Announcement

Collapse
No announcement yet.

dumme spm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Hvor har du kjøpt flyet?
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #17
      takker for flotte svar på side 1.. kjøpte vel pårcmodeller.. skal stikke innom å kjøpe luftfilter og pianotråd til fredagen, så jeg har vel kanskje flyet i lufta,eller i en eller annen åker om kort tid.. gleder meg!!
      ps... noen som bor i nærighet av høland.. som flyr på sørumsand??
      Jaja.. er n00b.. hva kan man forvente

      Comment


      • #18
        en ting til.. skal man bruke luftflilter?? hører så mye rart, og er det viktig å ha styring på frontjulet?.. det blir litt hardt for servoen!?
        Jaja.. er n00b.. hva kan man forvente

        Comment


        • #19
          Jepp... styring på nesehjulet bør du ha. Det er bare å bøye staget litt så går det helt fint.

          Comment


          • #20
            dont try this at home people.. starte motoren med bare fingrene
            man kan vel si jeg lærte det på den harde måten.. propellen traff fingern og blodet "tøyt" ut .. trodde ikke det skulle være så vondt, men så feil kan man ta.. .. sleit foresten litt med å starte motoren, men han fyra etterhvert, etter mye banning og sverting.. .. må nok fortsette å kjøre inn i morra.. hvis jeg får start da
            Jaja.. er n00b.. hva kan man forvente

            Comment


            • #21
              Originally posted by bruce_dickinson
              dont try this at home people.. starte motoren med bare fingrene
              man kan vel si jeg lærte det på den harde måten.. propellen traff fingern og blodet "tøyt" ut .. trodde ikke det skulle være så vondt, men så feil kan man ta..
              Jeg har startet motorene med fingre fra 0.8 ccm til 15 ccm modellmotorene...

              Bruk trepinne som startstikke så du ikke får propellen på fingre hver gang.
              Du kan træ gummislange på trepinne så du ikke skader propellen.
              Bare hold pinnen på propellen før du starter, ikke slå på propellen med pinnen.

              Jens Eirik

              Comment


              • #22
                det var ikke mangel av utstyr, men iq derimot .. har en gummi sak for å sette på fingern, + starter.. en ting til jeg lurer på er når rc modeller sier at magnum 46 skal skrues 1 runde ut, og arket til motoren sier 2,5.. hva er riktig.. regner med det er det arket, men motoren starta og gikk greiere når jeg hadde på 1 runde hoved skrue.. turte ikke kjøre lenge på det, da jeg bare måtte teste.... som vanlig tror nok neste fly blir et el fly.. føles liksom ut som at benz er bare pes og energikrevende!! men for all del.. jeg er glad i barnet mitt.
                Jaja.. er n00b.. hva kan man forvente

                Comment


                • #23
                  Med innkjørt motor der det 1 runde ut. (har nettopp sjekka på 53-en min)

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by bruce_dickinson
                    og arket til motoren sier 2,5.. hva er riktig.. regner med det er det arket,
                    Dette er grunninnstilling på hovedysenål som er anbefalt fra fabrikken for en bestemt fuel som de har testet. Det er variasjon på hovedyse innstilling pga fueltyper som f.eks olje- og nitroinnhold. Siden din motor er ny, så bør du ikke leane ut fuelen (mager blanding), helst stå i midt i mellom mager/rik blanding og la den innkjøre noen tanker.

                    Jens Eirik

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by bruce_dickinson
                      dont try this at home people.. starte motoren med bare fingrene
                      man kan vel si jeg lærte det på den harde måten.. propellen traff fingern og blodet "tøyt" ut .. trodde ikke det skulle være så vondt, men så feil kan man ta.. .. sleit foresten litt med å starte motoren, men han fyra etterhvert, etter mye banning og sverting.. .. må nok fortsette å kjøre inn i morra.. hvis jeg får start da
                      En genial måte å starte på, hvis du har spinner, er å bare snurre spinneren med hånden. Så slipper du å være i "nærkontakt" med propellen (dårlig erfaring med det, ihvertfall om vinteren ). Det pleier å funke. Forresten, en enda mer genial måte å starte på er å bruke starter :P
                      Morten Smøraas

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by Psyko-lefse
                        En genial måte å starte på, hvis du har spinner, er å bare snurre spinneren med hånden. Så slipper du å være i "nærkontakt" med propellen (dårlig erfaring med det, ihvertfall om vinteren ). Det pleier å funke. Forresten, en enda mer genial måte å starte på er å bruke starter :P
                        Som her på bildet jeg gjør med Webra T-4 4 takteren min.

                        Vri rask bakover, det tenner motoren selv og slår propellen fremover..

                        Jens Eirik
                        Attached Files

                        Comment


                        • #27
                          Jeg starter alltid motoren for hånd, en OS selvfølgelig :P
                          Men, bruker en tykk skinnhanske. Den beskytter godt mot skarpe propeller, men er ikke ubehagelig å bruke.
                          For all del ikke bruk bare fingre. Starter, stikke eller hanske er det eneste fornuftige. Eller "spinner" metoden dersom du har en lettstartet motor.
                          Fingrene er fine og ha til å fly med

                          Lykke til!

                          Comment


                          • #28
                            ???Er det selfølgelig???
                            Jeg starter altid min Magnum XLS52 ARII, SC 40, og Irvine 40. for hånd. Det er yterst få ganger de er startet med starter

                            Comment


                            • #29
                              Jeg ogsaa starter altid motorene mine (O.S. hehe) med "chicken stick" (eller hva det naa kalles). Det er lettere enn starter synes jeg, og saa er det kanskje bedre for motoren?
                              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                              er der ingen der kender dem.

                              Comment


                              • #30
                                Joda.. Ihvertfall hvis det er litt mye fuel i den.. da er det greit å bruke "chicken stick" sunnere for spinneren er det også. :P

                                Comment

                                Working...
                                X