Unconfigured Ad

Collapse

Proppell størrelse på en Calamato...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aNTILooP
    • Aug 2005
    • 46

Originally posted by Vingemutteren
    Prøv med ny propell først, og husk å balanser den. Ubalanserte propeller stjeler rpm som ingenting annet.
    noen ideer til å få balansert propeller?
    ARC Beaver On Floats
    Calmato Sport 46 SC (sitting in a tall tree)
    VQ Warbirds P51D Nother`n American (Ubygget)

Comment

• Vingemutteren
      • Jul 2002
      • 2421

Originally posted by aNTILooP
      Prøv med ny propell først, og husk å balanser den. Ubalanserte propeller stjeler rpm som ingenting annet.
      noen ideer til å få balansert propeller?
      Kjøp en balanserer. Gå til Norwegian Modellers og skriv dette inn i søke ruten oppe til venstre: DUBRO499
      Denne Tru Spin utgaven har jeg selv, og den gjør jobben. Det finnes mange typer nalanserere, men jeg vil påstå at den bør være av bord modell, og ikke handholdt. Det kan sikkert lønne seg å shoppe litt omkring for best mulig pris.

Da jeg skrev det opprinnlige innlegget (Ubalanserte propeller stjeler rpm som ingenting annet), glemte jeg å legge til at motoren ikke har godt av kast i propellen (sliter ut front lageret), og selve flyet innkludert radio utstyret heller ikke bør utsettes for unødvendige vibrasjoner. Regelen er at en aldri bruker propeller som ikke er balansert/kontrollert på ett fly.
      Jeg bruker ofte å balansere propeller for nybegynnere til trainerne deres, og jeg er sikker på at om du er med i en klubb, eller kjenner noen med erfaring, så kan de hjelpe deg med å balansere ett par tre propeller til deg, så du kommer igang.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• Jorn
        • Oct 2005
        • 2

Hei!

Har samme fly selv, og jeg har vært oppe i lurfta 3 ganger. Mye banning å sverting blir det hver gang jeg må "nød lande" på jordene rundt stripa og nese hjulet knekker. Jeg har derfor bygd min modell om til halehjul.

Noen som sliter med det samme problemet?

Jorn

Comment

• aNTILooP
          • Aug 2005
          • 46

Originally posted by Jorn
          Hei!

Har samme fly selv, og jeg har vært oppe i lurfta 3 ganger. Mye banning å sverting blir det hver gang jeg må "nød lande" på jordene rundt stripa og nese hjulet knekker. Jeg har derfor bygd min modell om til halehjul.

Noen som sliter med det samme problemet?

Jorn
          nja.. har hatt noen sidelandinger og røffe nedslag, og det resulterte noe mørbanka nesehjul.. tror vel at kunsten er å bremse flyet godt ned før landing og ha godt med høyderor for å få mykest landing.. men "bank" i bordet, ingenting har røket, selv om landingene har vært lite pasasjer vennilge..
          ARC Beaver On Floats
          Calmato Sport 46 SC (sitting in a tall tree)
          VQ Warbirds P51D Nother`n American (Ubygget)

Comment

• JonV
            • Apr 2005
            • 232

Calmatoen er helt sikkert grei den, den er en etterkommer fra trainer 40, forskjellen er vel at trainer 40 hadde spant bygde vinger mens Calmatoen har vel planka isopor vinger.
            Jeg har bestilt meg en slik Trainer.
            Stemmer det at det er Isopor vinger ?

Hobbymix.no
            Modellen er ferdig bygget i balsa og finer og trukket med plastfilm.
            Kun enkelt montering som du gjør på en kveld gjenstår.
            Jon T Vatn
            http://www.fg-racing.net
            Norway Oslo Romsås.

Comment

• tyor
              • Mar 2005
              • 9757

yepp hvis det er calamato så er vingen av isopor som er dekt med balsa og så trekt med film. er utrolig sterkt faktisk. har det samme på en dogfighter og den har tålt det utroligste
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

Comment

• Vingemutteren
                • Jul 2002
                • 2421

Ja, men ikke helt slik du seier det. Vingene har en isopor kjerne, som så er dekket med planking (tynn balsa som er limt fast), og der er normalt endel forsterkninger rundt senter av vingen under plankingen. En litt tyngre konstruksjon enn en vanlig oppbygd vinge, men sterk. Ingenting å bekymre seg for med andre ord.
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• JonV
                  • Apr 2005
                  • 232

puhh da vart jeg letta
                  Jon T Vatn
                  http://www.fg-racing.net
                  Norway Oslo Romsås.