Announcement

Collapse
No announcement yet.

Valg av mitt første fly (nybegynner)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    Skal til bodø til helgen, får se om jeg finner 3S batteri, eneste hobby butikken jeg kommer på er smått&rått, de selger rc fly ja, ingen stor butikk men jeg drar innom å spørre. Skal også innom clas ohlson å finne meg en sånn transformator eller hva det no heter, 100v til 220v.
    Arne: Det står 2200mah 2S på mine, veldig ergelig at jeg tok feil, prisen er den samme og de ser veldig like ut. Har noen plugger som passer godt til batteriet, skal bare feste de til de to ledningene fra ESC-en.
    Last edited by ScooterEngan; 12-10-11, 14:43.

    Comment


    • #92
      Prøvde å lade batteriene, kobla laderen til bilbatteriet alt virka helt fint, valgte Lipo 2S 7,4 volt 2,2 A, og da jeg kobla til batteriet så peip det og så stod det input voltage error, hva er det jeg har gjort galt?

      Comment


      • #93
        Hva trenger du trafo til?
        Ørjan Pettersen
        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

        Comment


        • #94
          Den strømforsyningen som jeg fikk så slik ut:
          http://www.japanbiking.com/wp-conten...11/01/plug.jpg

          Trenger en sånn duppeditt sånn at jeg kan bruke den på vanlig 220v.

          Har forresten vært å prøvd flyet idag og du verden det var morsomt!!
          Kasta flyet og flyet gikk rett i bakken 3-4 ganger, etter det glemte jeg av at jeg måtte kaste mot vinden og da funka det! fløy i ca 1 minutt, flyet fløy fra meg og jeg slet med å snu det, etterhvert forsvant den bak en ås såšjeg prøvde så godt jeg kunne å lande det i blinde, ingen skader skjedd på flyet. Nå fløy jeg jo på et batteri som jeg ikke har lada før jeg tok det opp av eska, testa mye igår med batteriet, idag måtte jeg gi halv throttle før motoren begynte å gå rundt, vet ikke om det har med hvor lite strøm det er på batteriet. Kjente jo selfølgelig at det var litt lite futt i motoren, flyet mistet farten når flyet kom i ca 60 grader.

          Comment


          • #95
            Er det ikke mulig å kun bytte pluggen? Har du bilde av hele strømforsyningen?
            Ørjan Pettersen
            Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

            Comment


            • #96
              HobbyKing R/C Hobby Store : HobbyKing Power Supply 100~240v 5A

              Denne kjøpte jeg.

              Comment


              • #97
                Du trenger ingen trafo da den kan benyttes på 240 volt. Du trenger kun å bytte ledningen fra laderen til veggen. Når jeg tenker meg om, så har jeg vel linket tidligere til en kabel du kan benytte fra Clasern.

                Denne skal passe.
                Clas Ohlson

                Laderen kan brukes direkte på 240 volt.
                Ørjan Pettersen
                Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                Comment


                • #98
                  Ja da kjøper jeg sikkert enn sånn en, billig var den også, håper de har den.

                  Comment


                  • #99
                    Da har jeg kjøpt en slik ledning fra clas ohlson og jeg fikk ladet alle batteriene uten problemer
                    Har også bestilt xt60 plugger og et 3S 2200mah batteri og jeg har det mest sannsynelig imorgen. Loddeutstyr har jeg også skaffet så det er heller ingen problemer.
                    Skulle prøve å fly idag, men det gikk ikke så bra. Sist gang var balanserorene feil vei, altså når jeg tok stikka til venstre så svingte flyet til høyre, trodde jeg hadde fikset det problemet men nei, etter noen ganger at jeg hadde kastet flyet flyet gikk helt fint, så skulle jeg svinge og det svinga feil vei, skulle rette det opp med å svinge enda mere men da ble det verre og det endte hele tida med en krasj, siste krasjen var veldig stygg, var sikker på at jeg hadde knekt vingen men den løsnet fra flyet enda jeg hadde limt den på, har nå limt den enda bedre på. Elevatoren var også veldig løs samt den greia som det svarte deksle står på, en liten trekant framme for også helt løs, limte alt på plass godt!
                    Kunne ikke gå skuffet hjem etter flyturen så prøvde en runde til etter at vingen og det hadde løsnet og visste om problemet og prøvde å svinge selv om det var motsatt. Gikk veldig greit, den fløy veldig stabilt og fint helt til at jeg kom mot et tre, hadde ikke nok motorkraft til å suse over det så flyet krasjet i treet og ble værende, fikk det omsider ned til slutt.
                    Når jeg kom inn fant jeg ut at det var veldig lett å reversere aileronsene på kontrollen. Jeg syns det var veldig lite utslag på elevatoren så fikk fikset det å ved å sette den stål strengen på det ytterste hakke på begge sidene og det hjalp veldig, håper på bedre resultater imorgen.

                    Comment


                    • Å lære av å feile er det man lærer mest av. Ser ut som det går fremover for deg
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • Kult å lese dette scooterengan!
                        Er fersk i faget selv, fikk styggelig vite hvordan en cub vil ned på bakken av seg selv.
                        Hadde hatt den oppe flere turer og begynte å føle meg sikrere og sikrere på hvordan jeg håndterte den! Kjørte lavere og lavere og saktere og saktere over stripa skulle til slutt ta en venstresving , svingen startet men plutselig sluttet den venstre vingen å fly. Dermed begynte den å rotere, raste ned i bakken med nesa først.
                        F.......
                        Min første krasj! Knust cowling, vingen reiv seg av kroppen og knekk i firewall!

                        Fant ut etterhvert med litt lesing på forum osv at Cuben liker slakke laange svinger, ikke raske i liten fart.

                        Ergo jeg vet nå hvordan jeg kan unngå dette til neste gang! Det er dette som er så fint! Feil og lær!!
                        Stå på!
                        Last edited by Calmato; 18-10-11, 13:41.

                        Comment


                        • Da har jeg vært ute å flydd med ny batteriet, og det gikk veldig bra!
                          Fløy i 30-45 minutter totalt uten krasj, landingene var perfekte, så nå har jeg virkelig fått teken på det!
                          Tok mange loops og greier, når jeg skulle lande var det bare å kutte motoren så var det bare å seile sakte ned.
                          Fikk også loddet på de pluggene, neste gang det blir godt vær skal jeg fly mere!

                          Comment


                          • Kult at det går så bra!
                            Vennlig Hilsen
                            Arne Husby

                            Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                            Comment


                            • Hadde en flytur idag med ny 6x4 propell, denne gikk nesten helt ned borti isoporen men trudde det skulle gå greit.
                              Alt gikk helt fint til at plutselig ser jeg noe skjer på flyet og propellen kommer dalende ned og motoren henger i ledningene etter flyet. Det visste seg at motorfeste løsna, har hørt at det er andre som har opplevd det samme, har nå limt det på med lynlim som jeg kjøte hos HK i tilegg, holder dette? er det noen som vet hvordan jeg kan feste den på en bedre måte?
                              Disse "ringene" som skal festes inni propellen får at propellen skal passe på motoren er borte, fulgte med en reserve men den ble også borte i en stygg krasj, så nå har jeg ingen igjen, eller jeg har disse som er litt større og litt mindre, går det greit å bruke de som er litt større? blir litt slark i propellen, vet ikke om det gjør noe? ellers så kan jeg kanske borre litt større hull i de som er litt mindre hull i hvis dere skjønner hva jeg mener...
                              Vi får se, er usikker på om limet er nok til å holde den på plass.

                              Comment


                              • Det er nok 30 min Epoksy som er det som limer best. For å unngå slark er det bedre å bore eller karve større hull til akselen i de ringene som passer i festet. Det er vanskelig å få propellen til å sitte rett hvis ringen er for liten.
                                Vennlig Hilsen
                                Arne Husby

                                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                                Comment

                                Working...
                                X