Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spinner hvorfor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Satt akkurat å klødde meg i hodet vedrørende det samme...

    Er det noe forskjell på å bruke det man kaller spinnermutter og det å bruke en spinner i plast bortsett fra materialet den er laget av.

    Og så til det jeg virkelig lurer på.... hvordan vet jeg hvilken spinner som passer min propell. Kjøpte en APC 10X6, og en spinner på 1-1/2". Forvekslet størrelsen på propellakselen med størellsen på spinner så jeg stod i butikken å letet etter en på 1-1/4".... rotet veldig.

    Fyren i butikken mente en på 1-1/2" ville passe, og skjønte sikkert ikke hva jeg drev med siden jeg var helt ute på viddene, men spinneren jeg endte opp med er altså for liten til propellen. Hvordan kan jeg vite hvor stor spinner jeg trenger uten å prøve først??

    Comment


    • #17
      er du sikker på at den er for liten. det er vanlig å måtte skjære ut litt ekstra der bladene går ut av spinneren. bare pass på å skjære ut nok slik at spinneren ikke rører propellbladene for det er ikke bra vist nok.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

      Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

      Comment


      • #18
        ja, den er nok for liten uansett. Problemet er ikke at jeg ikke får ut propellbaldene, men at center av propellen ikke går "ned" i spinneren. Det er for liten plass mellom skruefestene til spinner og baklokk til denne. Lurte derfor om det var noen anbefalinger til ulike størrelse på propell...

        Comment


        • #19
          Ingen tips..???

          Ingen som har noen tips her? Må jeg altså prøve spinneren på proppellen for å vite hva som duger??

          Comment


          • #20
            En annen grunn til at det er spinner, er vell at det er mindre sjanse for at proppelen skal dette av?
            MVH
            Sindre Solberg
            Os Aero Klubb

            Comment


            • #21
              Originally posted by Lakafant
              En annen grunn til at det er spinner, er vell at det er mindre sjanse for at proppelen skal dette av?
              på en fuel motor så sitter spinneren og propellen fast med samme mutter så den sitter nok ikke noe bedre med spinner.

              nå vet ikke jeg akkuratt hvordan de måler størelsen på spinnerene, men den jeg har på ouya´n er ca 1 3/4 tomme invendig der den er tykkest. og 2 tomme utvendig. og jeg bruker apc 10x8 prop.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #22
                Takk for tipset Tyor. Da tipper jeg en 2" vil passe min 10X6 propell også. Jeg satser på det :

                Comment

                Working...
                X