Unconfigured Ad

Collapse

Amatør prosjektet mitt.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EirikL
    • Apr 2013
    • 15

Amatør prosjektet mitt.

Hei god kveld.

Jeg fant plutselig ut at jeg skulle prøve å bytte motor på mitt gammle nine eagles sky eagle, da akslingen knakk på den orignale. butikken som jeg kjøpte det av hadde ikke ny orginal motor så jeg endte opp med en litt større/"kraftigere"? motor. Det er motoren som skulle ha vært i en nine eagles xtra 300. Har koblet til motoren og den sviver greit(vet ikke hvor lenge da men jeg prøver for det). så til det jeg nå lurer på, Syns å ha lest en plass at fly motorer skal være litt vinklet ned mot høyre eller noe sånnt? kan dette stemme eller er det bare noe jeg har drømt? eller kan jeg bare feste den så rett som jeg klarer?

syns egentlig det er litt rart at de selger ekstra deler til slike fly, når alt er limt fast. Må jo bruke klipp&lim ferdighetene mine nå, og de er ikke akkurat på topp.

Et sprøsmål til, orginal batteriet er et lipo batteri med 7.4v 150mah kan jeg i bruke et 7.4 800mah batteri på dette flyet? vist det klarer å lette med det da.
    Takk for alle svar jeg får
    Last edited by EirikL; 12-09-13, 22:01.
  • dtuck|
    • Sep 2013
    • 1

Jeg har et Cessna EPO 182 Skytrainer 747-III og husker godt at på throttlestore sin side om flyet sto det en advarsel om å endre vinkelen på motoren, noe i duren om at "Den skal peke litt nedover". Siden er desverre fjernet nå siden de holder på å legge ned og ikke har flyet på lager lengre.

Men min erfaring er at det fint går an å ha motoren rett, jeg kræsjet flere ganger i starten og fikk aldri tatt en flytur med originalmotoren. Jeg knakk faktisk balsaplaten som motorbukken var skrudd fast til i samme slengen.

Jeg laget en ny en av noe kryssfinèr på jobb, satte på en 1310KV motor, original var 900kv, nymotoren var kortere, så jeg måtte sette inn to lengre skruer på motorbukken, som jeg så har noen små aluminiumssylindere på (var med i deler til flyet, aner ikke hva den egentlige oppgaven deres er.. skiver til hjulakslingene kanskje?) og så motoren, aluminiumssylinderene er på en halv cm og det var det jeg trengte for å få propellen utenfor cowlingen.

Lang historie kort, det flyr som bare f*** nå, så jeg mener du ikke behøver å bekymre deg om vinkelen, jeg og broren min har vinklet motorene våre på øyemål uten store problemer.

Comment

• Ofly61
      • Apr 2008
      • 785

Motoren skal ha ned trekk 1-2 grader og tilsvarende til høyre.

Kanskje du finner dok på det her.

Det er en FAQ på dette her http://www.modellflynytt.no/thread7154.html

Dersom motoren trekke rett frem vil flyet stige når du gir gass og tekke mot venstre
      når du forventer at det skal gå rett frem. Man kan også kompensere med ror istedet
      for å vinkle motor.

Comment

• EirikL
        • Apr 2013
        • 15

Tusen takk for raske svar begge. Får se om jeg får limt litt i dag når ungene er i seng da.

Hehe var ikke enkel å forstå den nine eagles siden

update: Har da prøvd å lime motoren. så veldig greit ut først men så prøvde jeg å kjøre det litt på gulvet her hjemme og da virket det ut som om det trakk litt til venstre. Men vist været er sånn noen lunde ok i morgen så får jeg prøve det med vingene på ute. Så får jeg se hva som skjer da.
        Last edited by EirikL; 13-09-13, 23:31.

Comment

Working...