Originally posted by Vingemutteren
Unconfigured Ad
Collapse
Proppell størrelse på en Calamato...
Collapse
X
-
Originally posted by aNTILooPOriginally posted by VingemutterenPrøv med ny propell først, og husk å balanser den. Ubalanserte propeller stjeler rpm som ingenting annet.
Denne Tru Spin utgaven har jeg selv, og den gjør jobben. Det finnes mange typer nalanserere, men jeg vil påstå at den bør være av bord modell, og ikke handholdt. Det kan sikkert lønne seg å shoppe litt omkring for best mulig pris.
Da jeg skrev det opprinnlige innlegget (Ubalanserte propeller stjeler rpm som ingenting annet), glemte jeg å legge til at motoren ikke har godt av kast i propellen (sliter ut front lageret), og selve flyet innkludert radio utstyret heller ikke bør utsettes for unødvendige vibrasjoner. Regelen er at en aldri bruker propeller som ikke er balansert/kontrollert på ett fly.
Jeg bruker ofte å balansere propeller for nybegynnere til trainerne deres, og jeg er sikker på at om du er med i en klubb, eller kjenner noen med erfaring, så kan de hjelpe deg med å balansere ett par tre propeller til deg, så du kommer igang.Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Famous last words? Hey watch this!Comment
-
Hei!
Har samme fly selv, og jeg har vært oppe i lurfta 3 ganger. Mye banning å sverting blir det hver gang jeg må "nød lande" på jordene rundt stripa og nese hjulet knekker. Jeg har derfor bygd min modell om til halehjul.
Noen som sliter med det samme problemet?
JornComment
-
Originally posted by JornHei!
Har samme fly selv, og jeg har vært oppe i lurfta 3 ganger. Mye banning å sverting blir det hver gang jeg må "nød lande" på jordene rundt stripa og nese hjulet knekker. Jeg har derfor bygd min modell om til halehjul.
Noen som sliter med det samme problemet?
JornARC Beaver On Floats
Calmato Sport 46 SC (sitting in a tall tree)
VQ Warbirds P51D Nother`n American (Ubygget)Comment
-
Originally posted by VingemutterenCalmatoen er helt sikkert grei den, den er en etterkommer fra trainer 40, forskjellen er vel at trainer 40 hadde spant bygde vinger mens Calmatoen har vel planka isopor vinger.
Stemmer det at det er Isopor vinger ?
Hobbymix.no
Modellen er ferdig bygget i balsa og finer og trukket med plastfilm.
Kun enkelt montering som du gjør på en kveld gjenstår.Comment
-
yepp hvis det er calamato så er vingen av isopor som er dekt med balsa og så trekt med film. er utrolig sterkt faktisk. har det samme på en dogfighter og den har tålt det utroligsteComment
-
Ja, men ikke helt slik du seier det. Vingene har en isopor kjerne, som så er dekket med planking (tynn balsa som er limt fast), og der er normalt endel forsterkninger rundt senter av vingen under plankingen. En litt tyngre konstruksjon enn en vanlig oppbygd vinge, men sterk. Ingenting å bekymre seg for med andre ord.Gert Hildrestrand.
Limets Venner.
Valdres Flyklubb Modell
Famous last words? Hey watch this!Comment
-
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment