Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner lavbudsjetts fly

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turnigy koster ikke veldig mye men er det alt fra 3ch - 9ch radiokanaler i den? og mottaker koster ikke mye, var vel 10 dollar for en?
    Men det går jo ann og kjøpe spektrum 6ch også men det er jo veldig dyrt, så enten Turnigy 9x og kjøpe et dyrere fly. Enn et lite fly til 5-7 hundre kroner, og Spektrum.

    Så enten Turnigy 9x ++ bra fly.
    Eller Spektrum DX6i ++ dårligere fly.

    Vil ha svar ganske så fort egentlig da jeg vil ha en hobby, :P .

    Comment


    • Originally posted by Rabbern View Post
      Turnigy koster ikke veldig mye men er det alt fra 3ch - 9ch radiokanaler i den? og mottaker koster ikke mye, var vel 10 dollar for en?
      Men det går jo ann og kjøpe spektrum 6ch også men det er jo veldig dyrt, så enten Turnigy 9x og kjøpe et dyrere fly. Enn et lite fly til 5-7 hundre kroner, og Spektrum.

      Så enten Turnigy 9x ++ bra fly.
      Eller Spektrum DX6i ++ dårligere fly.

      Vil ha svar ganske så fort egentlig da jeg vil ha en hobby, :P .
      Kjøp turnigy! Dx6i har ikke like bra programmeringsmuligheter.....


      Sendt fra min iPhone med Tapatalk.
      Jon-Brage Hoel Andorsen
      -------------------------------------------------------------------------
      Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

      Alt flyr bare du har nok motor!

      Comment


      • Tgy x9 i 2,4 GHz utførelse har 8 kanaler, du trenger normalt 4 til en Trainer. Throttle/regulator, Høyderor, Sideror og Balanseror. Mottakeren bestemmer hvor mange kanaler du kan ha inntill du når maksantallet som senderen har.

        FunCuben min oppsatt med billig servoer/ESC/motor kom vel på ca 1500,- Så trenger du en god lader gjerne med strømforsyning slik at du ikke trenger et "bilbatteri" for å lade. Og selvsagt batterier.
        -63.
        Graupner MC
        JR
        Multiplex
        Turnigy.
        Fly, alt for mange.

        Comment


        • Så er det vel større sjangs for at en i den lokale klubben? har en DX6i som jeg kan få hjelp av? Men det blir jo da igjen kun 7-8 hundre kroner til fly, men kan da få hjelp lettere antakeligvis. Så kommer det (dumme) spørsmålet: Kan Turnigy og DX6i brukes til flere enn en enhet/mottaker?

          Comment


          • Originally posted by Rabbern View Post
            Kan Turnigy og DX6i brukes til flere enn en enhet/mottaker?
            Ja, DX6i kan lagre 10 modeller/mottakere. Turnigy radioen er jeg 98% sikker på at du kan lagre flere modeller på også, men ikke 100% sikker.
            Jeg har vært veldig fornøyd med Futaba radio, men har aldri hatt noe Spektrum eller Turnigy.
            Anbefaler deg å kjøpe noe av de kjente merkene, da vil du lettere få hjelp og deler til radio og mottaker!
            Last edited by patternplanes; 10-03-11, 15:50.
            Kristoffer Rosmo
            Vingtor RC Klubb
            Great Planes Super Sportster 40
            SebArt Wind S110
            Clik 2.0

            Comment


            • Tgy'n har 9 modellers minne DX6'n har 10. Så da har du å avveie pris til antallet mottakere som du trenger for din kommende flymengde. Ett annet alternativ er jo denne og den er komplett. Det svake punktet er neshjulet, jeg tok det vekk og demonterte batterikassa med hjulfeste og snudde det 180 grader slik at det ble en halehjuls modell. Blar du gjennom denne tråden så finner du masse info.
              -63.
              Graupner MC
              JR
              Multiplex
              Turnigy.
              Fly, alt for mange.

              Comment


              • Originally posted by per.oines View Post
                Ett annet alternativ er jo denne og den er komplett. Det svake punktet er neshjulet, jeg tok det vekk og demonterte batterikassa med hjulfeste og snudde det 180 grader slik at det ble en halehjuls modell. Blar du gjennom denne tråden så finner du masse info.
                Har fløyet denne Cessna modellen selv og den flyr bra. Bare øv litt på simulator før du prøver eller fly sammen med instruktør første gangen
                Kristoffer Rosmo
                Vingtor RC Klubb
                Great Planes Super Sportster 40
                SebArt Wind S110
                Clik 2.0

                Comment


                • Men hvis den Turnigyen kommer til en prislapp på ca 500kr med frakt og moms, og Spektrumen koster? 1500kr? Og ti mottakere kommer jeg ALDRI til å få, ganske sikker der. Noen som vet hva som skal til for at en Flying Fish rc båt fra Elektrofun.no skal fungere med 2,4GHz?

                  Comment


                  • Originally posted by Rabbern View Post
                    Men hvis den Turnigyen kommer til en prislapp på ca 500kr med frakt og moms, og Spektrumen koster? 1500kr? Og ti mottakere kommer jeg ALDRI til å få, ganske sikker der.
                    Det er jo ditt valg

                    Originally posted by Rabbern View Post
                    Noen som vet hva som skal til for at en Flying Fish rc båt fra Elektrofun.no skal fungere med 2,4GHz?
                    Uten at jeg vet hva som befinner seg i den så er det kanskje nok å bytte ut mottakeren. Mulig du må bytte mere siden det er mye som kan være integrert i billigutstyr.
                    -63.
                    Graupner MC
                    JR
                    Multiplex
                    Turnigy.
                    Fly, alt for mange.

                    Comment


                    • Originally posted by per.oines View Post
                      Det er jo ditt valg


                      Uten at jeg vet hva som befinner seg i den så er det kanskje nok å bytte ut mottakeren. Mulig du må bytte mere siden det er mye som kan være integrert i billigutstyr.
                      Ja det er nok litt billig utstyr i den, alt egentlig. Så må hvertfall ha esc pluss mottaker. Og da er jeg opp i en sum som den ikke er verdt.

                      Comment


                      • Hallo,

                        Jeg har hvert ute og flydd noe som resulterte i et krasj og knekt motoraksling noen som har noen forslag til hvordan jeg kan fikse det?

                        Comment


                        • Originally posted by AOK View Post
                          Hallo,

                          Jeg har hvert ute og flydd noe som resulterte i et krasj og knekt motoraksling noen som har noen forslag til hvordan jeg kan fikse det?
                          Løsne alle settskruer, og fjern alle e-klips. Du skal kunne dra motoren i to, og fjerne akslingen.
                          Jon-Brage Hoel Andorsen
                          -------------------------------------------------------------------------
                          Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                          Alt flyr bare du har nok motor!

                          Comment


                          • oki, men hvor får man kjøpt ny aksling?

                            Comment


                            • Prøv i en nettbutikk.
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment


                              • Originally posted by AOK View Post
                                oki, men hvor får man kjøpt ny aksling?
                                Regner med de du kjøpte motoren hos har.
                                Jon-Brage Hoel Andorsen
                                -------------------------------------------------------------------------
                                Fly i hangar: Ikke noe å skryte av.

                                Alt flyr bare du har nok motor!

                                Comment

                                Working...
                                X