Announcement

Collapse
No announcement yet.

Solid trainer: ett til elektro og ett til glowmotor

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Solid trainer: ett til elektro og ett til glowmotor

Heisann, jeg er på utkikk etter en solid trainer, hadde tidligere et fly i balsa, men kunne godt tenkt meg til et som tåler en smule mer. Forslag?

Det jeg har av utstyr er en O.S 40 glowmotor.
    Std servoer, JR2720 sender og RS77S mottaker.
    Fuel, pumpe, glødeplugger etc har jeg også, så det er bare flyet i sin helhet + propell jeg mangler.

----

Har også tenkt å kjøpe elektrofly siden jeg har et par motorer og servoer liggende.

Flyet må da kunne brukes med dette:
    Motor: http://www.hobbycity.com/hobbyking/s...idProduct=3732
    Servoer med 2kg/cm torque.

Her har jeg alt jeg trenger unntatt fly og propell. Forslag?

Det jeg vil anbefale av elektro trainer til helt ferske er easy star eller tilsvarende kloner. De tåler utrolig mye og gir god stikketrening. Har en selv som jeg har overkill motor på som jeg koser meg med mellom heli øktene. Låner den også bort til ferskinger som har lyst til å prøve. Bl.a. svigerfar

Comment

tror du den vil kunne drives med den motoren jeg allerede har ?

Comment

Den kommer med motor i både kit og rr versjon

Men legg merke til at motoren i kit'et er beregnet på esc som man kobler til bak på motoren om jeg har forstått det riktig. Men det går sikkert ann å lodde på noe ledninger på de to "ørene" på motoren.

Jeg satte i denne: http://www.lightflightrc.com/HTML/pr...RC-28-37-3.htm
        Og som nevnt er den total overkill, men diameteren er den samme og så vidt jeg kan bedømme så vil den funke bra den du har..

Her er motoren som jeg mener følger med i kit'et og som sikkert er i rr pakken også:
        http://www.modelmaniacsonline.co.uk/...4249&CatID=303

Comment

Rettelse!

Du har vel en outrunner der huset spinner.. og det vil funke dårlig på en easy star der motoren limes fast i "gondolen"

Comment

Sjekk ut Easycub'en til Multiplex, den skal visst fly helt fint på 100 watt men har allikevel et voksent vingepsenn på 1,4m. Den styres kun med hale-og sideror. Evt Minimag'en deres, den er litt mindre men har balanseror. Et tredje valg er E-Starteren fra GWS, den er rimelig og får mye skryt men er ikke like solid som Multiplex modellene. Den vil også kreve litt mer tilpassing med tanke på motormontering, og du må nok tilpasse den for 3 cellers lipo (hvis du skal bruke det). Hvis du vil ha noe som er nærmest latterlig lettflydd så kan jeg anbefale SlowSticken fra GWS.

Comment

Støtter forslaget om easy cub. Minimag flyr endel kjappere enn easy cub.
              Jeg har testet endel forskjellige setups på min cub, og flyr den nå på ca 200watt med 1500 mah 3s lipo. Flytid gode 10 minutter, og den drar vertikalt. Lander stillestående og er utrolig snill. Den er også utrolig lett å bygge om til balanseror og flaps, da linjene er risset inn i vingen.
              Har over 250 turer på min, og elsker den bare mer og mer =)

Comment

Du kan ikke gå feil uansett hva du velger av forslagene som har kommet, men jeg vil peke på to store fordeler med fly ala easy star:

1) Bakovervendt motor betyr at du skal jobbe hardt for å knekke en eneste propell eller ødelegge selve motoren.
                2) Du slipper styret med understell og halehjul/nesehjul som er noe dritt på nybegynnermodellene.
                Last edited by Illusion; 20-06-10, 23:25.

Comment

Understellet på easycub er dønn solig. Tror du skal smelle ganske hardt i bakken for å klare å rive av understellet!

Comment

Utifra bildene i denne tråden:
                    http://www.rcpowers.com/forum/showthread.php?t=3917

Så kan jeg ikke akkurat si at det ser dønn solid ut. Og halehjulet ser ut til å være av standard elendig kvalitet som er mer til plunder enn hjelp. Du må huske at flyet skal trakteres av folk som ikke nødvendigvis tar silkemyke landinger

Det er godt mulig at jeg tar feil på akkurat denne modellen, men jeg har hatt noen nybegynner kit mellom hendene og har kompiser som kommer med nye modeller
                    i ny og ne og jeg har enda ikke sett en modell der man ikke plundrer med understellet nesten før man begynner. Halehjul pleier de fleste fjerne/modifisere med en gang og svingbare nesehjul blir som regel limt fast med sement. Har personlig tatt noen billig-servoer på svingbare nesehjul selv om landingene ikke kan kalles for harde.

Jeg mener fortsatt at mine to punkter er veldig gode poeng å ta med seg for en nybegynner
                    Last edited by Illusion; 21-06-10, 09:37.

Comment

Hehe, jeg er fullstendig klar over at mange modeller har ubrukelig understell, men det er bare ikke tilfelle på cuben!
                      Innfestningen er genial, og om du går skikkelig på trynet, så rives understellet ut, uten å skade modellen i det hele tatt. Har hatt 2 knallharde landinger med modellen, og klarte ikke å rive ut understellet. Kamerat av meg landet på en humpete stripe med altfor små hjul, han rev ut understellet. Ingen skade på modell, da understellet er skrudd fast i ett spor, som igjen limes inn i modellen. Ang halehjul så gadd jeg aldri å montere det, jeg limte på en skid istedenfor.
                      Det blir jo smak og behag, men jeg gir cuben 10 av 10 stjerner!

Comment

Working...
                      X