jeg har samme syken bare at min er 4ch.....
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Modell: T3D II CAP 370ZX og nybegynner fly #2
Collapse
X
-
Hei
Har en Mpx Picocub med en Mpx 7ch mottaker.
den har aldri "klikket" over høyspenten landingsinlegget mitt ligger 2-3 meter over høyspenten. i tillegg er det et sånn strøm hus 20 meter ifra banen. Aldri vært plaget med mottakerenJørgen Wake Stensen
Bodø MFK
Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!
Comment
-
Nei, selvsagt har du ikke problemer med MPX-mottaker! Skulle bare mangle
Formosaen min har vart lenge (siden mars en gang) men så er den ikke crashet heller. Den flyr ganske likt en standard acro-trainer, bare litt mer nervøs i vind. Børsteløs i min da...
Review er forlengst skrevet og slippes nok her om noen dager. Kommer et seilfly-review først... til helga.
Egentlig er en masse av de såkalte "3D"-modellene OK for ferske piloter bare man holder seg unna 60-grader utslag på rora. og ja; EPP holder bedre enn isopor.
Som den innbitte og velkjente Hitec-hateren jeg er må jeg innrømme at Electron6 RX fra Hitec faktisk fungerer glimrendeAbsolutt ikke NLF-medlem lenger!
Comment
-
hei hei!
er nettopp kommt fra ferie! og i hangaren står det 2 nye fly, 1stk formosa, 1stk "CCLEE c17e" dobbel dekker, en del krystaller og en motaker6ch fra hitec, noen hs55 servoer osv:P
helt psykoneddopakjøping av meg men slik blei det når en plutseligt får lønn og en står i en modell butikk:P
bare for å si det sånn, formosaen har jeg ikke sett på så mye, men den fobbel dekkern den monterte jeg igår kveld 10min etter at jeg steg av bussen fra oslo :P et jævlig råte fly! tror den er berekna for standard utstyr, jeg monterte noen pico servoer medfølgte batt pakken og kom på 350g, strår at den er 400g flyve klar, nok en gang råtent fly med ingen info, tror ikke den er lur for nybegynnere en gang.
formosaen gleder jeg meg til, men noen spm der, 2 servoer i vingen? hvordan vil den like en 6ch motaker på 19g? + 2stk hs55 servoer på 8 og en pico sak på 6-8g? inkl 7.4v 1800mah 79g batt pakke?
Comment
-
hei tror ikke det er noe problem med det utstyret der. formosaen er ikke "kritisk" på vekt, men den bør jo ikke bli så tung heller. jeg brukte 19g hitec mottaker 1 19g servo og 2 9g servoer og isc300 regulator, og hadde 9.6v batteriet til gws. da veide den nesten nøyaktig 450g.
hvis du skal ha servoene ut i vingene så sett dem på oversiden og ikke som jeg gjorde og satt dem under, for utseendet. første landing så reiv jeg av servohornene.
Comment
-
ja det går fint å bruke en servo det er det som er i bruksanvisningen. og jeg gjorde det først og det fungerte men var litt slarkete. hørte en sånn rar vibrerende ule lyd hvis jeg passerte i høy hastighet . også ble den vinglete hvis jeg fløy fort.
prøv å få til så perfekt som mulig der du stikker tråden inn i roret, tror jeg limte inn en bit plastrør som passet til pianotråden og da ble den mye bedre.
Comment
-
tyor, den seige massen som var med i formosa kittet, er det lodd eller? formosaen skal ligge litt på hylla en stund, skal øve meg mye med dobbel dekkern også når jeg kjeder meg ekstremt da tar jeg fram formosaen. har blitt en del haste fly i det siste har du prøvd F med 7.4v eller?
Comment
-
Hvis det ikke haster så mye med Formosaen så kommer det et review på modellen om ei drøy uke tenker jeg... Kommer litt an på hvordan red/sjefen prioriterer den nærmeste tiden. Han har mildt sagt NOK å gjøre... Det er flere artikler på gang så det blir lesestoff for de fleste i tiden som kommer
Ja, kittet bruker du til balansering...
Det går bra å fly med èn balanserorservo...
Min Formosa veide en del mer, men der er noe tyngre gadgets ombord...Absolutt ikke NLF-medlem lenger!
Comment
-
hehe, det tenker jeg men hva har du putta i formosaen joo? har fantasert en stund om sånn røyk saker, skal gå grett ant å lage sånn røyk saker, hadde en artikel en gang om det,,, men er jævlig farligt, kan risikere at det går i lufta, og det må oppbevares i frysen, så det spørst hva støvet sier til det
Comment
-
har ikke prøvd den med 7.4v brukte 9.6v nimh i starten og gikk over til 3s lipo. noe som var veldig morro men destruerende for fly og motor. har brent opp 3 sånne 350 motorer så langt. .
hvis du skal fly den med 7.4v så tror jeg ikke det er noe problem, men da bør du sikkert gjøre den så lett som mulig.
Comment
Comment