Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva må jeg kjøpe hvis jeg skaffer meg en LieRider?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja, men har du råd bør du kjøpe deg en bedre som du kan bruke senere også. Laser 4 f.eks. er en radio med svært få muligheter og du vil svært fort trenge en ny. Skal du kjøpe Lie Rider bør du også ha EXP, det har ikke Laser 4.
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #17
      Hva gjør EXP?

      Har lagd handleliste til F-15 prosjektet.
      Attached Files

      Comment


      • #18
        Jeg har selv en laser 4, som er en fin nybegynner radio. Men hvis du har tenkt å satse litt på denne hobbyen bør du heller spytte i 300kr ekstra og kjøpe laser 6. Den har to flere kanaler, som kommer godt med om du senere skal bytte til et mer avansert fly. Nå vet jo ikke jeg noe særlig mye, men jeg råder deg til å IKKE begynne hobbyen med å bygge selv i allefall. Jeg begynte med en Precedent Hi-Boy som var et byggesett, og den klart jeg ikke å sette sammen rett(skyldes kanskje det at jeg var 9år og far hadde aldri drevet med fly før..). Men lierider hørtes ikke så dum ut for meg, bare du får opplæring! Har enda ikke lært å fly helt selv, og jeg begynte uten lærer. Du klarer nok kanskje å lære det uten, men du sparer deg for mange kræsj og utgifter om du har en lærer(erfaring!! ). De fleste gjør det gratis, skulle gjerne lært deg selv, men må først få orden på meg selv.. Ang. Nybegynnerguide finnes det jo en på modellfly.no bare se til venstre på menyen så er den en av de nederste med liten skrift.
        I don't think there's a punchline scheduled, is there?

        Comment


        • #19
          Som jeg skrev i testen sšstår det for ganske nybegynnere. Da mener jeg ikke førstegangsflygende, men at man har lært seg ihvertfall det grunnleggende. tror LieRider vil gå greit, men særlig holdbar når den treffer moder jord er det ikke.

          Jeg ville absolutt valgt ett enkelt fly med glowmotor. Ett "plastfly" som Ready feks. Da tror jeg du vil få større glede av å starte med denne hobbyen. Det nytter ikke å hoppe for fort i stegene. Da blir det for dyrt og man mister interessen.

          Lykke til !!
          ____________________________
          Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

          Comment


          • #20
            Jeg tenkte å kjøpe radioen brukt. Flyet kommer jeg til å bygge uansett så det er det ikke vits å prøve å snakke meg ut av. (kanskje ikke det lureste , men tar den sjangsen)

            Det som er problemet nå, er innkjøping av deler, og hvilken radio jeg skal kjøpe. Jeg vil Maks bruke 2000 på radio, helst mindre.

            Comment


            • #21
              EXP (egentlig Exponential) gjør slik at du får mindre utslag i midten og større ut mot kanten...Dårlig forklart.... Uten EXP ville utslagene være lineere med stikkebevegelsene, men med exponential får du en buet kurve der du gir mye utslag på stikka men får litt mindre til å begynne med, men maks utslag er fortsatt det samme. Gikk det ann å forstå?
              Finnes jo også neg. Expo da, men det trenger du ikke enda hverfall.

              Selv må jeg handle inn ny radio snart, ikke fordi den jeg har nå ikke duger, men den har bare 2 modellminner, og særlig fordi den mangler exponential.
              Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
              er der ingen der kender dem.

              Comment


              • #22
                Virket som det EXP greiene hadde vært greit å ha. Hvor billig går det an å få en radio med EXP inkl?

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Marius_EV
                  Virket som det EXP greiene hadde vært greit å ha. Hvor billig går det an å få en radio med EXP inkl?
                  Hvis du maks skal bruke 2000 på en radio, bør du finne en som er brukt. Hvis ikke tror jeg ikke det finnes noe reelt alternativ. her.

                  Hadde du valgt ett annet fly med det utstyret du da hadde trenkt kunne du "flyttet" noen av de pengene over på radiobudsjettet

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Klaus A.
                    Originally posted by Marius_EV
                    Virket som det EXP greiene hadde vært greit å ha. Hvor billig går det an å få en radio med EXP inkl?
                    Hvis du maks skal bruke 2000 på en radio, bør du finne en som er brukt. Hvis ikke tror jeg ikke det finnes noe reelt alternativ. her.

                    Hadde du valgt ett annet fly med det utstyret du da hadde trenkt kunne du "flyttet" noen av de pengene over på radiobudsjettet
                    Hvilken radio burde jeg kjøpe da hvis man ser bort fra budskjettet?

                    Hvordan er servoene som følger med radio'er?

                    Hva med Hitec Eclipse (Heli) QPCM ?

                    http://www.hitecrcd.com/Radios/eclipseQPCM.htm

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Marius_EV
                      [Hvilken radio burde jeg kjøpe da hvis man ser bort fra budskjettet?
                      Da kan du kjøpe deg en JR X-3810, JR 9X,Futaba 9C eller noe i den dur.. Det er radioer til å "vokse i"...
                      Align T-Rex 550e 3GX
                      Align T-Rex 450 Sport

                      Comment


                      • #26
                        Eclipse 7 er et bra valg det Marius_EV.
                        Der har du nok av muligheter!
                        Skau

                        Comment


                        • #27
                          Får kanskje spandere på meg en sånn da.

                          Comment


                          • #28
                            eller den nye som kom nå, hitec optic 6. god radio med masse muligheter
                            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                            www.airheads.no

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by ThomasB
                              eller den nye som kom nå, hitec optic 6. god radio med masse muligheter
                              Den koster vist 2200kr, er den bra? Mister jeg mange funksjoner i forhold til den andre?

                              Comment

                              Working...
                              X