Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
tyngdepunktet på flyet skal ligge sentrumet for løft. dette ligger , som en tommelfinger regel, ca 1/3 av vingekorden fra forkanten. vingekorden er avstanden mellom for og bakkant av ving. er du uerfaren er et nesetungt fly å foretrekke da dette er mer stabilt. holder du flyet med pekefingene under cg skal det henge svakt ned med snuten.
Dårlig manual hvis det ikke står hvor CG skal være ja Eneste som er verre er om manualen opererer med feil CG. Viktigste sjekk på et nytt fly må vel være at rorene går riktig vei ("balanserorsklubben" er stor men ikke speselt glamorøs), og at CG er korrekt. Endring i CG forandrer flyegenskapene i større elle mindre grad - i verste fall blir flyet totalt ukontrollerbart. Som nevnt er framtungt tryggere enn baktungt. En av de mer kjente uttalelsene går ut på at "et framtungt fly flyr dårlig, mens et baktungt fly flyr èn gang!"
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment