Unconfigured Ad

Collapse

slow stick igjenn! :(

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

lykke til . du må komme med raport.

når det gjelder lapping, så er vel kanskje pakketeip fint på så tynne vinger?

happy flight
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• kapia
      • May 2005
      • 1435

yahooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooo!!!
      tok jomfru turen i stad fikk meg noen overaskelser jeg fløy flyet :P ikke så lenge da, men jeg fløy det :P
      oppsummering:
      3 x saltoer på bakken
      2 x tippa på siden pga vind
      3 x landinger
      1 x løst horn (det som er limt fast til elevatoren)

men alt i alt så blei dette bra første turen for meg og flyet.
      eneste jeg såg som var gale er at vingene ikke fikk 100% plass til å ligge i midten pga motaker, og at vingenbak er skjev, men det skal jeg ordne, også trakk det litt til siden, men men, lade batteriet og ut i kveld igjenn :P

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

Hørtes jo bra ur ril å være første tur. du får nok taket på dette etterhvert
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        + diverse små ting

Comment

• kapia
          • May 2005
          • 1435

jada, skal nok få det til har ordna flyet no , stillt/endra på motakerens plass. utrolig gøyt, flyet stod nesten i ro fo rfaen :P hoho, gleder meg til litt senere skal ut å fly i hagen men tør ikke no pga mye folk ute .

hadde et par uplanlagte landinger grunnet vind, men gredde fint å rette opp slik at jeg havna på hjula, en hard landing , jeg er meget glad, i og med at jeg er helt neewb på dette, ingen som har vist meg noe som helst, også gjør jeg den store tabben med å glemme å svinge pga jeg er så "inni" selve flyginga og på å holde det oppe :P hehe, så følte jeg motoren var litt liten desverre, tok ikke altid av, men kom klatra sykt når det kom litt motvind, var en del vind som snudde hele tiden, pluttseligt kom den fra siden og da var det skrekken :P men men, alt gikk bra i seg selv, det meste jeg holdt flyet oppe var vell en gang rundt en standard grus bane. skal teste litt i kveld, er meget glad for dette flyet, + det tåler en del og det trodde jeg ikke når jeg opna pakken fra elefun asså

stikkene er slik:

venstre stikke= gass/sideror
          høyre stikke = høyderor

btw, noe jeg kan gjøre for at den skal tåle litt mer side vind?

hilsen jomfruen :P

Comment

• tahustvedt
            • Feb 2004
            • 4601

Det er vanlig å ha sideror på høyre stikke når man ikke har balanseror. Man styrer flyet i hovedsak med høyre stikke normalt.

SS har veldig lav vingebelastning (lav vekt og stort vingeareal) og derfor takler den vind dårlig. Man lærer å fly i vind etter hvert men det er vanskelig i begynnelsen. En ting man må huske på er at man ikke prøver å fly sakte i medvind, for da steiler man ut fordi det er hastigheten i forhold til lufta som bestemmer loftet, ikke hastigheten i forhold til bakken.

Lykke til!

Comment

• kapia
              • May 2005
              • 1435

ok, jeg skal ut snart og fly igjenn, skal teste å sette over side roret til høyre stikka og se om jeg greier å klare å tenke meg til å svinge denne gangen :P

Comment

• kapia
                • May 2005
                • 1435

etter litt justeringer så fløye den faktisk!!!!! :P gredde å fly et par runder gredde tilogmed å skli på en lyktepåle ledning :P hehe et ar nødlandninger osv, hadde selvfølgeligt med vetle broren min med, når han synst dette ikke var så kjekkt så såg han ikke en gang på meg når jeg var klar osv, bare sendte det av gårde osv :P

Comment

• tyor
                  • Mar 2005
                  • 9757

. ja det er greit å ha en medhjelper som er interesert i det du holder på med.
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

Frsky taranis 9+
                  + diverse små ting

Comment

Working...