Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aerobird Extreme fra Hobbyzone

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aerobird Extreme fra Hobbyzone

    Hei, er det noen som har kjennskap til denne? 404 Page Not Found
    Anders Valland
    Trondheim

  • #2
    Foruten v-halen så ligner den jo på et par andre modeller som selges her hjemme, bl.a. denne: (MFN) ModellflyNytt.no

    Flyr helt greit og er fine for nybegynnere såvidt jeg har fått med meg. Har såvidt prøvd en slik en.
    Odd Sundet
    http://www.imacnorge.no

    Comment


    • #3
      Takk, Odd.

      Jeg så den tråden tidligere og det er vel omtrent samme flyet som du sier. Aerobird'en leveres med single-stick sender, og det tror jeg er en fordel med tanke på videre karriere for en nybegynner.
      Anders Valland
      Trondheim

      Comment


      • #4
        Det er vel gjengs for de, kanskje, at throttle er på bryter, og at det da også bare blir ei stikke på sender'n. La oss bare håpe at de ikke fortsetter å sette throttle på bryter...!!!
        Odd Sundet
        http://www.imacnorge.no

        Comment


        • #5
          Throttle på bryter er for seilfly. Denne tassen har faktisk proporsjonal throttle, så det også taler til dens fordel. Hvis den flyr like bra som den du viste til så virker detet som et godt kjøp.
          Anders Valland
          Trondheim

          Comment


          • #6
            Må bare slenge inn en kommentar..., kjøpte i fjor vår et slikt fly eller tilsvarende (aerobird et eller anna...) til sønnen min (9 år).
            Min erfaring med dette er at det var/er så treg/dårlig respons på rorene at det var et slit å fly det. Brukte hele åkeren for å snu, og å snu opp mot vinden var mer eller mindre umulig.

            Fant ut at dette ikke var noe for ham så han har overtatt Zagi'n min, mener selv at denne er vel så bra å begynne med. Var ikke mange turene som skulle til før det ble både roll, loop, inverted ++, de tar det skremmende fort.

            Mossie69: Du gikk tilfeldigvis ikke ut av TIH i '93...?
            Mvh.
            Øyvind Iversen

            Comment


            • #7
              Jo, det kunne vel virke tilfeldig den gangen. Har ikke tenkt på det slik før, men...
              Visste ikke at du var hekta på slikt, du også?
              Anders Valland
              Trondheim

              Comment


              • #8
                Joda, etter å ha bodd på samme brakkerigg som Thinnthinn i et halvår så måtte jeg bare gi etter... Har "heldigvis" flytta heim igjen sånn at han ikkje kan knus fleire av flyene mine..
                Mvh.
                Øyvind Iversen

                Comment


                • #9
                  Smittsomme greier.

                  Her har du noe å tenke på for å få fart i Aerobird'en: RC Airplanes - Arrows RC, FMS, HobbyZone, E-flite, & More - HOBBY ZONE

                  Jeg skal ikke ha modellen selv, sjekker ut for andre.
                  Anders Valland
                  Trondheim

                  Comment


                  • #10
                    Jasså, baksnakking på gang??

                    Joda, etter å ha bodd på samme brakkerigg som Thinnthinn i et halvår så måtte jeg bare gi etter... Har "heldigvis" flytta heim igjen sånn at han ikkje kan knus fleire av flyene mine..
                    Hva Aerobird'en angår, så er det vel en tilsvarende de har brukt som nybegynner/ungdomsprosjekt i Tønsberg MFK med stort hell. Mener å ha hørt at de hadde en liten skvadron med de små jæ#€%%ne...
                    Hør med Norwegian Modellers!

                    Audun
                    Audun Thinn
                    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                    Comment

                    Working...
                    X