Announcement

Collapse
No announcement yet.

hengsler eller hengsletape?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Ja, tør du dette?
    Er 4,4 kg riktig? Er vekta du veide med i orden? Jeg mener jo bare det at fabrikanten(går ut fra at det er en MPX) mener at flyet bør veie mellom 2,3 og 2,6 kg. Og en økning på 1.8 kg fra dette bør involvere endel bly. Et par kjappe trykk på Texas`n sier meg at ved en Cl på 1,2 så vil hastigheten øke med rundt 8,5 km/t. Egentlig ikke så mye som jeg først trodde - men du flyr rundt med konstant 1,7 G ved rett fram flyging i forhold til det fabrikanten har tenkt - med isoporvinger kan dette bli spennende når du begynner å dra på med litt G-krefter i knappe svinger o.l. Men - du får jo bra mye mer fart !
    Lars Petter Eriksen

    "the essensials are invicible to the eyes"
    Saint-Exupéry

    Comment


    • #17
      tror jeg er nødt til å veie igjen jeg.. skjønner ikke dette. har brukt ultraskin til å trekke vinger med. det står 3 "standard" mpx servoer i nesa på den, og 4 mpx mini ett eller annet på 9 gram i vingene.vært svært nøye med bruk av epoxy, så det skulle ikke være der tyngden heller ligger.. skjønner ikke dette helt.

      Comment


      • #18
        Ja, dette bør du tørre?

        Flyet kan ikke veie så mye slik du beskriver det - sjekk om ikke vekta du bruker er innstillt på lbs istedenfor kg. Da vil flyet veie ca 2,0 kg og fly som en drøm (hvis du har tyngdepunkt og annet riktig).
        Lars Petter Eriksen

        "the essensials are invicible to the eyes"
        Saint-Exupéry

        Comment

        Working...
        X