Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner lavbudsjetts fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by AOK View Post
    Noen som har noe lim å anbefale?
    Lim til hva? Plastikk, eller til å lime feks vingene sammen?

    Comment


    • Originally posted by Trulsen View Post
      Lim til hva? Plastikk, eller til å lime feks vingene sammen?
      Plastikk deler som skal limes til isoporen

      Comment


      • her er noen bilder Flickr: bilder

        Comment


        • Originally posted by AOK View Post
          her er noen bilder Flickr: bilder
          Hmm, det ser jo ikke gale ut det der egentlig? Du trenger ny cowling, det er helt klart

          Men bilde 4231, hva er det av?
          Bilde 4229 kan du trykke ut slik at det ikke er bulete, og sette en klar tape over. Da er det godt som gull.
          Bilde 4234, der må du prøve å finne på noe lurt. Får du kjøpt disse løse på TS? Da er nok det det letteste. Om ikke kan du kanskje prøve å få limt det med epoksylim? Kanskje du klarer å lage til noe lurt for å feste det skikkelig.

          Lim: Du kan fint bruke feks UHU por for å lime sammen f.eks vingen og skumdeler. Usikker på om den funker på plast til isopor.

          Comment


          • Limpistol funker utmerket og er veldig enkelt
            Kristoffer Rosmo
            Vingtor RC Klubb
            Great Planes Super Sportster 40
            SebArt Wind S110
            Clik 2.0

            Comment


            • Dette får du helt sikkert fikset, TS selger plastdelene i et sett ser jeg og cowlingen får du også kjøpt, men den er ikke et must om du ikke er så kresen på utseende. Et tips med slike plastcowlinger er å fore dem innvending med teip, da holder de mye bedre sammen ved en kræsj. Og kjøp deg 5 minutters epoxy, det funker på både isopor og plast og er veldig sterkt. Understellet hadde jeg ikke brydd meg om.

              Comment


              • Originally posted by Kyrre View Post
                Dette får du helt sikkert fikset, TS selger plastdelene i et sett ser jeg og cowlingen får du også kjøpt, men den er ikke et must om du ikke er så kresen på utseende. Et tips med slike plastcowlinger er å fore dem innvending med teip, da holder de mye bedre sammen ved en kræsj. Og kjøp deg 5 minutters epoxy, det funker på både isopor og plast og er veldig sterkt. Understellet hadde jeg ikke brydd meg om.
                Trenger man ikke bruke det dekselet foran i det hele tatt ?? så det bare blir rett inn på motorbukken?

                Men det festet til staget under vingen trur dere jeg kan lime det så det holder det var nemlig det som var problemet i dag da jeg kom opp så sto vinga som en U for det gikk opp.

                Men bilde 4231, hva er det av?
                bilde 4231 er av feste der man skrur ned skruen oppå vingen

                Comment


                • Originally posted by patternplanes View Post
                  Limpistol funker utmerket og er veldig enkelt
                  Både på isopor og plast ?? Hadde hver supert om det funker for det har jeg.

                  Comment


                  • Hvis du med deksel mener cowling så må du ikke ha den, men det ser selvfølgelig bedre ut i luften, og den beskytter kanskje litt ved en hard landing. Ellers selger som sagt TS et sett med alle plastdelene, inkludert staget du har knekt. Det er nok lettere å bytte det ut enn å prøve å lime. Du kan prøve å lime med pistol, men min erfaring er at epoxy er sterkere.

                    Comment


                    • Originally posted by Kyrre View Post
                      Hvis du med deksel mener cowling så må du ikke ha den, men det ser selvfølgelig bedre ut i luften, og den beskytter kanskje litt ved en hard landing. Ellers selger som sagt TS et sett med alle plastdelene, inkludert staget du har knekt. Det er nok lettere å bytte det ut enn å prøve å lime. Du kan prøve å lime med pistol, men min erfaring er at epoxy er sterkere.
                      blir nok til at jeg hverfall en stund kjører uten cowling også prøver jeg med limpistol i morgen så skal det flys på søndag for da kommer jeg hjem fra hytta.

                      Comment


                      • Lykke til! Skal du drive med denne hobbyen kan du like gjerne lære deg å reparere først som sist Og ikke vær flau for å bruke teip litt her og der også.

                        Comment


                        • ja når jeg begynte med dette. og hadde to ødelagte fly. satte jeg de sammen til et fly.. fløy egentlig veldig bra. fikk jo balanseror også hehe
                          Attached Files
                          syntes det er like gøy å se på som det er å fly
                          carl goldberg ultimate
                          DJI S900
                          piper pawnie el kjærre


                          Futaba 14SG
                          diverse epp tjafs
                          Per-Egil Furuseth

                          Comment


                          • Er det dette limet som skal funke bra ? Epoxy lim (5 minutt) 128gr - ThrottleStore.Com
                            eller, funker dette like bra?
                            Hurtigepoksy - Biltema
                            EDIT: eller dette Clas Ohlson

                            Hvilke anbefales? håper på et av de to sistnevnte for da slipper jeg å vente på posten..
                            Last edited by AOK; 06-03-11, 12:46.

                            Comment


                            • Har ikke no erfaring me den fra Biltema, men har brukt Locktite Epoxy og den fungerer strålande

                              Comment


                              • Dette fikser du lett.

                                Min erfaring er at alle typer epoksy er sterkt nok til vårt bruk. Men det er tungt, så ikke bruk mer enn nødvendig.
                                Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                                Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                                Comment

                                Working...
                                X