Announcement

Collapse
No announcement yet.

Den j... propellen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    En jeg kjenner fortalte om en venn han hadde. Han hadde en gammel motor som han flikker og flikket med fingeren, men den startet ikke. Til slutt bare satt han der og flikket på propellen med flyet i hånden, og pluttselig startet den og tok 3 fingrer Vet ikke hvor alvorlig skaden var, men vondt gjorde det sikkert!
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Flydude
      Hvor mye kappa du av?
      Vel, fingertuppen ble ikke kappet av, men propellen skar seg saftig dypt inn i fingeren. Jeg blødde som sagt hansken full (er destruert) selv om jeg knøt en serviett hardt rundt fingeren.

      I dag holder det med et stort plaster, og det banker godt og varmt der ennå
      Pål

      Comment


      • #18
        Er det ingen som bruker "chicken stick" til og starte med? Da slipper man værtfall og ta fingra... :P

        Comment


        • #19
          Min 20 år gamle OS 30 har startet på første "forsøk" èn gang.
          Jeg hadde montert den i benk.
          Motoren var primet og gløding på.
          Uten å tenke på hva jeg drev med tok jeg tak i propellen med tommel og pekefinger og dro den over komp, tro om dyret våknet så blodspruten skvatt.

          Comment


          • #20
            ja, gamle motorer er ofte sugne på å få kjørt seg litt :P

            Comment


            • #21
              Ja det er fort gjort. Faren min var bare et par cm fra å ta hoved(?)pulsåren i håndleddet, da den plutselig startet etter utallige forsøk. Det gikk bra da.
              Simen

              Why drink and drive, when you can fly so high?!

              Comment


              • #22
                Ikke akkurat noe "motorkutt", men en liten reminder alikevel..
                (Like off-topic som en stortingsdebatt, men...!)

                For 1 år siden skulle jeg skjære til en balsablokk som var limt fast på en vingetipp.. Sambo maste om at maten var ferdig og at jeg måtte skynde meg.. (Mat blir jo som kjent bånnfrossen om den må vente et minutt...!)
                I iveren etter å bli ferdig så glemte jeg det jeg lærte på speideren... "Alltid skjære FRA deg...".. Jeg skjærte MOT meg og tuppen på skalpellen brakk og skalpellen fant korteste vei inn i undersiden av håndleddet mitt og rensket godt opp der...

                Resultatet ble ei flenge på 5cm lengde og 1 cm dybde, rødfarget hobbyrom og kald mat...

                Sambo kjørte meg i all hast til sykehuset og det er ikke spes moro å stå der når du har et grovt kutt på stedet der hvor alle selvmordskandidatene pleier å kutte og de på mottaket spør "Hm.. Og hvordan greide du det her??".... "Øhhh.. Modellfly....!"... "Jaha?? Modellfly faktisk!!.. "... "Spiller det noen rolle??"... "Eeeeh.. Neida...!" Så var det inn å bli sydd..
                Jeg traff midt mellom hovedpulsåren og en sene og nærmest "barberte" begge to og hadde dermed maks flaks!
                Legen lagde et fint broderi og jeg fikk noen morsomme Paralgin-sukkertøy!

                NB: Sambo varmet opp igjen maten når vi kom hjem da...

                Og de som mener basehopping og roadracing er risikosport: Gå å ta en bolle! Det er modellflyvere som virkelig ofrer blod og tårer for sporten sin!

                Comment


                • #23
                  Og de som mener basehopping og roadracing er risikosport: Gå å ta en bolle! Det er modellflyvere som virkelig ofrer blod og tårer for sporten sin!



                  You said it brother! Amen!
                  Yey though I walk through the valley of shadow and death, I will fear no evil, for I am at 8000 feet and climbing\".

                  Comment


                  • #24
                    Og de som mener basehopping og roadracing er risikosport: Gå å ta en bolle! Det er modellflyvere som virkelig ofrer blod og tårer for sporten sin!
                    Sant nok, men de gjør som oftes kun en feil og da er det game over, mens vi gjør det igjen og igjen og igjen og ig...............

                    Comment


                    • #25
                      jeg var på kjevik når det gikk en fallskjermhopper i bakken.....
                      det så værre ut enn en blodig finger....
                      de prøvte hjertekompresjon men da de skulle klemme til, så gikk hendene bare rett igjenom brystkassa, dette er ille....
                      Gla jeg ikke så selve kompresjonen....

                      Comment


                      • #26
                        Huff.. Det er tragisk og skikkelig dritt når det går sånn da!

                        Men "heldigvis" (misforstå meg rett) så er det mye oftere at vi propellnerder ofrer litt blod enn de andre da...

                        Nesten vanedannende, hehe!

                        Comment


                        • #27
                          hehe, sant det!
                          lurer på hvor mange liter blod alle på dette forumet tilsammen mister i gjenomsnitt på et år!
                          :P

                          Comment


                          • #28
                            tror vi kan begynne å regne i fat

                            Comment

                            Working...
                            X