgang, er det kjipt å bare ha 5 min med artig flygning, før det begynner å slite på disse 9.6v 1000mah nimh pakkene jeg har.

Comment

• ERJ
                    • Aug 2007
                    • 935

Combo...

Originally posted by RSA
                    Takk for innspill!

Jeg lurer litt på å få inn mere kraft og flyvetid.
                    Jeg har ikke peiling på børsteløse motortyper, hvilke esc'er som trengs til disse og hva slags Lipo som passer. I første omgang, er det kjipt å bare ha 5 min med artig flygning, før det begynner å slite på disse 9.6v 1000mah nimh pakkene jeg har.
                    Du vil finne såkaldte "combo's"... det vil si en pakke med både børsteløs
                    motor og ESC her hjemme - hos Elefun for eksempel - eller internasjonalt.
                    - Hobby City i Hong Kong og masser av tilbud på eBay om du måtte ønske.
                    Når det gjelder LiPo ligger det en anbefaling under combo-alternativene
                    hos Hobby City...

www.hobbycity.com www.elefun.no www.throttlestore.com

Mvh Einar - uten plugg...
                    Last edited by ERJ; 07-11-09, 20:48.

Comment

• RSA
                      • Nov 2009
                      • 16

Takk for tips!
                      Jeg vil ta en titt på de forskjellige sidene.

Ray

Comment

• granzern
                        • Jul 2008
                        • 35

Grayson Hobby har oxo sånne combo-pakker, greit rimeligere å kjøpe utenlands enn her til lands etter min mening. Har kjøpt en combo-pakke fra Grayson, til en depron-modell, og det flyr som juling! Bare å ta en titt her oxo:

Hangar 9 trainer OS.46
                        SU-37 (av Tomhe) -depron-
                        F-14 sweeping wings -depron-
                        Multiplex Acromaster
                        Cessna 182 Elektro
                        ------------------------------------
                        Tidligere modeller:
                        Belt CP
                        Eflight Blade CX2
                        Stryker F-27
                        Supercub

Comment

• nomore
                          • May 2006
                          • 517

Kunne ikke tenkt dere å legge inn området dere fant på http://www.modellsport.no/ da?

Så blir det kanskje lettere for nestemann å finne det
                          Thorbjørn Kirkeleit
                          Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

Comment

Working...