I forhold til F3P (innendørs presisjonsakrobatikk) og all annen innendørs flyging, er det motsatt IMHO. Forklaring: depron er tyngre enn EPP (da ser jeg bort fra veldig kompakt EPP), men mye stivere. Dermed trenger man ikke stive opp like mye når man bruker depron. Ulempen er at depron brekker og deformeres. Det er ikke derfor enkelte konkurransemodeller (feks TopModel Kosmos som jeg fløy tidligere) inntil nylig hadde EPP kropp, og depron til vinger og stab, samt til avstiving av EPP´en – det var fordi EPP er lettere. For oss som av og til tar en tur i gulvet er det selvsagt en bonus at EPP tar støyten.
EPP er fantastisk slitesterkt, men mykt. For å stive opp et fly laget av EPP ender man oftest med et tungt fly, som strengt tatt ikke egner seg for å trene strukturert innendørs. Dersom man krasjer mye, kan man bytte ut nesa på depron-flyet med oppstivet EPP. Eller man kan ta en titt på dette flyet, som er det eneste flyet i 100% EPP jeg kjenner til som ser ut til å være en grei introduksjon til F3P: DISCOVERY 0,88m EPP - Topmodel
For glad-herjing spiller det ikke så stor rolle, da er en tung modell ofte morsommere enn en lett modell. Dessuten penetrerer den bedre andres fly.
Edit: ser at flyet jeg linket til må milles ut av kundene, dvs at det ikke kommer ferdig millet.
EPP er fantastisk slitesterkt, men mykt. For å stive opp et fly laget av EPP ender man oftest med et tungt fly, som strengt tatt ikke egner seg for å trene strukturert innendørs. Dersom man krasjer mye, kan man bytte ut nesa på depron-flyet med oppstivet EPP. Eller man kan ta en titt på dette flyet, som er det eneste flyet i 100% EPP jeg kjenner til som ser ut til å være en grei introduksjon til F3P: DISCOVERY 0,88m EPP - Topmodel
For glad-herjing spiller det ikke så stor rolle, da er en tung modell ofte morsommere enn en lett modell. Dessuten penetrerer den bedre andres fly.
Edit: ser at flyet jeg linket til må milles ut av kundene, dvs at det ikke kommer ferdig millet.
Comment