Announcement

Collapse
No announcement yet.

nybegynner med STM cessna 350, trenger tips å råd :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    da hadde man vel vert ute å flydd litt, fikk prøvd på lande,men det gikk ikke så kjempe bra, endte med et skeivt nesehjul.
    det var litt for mørkt ute så det ble litt dårlig bilde, men dere får nå se hvordan det gikk

    Comment


    • #92
      Originally posted by j.i.y View Post
      da hadde man vel vert ute å flydd litt, fikk prøvd på lande,men det gikk ikke så kjempe bra, endte med et skeivt nesehjul.
      det var litt for mørkt ute så det ble litt dårlig bilde, men dere får nå se hvordan det gikk
      Det er vel bare å ta av vingen løsne på festeskruen og rette opp igjen vil jeg tro.
      Teh_Pastor

      Min lille youtube side
      http://www.youtube.com/user/NORGOONER

      Stolt medlem av Agder Plane Crash Club

      Comment


      • #93
        Originally posted by teh_pastor View Post
        Det er vel bare å ta av vingen løsne på festeskruen og rette opp igjen vil jeg tro.
        yepp, det er nokk bare det som er skjedd
        har ikke giddet å skru opp enda, får se i morgen.
        men jeg merket at det faktisk var VANSKELIG å komme inn for landing i riktig fart xD

        Comment


        • #94
          Fly landingsrunder. Ikke vent med landing til du må, men tren på å komme inn riktig flere ganger pr. tur. Du trenger ikke lande hver gang, men gi på når du ser at hastighet og plassering er riktig. Og gjenta, mange ganger.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment


          • #95
            Godt råd fra orjanp! Fly landingsrunder til du kan lande bakbundet og i søvne
            Kristian Westgård
            Nittedal

            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

            Comment


            • #96
              Originally posted by orjanp View Post
              Fly landingsrunder. Ikke vent med landing til du må, men tren på å komme inn riktig flere ganger pr. tur. Du trenger ikke lande hver gang, men gi på når du ser at hastighet og plassering er riktig. Og gjenta, mange ganger.
              Yupp, definitivt den beste måten og trene dette på.
              Dette kan du fint gjøre 2 meter fra bakken og det er faktisk skikkelig moro,
              samtidig med at det er knallbra landingstrening.

              Comment


              • #97
                Skal huske på dette! Det var egentlig det jeg prøvde på,skulle se hvordan det var å komme inn for landing å hvilken fart som var bra. Men det var ikke så lett xD
                Men hvordan skal jeg stå? Er det lettere å stå no flyet,eller er det best å stå bak,eller fra siden?

                Comment


                • #98
                  De fleste får nok flyet inn fra høyre eller venstre av den grunn av det rett og slett er upraktisk å stå midt på rullebanen. Å fly rett over sitt eget hode er heller ikke noe særlig - da minster man oversikt og retning.
                  Hvilken retning (høyre/venstre) man lander fra avgjøres ofte av vindretningen - det er enklere å lande i motvind enn i medvind.

                  Et annet tips: Få tak i en simulator. Øv og krasj så mye du vil! Du får kjøpt rimelige utgaver som er helt perfekt å øve inn diverse øvelser med fly. Eksempel: Real Flight Basic USB simulator - elefun.no - Radiostyrt hobby - her følger det med både dataprogram og USB-sender.
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

                  Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                  Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

                  Comment


                  • #99
                    okei, jeg merket at det var vanskelig å styre når jeg sto under xD
                    og når jeg kræsjet første gang så var det for at det er motsatt, knotet litt med knontrollen...

                    tjaa, får se om jeg orker å kjøpe simulator, men hadde vel vert gøy! får tenke på det

                    Comment


                    • hei folkens, Nå er det lenge siden!
                      har ikke tatt meg tiden til å fikse flye etter en liten krasj. fløy litt forlangt bort og klarte ikke å se hvilken vei det fløy eller hvilken side det var på,så det gikk i bakken.
                      treplaten som nesehjulet er montert fast i og motorfeste trees på knakk.
                      Så jeg tenkte jeg skulle prøve å finne de i metall/alu. men uten hell. Flaks for meg at jeg har en bror som går TIP på VGS,så jeg fikk han til og frese ut 4 plater i aluminium,så i jula regner jeg med at det er oppe i lufta igjen

                      Comment


                      • Hei igjen ja.
                        Har vel ikke fløyet mitt heller, av praktiske årsaker.
                        Sist jeg var ute og fløy så mista jeg batteridekselet i lufta
                        og dro så flyet i en grantopp i befippelsen.
                        Det ble sittende 23 meter over bakken og satt der i 1 mnd. ca,
                        før det en dag blåste ned.
                        Regnet vel ikke med at motoren og regulatoren virket etter å
                        ha blitt dusjet med regn flere dager i strekk, men når jeg testet
                        dette for noen dager siden så var alt i bra stand.
                        Måtte lage meg ett nytt motorfeste og greier, ettersom det fikk
                        en skikkelig trøkk etter 23 meter i loddrett stup, men nå ser ting bra ut igjen.
                        Lipobatteriet var selvfølgelig flatt, men det var det eneste jeg behøde å kaste.

                        Comment


                        • håhå! skal si du har vert heldig der med at motoren og alt det andre elektriske funker! :P
                          har tenkt gjennom dette med landingene nå hele uken,så jeg gleder meg til å prøve dette ut.
                          hvor lurt trur dere det er å måke ei stripe av jorde tom for snø,å bruke det som landings stripe?

                          Comment


                          • Det er tøffere med ski. Og ikke fullt så slitsomt. Neseski for fly opp til .60 - elefun.no - Radiostyrt hobby
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

                            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                            — Neil Armstrong

                            Comment


                            • Knall!!!
                              Har faktisk tenkt på et sett som dette selv,
                              tror jeg skal gå til innkjøp av et slikt Kristian.

                              Comment


                              • Do it! Et hvert jorde med respekt for seg selv er en perfekt rullebane
                                Kristian Westgård
                                Nittedal

                                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                                — Neil Armstrong

                                Comment

                                Working...
                                X