Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hallo fra en total nybegynner.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Start nå med 10 min så ser du hvor mye det er tilbake på tanken etter en slik tur. Når motoren er ny bør du kjøre den ganske fet og da blir forbrukrt ekstra stort. Ettervert som motoren får got seg til kan du magre den ned og forbruket blir mindre. Men var det lang flytid du var ute etter burde du nokk ha kjøpt en 4 t motor.

    Comment


    • #32
      ja er lurt det.men de forskjellige modellene har forskjellig måte å reagere på.det finner du ut.jeg pleier selv å teste de forskjellige modellene når jeg får de,flyr litt høyt og tester hvor stall grensen ligger hen.vet ikke med andre men det er iallefall en ting jeg har lagt meg til å gjøreei utrolig fin side dette,mange som kommer med gode råd og tips
      trex 700 , trex 500 , trex 250 , raptor 50 , hirobo sceadue 50 , xcell Fury Tempest FAI 90
      mye rart som er filmet igjennom tidene her http://www.youtube.com/user/tommym447/videos

      Comment


      • #33
        har hatt veldig dårlig erfaring med jba.det som har hendt med meg flere ganger er at krysspinnen i stempelet flyr ut.skjedd på 4 motorer jeg har hatt.men kan ha bedret seg.sc motorer har jeg bra erfaring med.går godt,men må si jeg har mest tillit til saito og os
        trex 700 , trex 500 , trex 250 , raptor 50 , hirobo sceadue 50 , xcell Fury Tempest FAI 90
        mye rart som er filmet igjennom tidene her http://www.youtube.com/user/tommym447/videos

        Comment


        • #34
          Kjekke ting å vite det, når motoren min ryker.

          Comment


          • #35
            Har også hat en JBA som havarerte men det var en 15cc bensiner. Der røk veivlagret/råden, jeg tok kontakt med TS og fikk ny motor fra dem. Det er jo fordelen med og ha kjøpt utstyret i Norge. Jeg har prøvd reklamasjon på produkter fra HK men det tror jeg ikke jeg gidder flere ganger.
            Jeg hadde også en JBA 56 2t og den gikk helt flott kanne etter kanne. Så en kan vell ikke si at alle JBA motorer er dålige.
            Last edited by bardp; 04-03-12, 19:16.

            Comment


            • #36
              nei jeg tror det er enkelte av de motorene dette gjelder.har også hørt flere som har sagt råden har ryket.men var aldri noe problem med ts når det gjaldt reklamasjon.men tror uansett jeg vill spyttet i noen få hundrelapper ekstra og kjøpt ett annet merke,men for all del helt ok motor så lenge den går
              trex 700 , trex 500 , trex 250 , raptor 50 , hirobo sceadue 50 , xcell Fury Tempest FAI 90
              mye rart som er filmet igjennom tidene her http://www.youtube.com/user/tommym447/videos

              Comment


              • #37
                Sjekket litt rundt dette før jeg kjøpte pakken fra TS, og fant vel ikke noe negativt den gangen, men det viser seg vel etterhvert. Ligger rett ut med forkjølelse for tiden, så ikke mye fremgang foreløpig. Stresser ikke med førstetur kjenner jeg, sikkert lurt å gjøre dette så riktig jeg kan.

                Comment


                • #38
                  skjønner.hvis du ikke er helt sikker,vent.ta det engang som vær og vind er bra,og ikke minst magefølelsenlykke til!
                  trex 700 , trex 500 , trex 250 , raptor 50 , hirobo sceadue 50 , xcell Fury Tempest FAI 90
                  mye rart som er filmet igjennom tidene her http://www.youtube.com/user/tommym447/videos

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by Pelle Propell View Post
                    Ti minutter? Det var da satans lite? Liksom noe av grunnet til at jeg ikke ville ha el-fly dette, ville fly lengre turer. Større tank så blir jo modellen enda mer fortung.
                    Kjøpe en elektro modell i tillegg og konsentrer deg om å lære å fly, du sparer tid med å bruke elektro.
                    Fuel flyet bør du parkere/spare til du kan fly og har masse tid å kaste bort på unødvendige problem.

                    Andre har gjort som deg og hørt på "ekspertisen", resultat der etter ...

                    Odd H.

                    Comment


                    • #40
                      Hvorfor i all verden skal han kjøpe et elektrofly når han alerede har verdens beste nybegynerfly?

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by Pelle Propell View Post
                        Ti minutter? Det var da satans lite?
                        Jeg kan love deg at det er mer enn nok til å begynne med, PellePropell. Etter 3 minutter er du stiv i nakke og skuldre av ren konsentrasjon og blir anspent.

                        Enig med bardp, hold deg til den modellen du har valgt, den er bra.
                        Last edited by Biplan; 07-03-12, 22:00.
                        Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                        Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by bardp View Post
                          Hvorfor i all verden skal han kjøpe et elektrofly når han alerede har verdens beste nybegynerfly?
                          Fordi han kommer til å bli hekta som alle oss andre og i løpet av sommeren har han likevel garasjen full av kule modeller Like greit å starte innkjøpene med det samme
                          Kristian Westgård
                          Nittedal

                          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                          — Neil Armstrong

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Pelle Propell View Post
                            Større tank så blir jo modellen enda mer fortung.
                            Selve tanken veier nesten ingen ting så tyngdepunktet når du må lande blir likt. Du har rett i at modellen blir litt mer fortung med større tank når tanken er full, men forskjellen blir ganske liten selv om det er plass til dobbelt så stor tank.
                            Tom Roy (57), Vingtor RC Klubb, Asker Modell Klubb, Flystua
                            Begynte med R/C i 1973, kun elektro fra 2007, flyr alt fra trainere til innendørs akro og halvskala fra WW I og nyere

                            Comment


                            • #44
                              Tanken er stor nokk i masevis flyet er jo konstruert for 60 2t eller 91 4t. Med en 91 4t flyr du jo nesten en 1/2 t før tanken er tomm. Men saken er den at en 91 2t er serdeles tørst når den er ny derfor anbefalte jeg og ikke fly lengre en 10 min på første turen. Flystil har også stor invirkning på drivstofforbruket. Vil vel tro at du kan fly 15 min med den motoren med rolig flyging når den har fåt gåt seg till og du har magret den ned. Vil uansett tro at du er fornøyd etter 3-4 min og vil begyne og tenke på landing da.
                              Det som i midlertid er en liten svakhet på flyet er festet til tanken, det er spinkelt og løsner lett her kan det løne seg og forsterke litt.

                              Comment


                              • #45
                                Hvor har du tenkt å fly? Det er ikke alle steder det er like populært med lyden av modellfly. Det har vært mye diskusjoner om det temaet her på forumet. Der har elektro en fordel, mye lettere å finne steder å fly, uten å få klager.
                                Vennlig Hilsen
                                Arne Husby

                                Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

                                Comment

                                Working...
                                X