Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner lavbudsjetts fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Flyfreaken View Post
    Eller du kan vurdere den som er hakket større enn den igjen: Cessna Skyline 182 EPO 189 Giant KIT upgraded - ThrottleStore.Com Der kan du velge hvor du vi setta hovedunderstellet og få en taildrager. Det følger ikke med noe elektronikk i selve settet, men TS har alt du trenger
    Har sett endel på den der for å si det sånn men jeg trur kansje det kan bli litt dyrt, tilsammen med elektronikk o.l vill helst ikke over 1600,- akkurat nå får da kan det bli ei stund til jeg får flydd hehe Men har vurdert å kansje kjøpe den der til sommeren og fly på flottører vet ikke om det er noe serlig jeg? vill helst ha litt mer en 4 turers erfaring før jeg begynner med den der trur jeg

    Comment


    • Forresten, her kommer sikkert et dumt smp. igjen, men
      Flaps når bruker man det? og hvilken virkning har det ?

      Comment


      • Flaps bruker du når du skal lande eller ta av. De bremser farta og gir deg mer løft så du kan lande i mindre tempo Ingen spørsmål er for dumme Alle er nybegynner en gang

        Comment


        • Eller du kan gi F i hele Cessnaen og gå for Multiplex Mentor Multiplex Mentor RR ink børsteløs oppsett/servoer - elefun.no - Radiostyrt hobby.

          Da blir du iallefall ikke skuffet på noe vis! Det knuser budsjettet ditt, men det er iallefall kvalitet som du har for alltid. Evt gå for kun kittet til 1400 og handle elektronikk fra HK.

          Comment


          • Må bare si meg enig med Trulsen, kvaliteten på Multiplex's Elapor-fly er meeget overbevisende. Og elektronikk fra HK funker greit. Spare litt lengre og heller trene på simulatoren i mellomtiden. Bruker du Air Parcel på elektronikken så tar det såpass lang tid at du har spart det som trengs til Mentor'n

            Forstår frustrasjonen over å ikke få benyttet den fine stripa.
            -63.
            Graupner MC
            JR
            Multiplex
            Turnigy.
            Fly, alt for mange.

            Comment


            • Jeg mener multiplex er utrolig overpriset og sært... Jeg ville aldri kjøpt en multiplex med elektronikk når jeg vet at jeg får tilsvarende elektronikk til en firedel av multiplex pris. Men mentoren er sikkert et supert fly! For all del! Men kjøper du det så kjøp det tomt, og kjøp heller motor, batterier, og servoer på hobbyking så har du et fly som stort sett bare har fått masse skryt, og til en nogen lunde bra pris. Men du får sikkert minst like mye fly for pengene hvis du kjøper fra TS.
              Jon-Brage Hoel Andorsen
              -------------------------------------------------------------------------
              Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

              Alt flyr bare du har nok motor!

              Comment


              • Hvorfor bruke penger på elektronikk hvis det som satt i Cessnaen fortsatt fungerer? Sjekk ut Multiplex Fun Cub, der skal du få brukt det du har av utstyr fra Cessnaen, og den har ikke neselegger e.l. som kan knekke. Den er utrolig snill og kan flys meget langsomt, selv uten flaps, men er også morsom når man gir på litt. Og Multiplex er i mine øyne suverene på foamie/isopor fronten, det er ingen som slår de på kvalitet, design og flyegenskaper og det er verdt å betale det de koster, men JayBee har også rett i at motorsettene deres er hinsides all fornuft dyre. Jeg har 5 modeller som alle flyr helt knall med billig Kina utstyr, og jeg har sett den Cessnaen du har i action så jeg vet at den har mer enn nok futt. Så hvis du vil ha et fly i samme størrelse og vil gjenbruke utstyret du har så vurder FunCub'en.

                Forresten tror jeg kanskje jeg har funnet den Cessnaen du har som kit, du kan jo sjekke denne linken og se om det er den samme. Likte du den er jo dette den billigste og enkleste løsningen hvis du mener du ikke kan reparere den du har. Jeg så to av disse kræsje i lufta og falle til bakken fra stor høyde, men noen dager senere var begge i lufta igjen etter litt epoxy og pakketeip, så det er utrolig hva man kan sette sammen igjen.

                EDIT: Ser jo nå at TS har fullt delelager, da kan du jo få erstattet det som er ødelagt.
                Last edited by Kyrre; 02-03-11, 17:38.

                Comment


                • Problemet (tror jeg) hvis jeg kjøper fly og elektronikk vær for seg, som ikke er RTF tror jeg at jeg kommer til å møte en haug av problemer da jeg aldri har satt opp noe sånt før og jeg kjenner ingen som kan hjelpe meg så jeg vet ıkke helt hvor det kan ta veien...
                  Det var nettop det som skjedde med CopterXŽn jeg kjøpte den står ferdig bygd med ikke noe elektronikk er påmontert for jeg aner ikke hvordan man programerer radio o.l.

                  Ellers så syntes jeg cessnaen var et supert fly og fly! ikke at jeg har noe erfaring fra andre fly, men de turene jeg fløy var helt supre

                  Edit: når det gjelder delelagere hos TS så har jeg regna litt der å funnet ut at nytt fly ikke er noe ulempe ;(

                  Comment


                  • Det flyet du har er et veldig enkelt og bra fly egentlig. Du har vært veldig uheldig syns jeg! Hva er det du må bytte da? Er kroppen hel, motoren og elektronikken hel? Det jeg gjorde, og noe de fleste med dette flyet bør gjøre, er å bytte servoene som følger med. De er (iallefall på mitt) røde, og tåler ingenting. Jeg byttet til HXT900 servoer (3 dollar per stk) og flyet ble helt annet å fly. Mye mer presist, raskere respons etc etc.

                    Hva må byttes på flyet ditt? Understell trenger ikke du. Kast det opp og land på snø eller gress.
                    Ellers så syntes jeg cessnaen var et supert fly og fly! ikke at jeg har noe erfaring fra andre fly, men de turene jeg fløy var helt supre

                    Comment


                    • Originally posted by Trulsen View Post
                      Det flyet du har er et veldig enkelt og bra fly egentlig. Du har vært veldig uheldig syns jeg! Hva er det du må bytte da? Er kroppen hel, motoren og elektronikken hel? Det jeg gjorde, og noe de fleste med dette flyet bør gjøre, er å bytte servoene som følger med. De er (iallefall på mitt) røde, og tåler ingenting. Jeg byttet til HXT900 servoer (3 dollar per stk) og flyet ble helt annet å fly. Mye mer presist, raskere respons etc etc.

                      Hva må byttes på flyet ditt? Understell trenger ikke du. Kast det opp og land på snø eller gress.
                      Ellers så syntes jeg cessnaen var et supert fly og fly! ikke at jeg har noe erfaring fra andre fly, men de turene jeg fløy var helt supre
                      All elektronikken er hel heldigvis MEN:
                      -Kropp
                      -Canopy
                      -Begge hoved vinger
                      Må byttes tror også høyderor og sideror burde byttes da det har fått kraftige bulker i et sammenstøt med en jernstolpe
                      Så egentlig så må alt byttes bortsett fra elektronikk.

                      EDIT: derfor tenkte jeg at (hvis det funker har ikke peiling) hvis jeg kjøper et fly til så har jeg også elektronikk til heliet 450size copterX

                      Comment


                      • Det er MYE enklere å sette sammen et fly enn et helikopter, du trenger ikke programere noe som helst hvis du monterer alt likt, i verste fall må du bare reversere noen kanaler på radioen. Hvis du slenger opp noen bilder av hvordan flyet ser ut nå så kan vi sikkert hjelpe deg med å bestemme hva du kan reparere og hva du bør bytte ut. Det er dine penger, men jeg synes det er litt sløs å bare kjøpe alt nytt når du kanskje kan få reparert det nærmest gratis, det er ikke så vanskelig. Velger du å kjøpe nytt synes jeg du rett og slett bør kjøpe det samme flyet da du tydeligvis likte det og har fått flydd det en del. Du kan i det minste velge bort radioen og spare 290 der.

                        Comment


                        • Hvilket copterx har du?

                          Du kan mest sannsynlig ikke bruke noe av det du har til helikopteret ditt. Motoren er feil, servoene er for svake og regulatoren er for liten. Men om du trenger hjelp med å sette opp en billig elektronikkpakke til copterx'en kan jeg hjelpe deg.

                          Comment


                          • Originally posted by Trulsen View Post
                            Hvilket copterx har du?

                            Du kan mest sannsynlig ikke bruke noe av det du har til helikopteret ditt. Motoren er feil, servoene er for svake og regulatoren er for liten. Men om du trenger hjelp med å sette opp en billig elektronikkpakke til copterx'en kan jeg hjelpe deg.
                            Jeg har et CopterX 450 SE v2
                            Hadde hvert supert det hvis du har noen gode forslag

                            Comment


                            • Originally posted by AOK View Post
                              Jeg har et CopterX 450 SE v2
                              Hadde hvert supert det hvis du har noen gode forslag
                              Jepp, men det kan vi ta på PM. Du skal få ha tråden her til flyet ditt

                              Last gjerne opp noen bilder som viser skadene på flyet.

                              Comment


                              • Originally posted by Kyrre View Post
                                Det er MYE enklere å sette sammen et fly enn et helikopter, du trenger ikke programere noe som helst hvis du monterer alt likt, i verste fall må du bare reversere noen kanaler på radioen. Hvis du slenger opp noen bilder av hvordan flyet ser ut nå så kan vi sikkert hjelpe deg med å bestemme hva du kan reparere og hva du bør bytte ut. Det er dine penger, men jeg synes det er litt sløs å bare kjøpe alt nytt når du kanskje kan få reparert det nærmest gratis, det er ikke så vanskelig. Velger du å kjøpe nytt synes jeg du rett og slett bør kjøpe det samme flyet da du tydeligvis likte det og har fått flydd det en del. Du kan i det minste velge bort radioen og spare 290 der.
                                Egentlig hvis jeg ikke trenger understell som noen her sier å det ikke gjør noe med en bulk i hoved vingen så kan det KANSJE være mulig å fikse på noe, men det er uansett endel deler jeg trenger blant annet canopyen den er helt most pluss skruene og gjengefeste saken som skruen sitter i til hovedvingen. og noe lim som faktisk FUNKER er helt nødvendig uansett. Noen som har noe lim å anbefale?

                                Comment

                                Working...
                                X