Unconfigured Ad

Collapse

Nybegynner fly pakke

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Burk
    • Aug 2004
    • 12

Nybegynner fly pakke

Hei!

Jeg er nybegynner innen modellfly og har lyst til å kjøpe meg et fly. Jeg har sett litt på de komplette pakkene siden jeg ikke har lyst til å batale noe mer enn 1800kr. Jeg har sett litt på Pico Stick men den kommer ikke med noen radio og da stiger prisen veldig hvis man skal ha det i tillegg. J3 CUB fra hobbyshop er også ganske billig og ser ganske bra ut, men jeg leste i en annen post at radiosenderen ikke hadde fartsregulering. Er det noen som vet om noen komplette pakker som er relativt billige og bra?? Jeg ser ikke etter radio som skal vare gjennom mange generasjoner på mange forskjellige fly, siden jeg bare er 15 år og ikke har en lomme som det gror penger i. Har kikket litt på Power Z og Skywave 2005 på http://no.rcmodeller.net/ men jeg vil gjerne ha noens erfarnes meninger på hvilken pakke jeg burde kjøpe.
  • Burk
    • Aug 2004
    • 12

Nå har jeg surfet litt rundt på alle nettbutikkene og funnet noe som kanskje kan passe meg:
    <pre>Pico Stic pakke kr 1 238,00</pre><pre>Hitec Laser 4 kr 1 590,00</pre><pre>Lader Li-Ion 7,2V kr 290,00</pre><pre>Krystall kr 110,00</pre><pre>Sum kr 3 228,00</pre>
    Jeg vet at dette er kanskje noe over den prisen jeg hadde håpet på, men jeg er villig til å betale prisen hvis det er et bra fly. Lurer litt på om det er noe mer jeg trenger og om batteriet passer sammen med laderen. Pakken har de hos http://www.nortrading.no/

Comment

• uylum
      • Aug 2004
      • 38

en sak hvertfall jeg har erfart om du har tengt til å fortsette med fly bør du kjøpe deg en skikkelig radio radio er av de tinga det er verdt å legge penger i
      flyyy *sikle sikle*

Comment

• Superstar40
        • Dec 2002
        • 1667

Sjekk hos Øgrey - de har komplett sett med skikkelig fjernstyring og alt du trenger for under 4.000.

Du får da Multiplex Pico 4 kanals radio som er utbyggbar til 7 kanaler som betyr at du har en fjernstyring til å vokse med.

Eksempler:
        Teddy komplett kr. 3.595,00
        Lupo komplett kr. 3.390,00
        Twin-jet komplett kr. 3.990,00
        Pico-cub komplett kr. 3.390,00
        Movie star komplett kr. 3.890,00

Som du vil se av andre innlegg på forumet så er Multiplex regnet for å være noe av det beste du får. Du kan også få kjøpt flottører til Pico-cub så har du lyst til å fly på vann så lar det seg gjøre.

Web adresse er http://www.ogrey.com og tlf 51461901 og e-post er modell-tec@ogrey.com

En 4 kanals radio er noe du rask kan vokse deg ut av hvis du får behov for innfelbart understell eller flaps eller annet snacks du kan få lyst på etter hvert som du blir flinkere.

Uansett velkommen til hobbyen - den vil gi deg mange fine opplevelser
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• Burk
          • Aug 2004
          • 12

Er ikke hitec laser 4 sett på som en radio man kan vokse til?? Jeg har ikke tenkt å kjøpe så mange fly med det første siden lommeboken min sin størrelse er begrenset.

Hva syns dere om Pico Stick pakken jeg har tenkt å kanskje kjøpe??

Comment

• Niklas
            • Sep 2003
            • 899

Laser 6 er fin! og en Slow stick istedenfor Picon er heller ikke å takke nei til

Comment

• Burk
              • Aug 2004
              • 12

Takk for svar.

Batteriene er av typen 7,2v Nicad, hvor kan jeg finne en billig lader til disse. Jeg synes det er dumt at de fleste konverterer fra 12v til 7,2 men heldigvis har vi en 230v - 12v hjemme som jeg kan bruke.

Det står at Hitec Laser 6 hos http://modellhobby.net/ kommer med 4 servoer, er disse av typen HS-55 micro servoer??

Comment

• Niklas
                • Sep 2003
                • 899

De servoene som følger med radiosettene er som regel av typen standardservoer.

Comment

• Burk
                  • Aug 2004
                  • 12

Så disse servoene passer ikke på Slow Stick??

Og det står: det medfølger 4 stk servoer, batteripakke i motaker og sender. Medfølger det en mottaker også da??

Comment

• Vingemutteren
                    • Jul 2002
                    • 2421

Originally posted by Burk
                    Så disse servoene passer ikke på Slow Stick??

Og det står: det medfølger 4 stk servoer, batteripakke i motaker og sender. Medfølger det en mottaker også da??
                    Vel standard servoer kan brukes på slow sticken men jeg ville ikke anbefale det da det egentlig er alt for tunge og vansklige å feste (det skal egentlig brukes mikro servoer av omtrent samme størrelese som Waypoint sine w-084).
                    Ja det medfølger en mottaker når der står der så gjør. Den kan nok fort bli litt stor og tung, men her er min erfaring at GWS sin Slow Stick takler det greit (kommer litt ann på størrelsen/tyngden på servoer og batteripakke, det er altså total vekten som blir det springende punkt her).
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Guest

#11 Unapproved
                      Dersom du tenker å kjøpe alt på ett sted så kan det hende at selger går med på å bytte ut std servoene med noen som passer bedre i det lette flyet. Mulig du må betale mellomlegget på servoene, men da får du i hvertfall servoer som passer og du slipper å kjøpe servoer utenom.
                      I alle fall lykke til og velkommen til en artig og vanedannende hobby

Comment

• Burk
                        • Aug 2004
                        • 12

Takker for svar.

Nå tror jeg at jeg kommer til å ende opp med å kjøpe dette:
                        <pre>Pico Stic pakke kr 1 238,00 </pre><pre>Sanwa VG600 6-kanals FM kr 1 898,00 </pre><pre>Lader Li-Ion 7,2V kr 290,00 </pre><pre>Krystall kr 130,00 </pre><pre>Sum kr 3 556,00 </pre>
                        Er det noe mer jeg må føye på listen før jeg kan gå ut og fly??

Hvilken lader trenger jeg til batteriene i flyet??

Comment

• Vingemutteren
                          • Jul 2002
                          • 2421

Om du kunne tenke deg glow fly så har jeg observert ett fristend tilbud på Rcmarked.no under fly, glow. Der er en TT40 stick med en TT GP 42 og ikke minst en MPX Cockpit mm tilsalgs for 2700kr.
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

Working...