Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner trenger hjelp til valg.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by nubi
    Hei,

    Er det mulig å ha uavhengige servoer på balanseror på KYOSHO Trainer'en? Altså, 5 servoer?
    Ja, hvis du tenker på å bruke balanseror blir brukt som flapser.

    Comment


    • #17
      Originally posted by Tintin
      Antar beløpet er i DKK, så DKK 1395,- blir omtrent NOK 1460,- så om vi så langt glemmer frakt men legger på moms og fortollingsgebyr (det gamle) så kommer du til NOK 1460,-*1,25 + Nok 150,- = NOK 1975,- (+ frakt men det blir det jo uansett hvor den kommer fra, men frakten fra DK antar jeg er dyrere)

      Så Kr 1850,- (eller enda bedre Kr 1634,-) er vel helt konkurransedyktig skulle jeg mene...

      Du glemte å trekke fra den danske momsen fra DKK-beløpet (1395x0.75), så den koster opprinnelig DKK 1046 fra danmark. Men kommer uansett på rundt 1700 ferdig importert, så det lønner seg egentlig ikke...
      Morten Smøraas

      Comment


      • #18
        Tenkte jeg ikke på, har ikke kjøpt fra Danmark enda må jeg innrømme, de øvrige oppgir jo vanligvis pris uten moms...

        Comment


        • #19
          Originally posted by Motorboy
          Ja, hvis du tenker på å bruke balanseror blir brukt som flapser.

          Det var det jeg hadde i tankene...så det er plass i vingen til 2 servoer?
          Du har vel kanskje allerede sagt "ja", men fint om du kunne ha "klipt ut i papp"

          Comment


          • #20
            Originally posted by Mossie69
            Når pakken passerer vår nasjonale grense blir den ilagt moms på 25%. Og med gebyr i tillegg blir forskjellen ganske liten til slutt. Ellers så er det vel også her slik at vi er et høykost-land, og folk er villige til å betale mer for et produkt.

            Når det gjelder andre ting er det faktisk ikke så dumt å vurdere handel i utlandet. Eksempelvis har jeg nettopp bestilt en Futaba s3004 servo - som vil koste meg USD 19.99 inkludert frakt. Siden det er under 200 kr kommer det ikke moms på.

            Comment


            • #21
              When the bottom line is under Kr.200 is the only time it is profitable to import, but why bother for so little when you can contribute to supporting your local hobby shop.
              Ken Bates
              Never Mind the Label

              Comment


              • #22
                Originally posted by Celtic-Griffin
                When the bottom line is under Kr.200 is the only time it is profitable to import, but why bother for so little when you can contribute to supporting your local hobby shop.

                Well, what if there is no local hobby shop? Should I support the dealer anyway and Posten as well?
                Sorry, but I think not...
                BTW, the 200 limit is not the only time ordering from abroad is profitable - but you neeed skill and a little bit of luck Besides, it is fun.

                Cheers,


                -nubi

                Comment


                • #23
                  I would suggest that by supporting your local hobby shop is a significant contribution to increasing volume and so reducing the domestic prices.
                  Your local hobby-shop is usually skilled in procurement. However, if you think it is fun, of course, be my guest.....its your money after all.....oh! b.t.w. your local hobby shop is as close as the pc you are now sitting in front of.....oh! b.t.w.again, your "...and a little bit of luck" probably says it all...
                  Last edited by Celtic-Griffin; 17-11-05, 13:17.
                  Ken Bates
                  Never Mind the Label

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Celtic-Griffin
                    I would suggest that by supporting your local hobby shop is a significant contribution to increasing volume and so reducing the domestic prices.
                    Your local hobby-shop is usually skilled in procurement. However, if you think it is fun, of course, be my guest.....its your money after all.....oh! b.t.w. your local hobby shop is as close as the pc you are now sitting in front of.....oh! b.t.w.again, your "...and a little bit of luck" probably says it all...
                    Thanks for clearing that up - it seems I'm using my local hobby shop after all



                    Cheers,


                    -nubi

                    Comment


                    • #25
                      Cheers Nubi - as we celts say "slainte mhath"
                      Ken Bates
                      Never Mind the Label

                      Comment


                      • #26
                        Nå må det sies at grunnen til at jeg Nevnte DK er at jeg har 2 kolegaer på jobben som er derfra og Naboen min,de er hjemme sånn ca annenhver helg.

                        Så transport kommer IKKE i tillegg. dansk moms and thats it.


                        Uansett så føler jeg det å støtte de lokale rc sjappene er mer viktig en 2/300 kroner.

                        Og hva er hensikten med å ha
                        Opprinnelig skrevet av nubi
                        Hei,

                        Er det mulig å ha uavhengige servoer på balanseror på KYOSHO Trainer'en? Altså, 5 servoer?


                        Ja, hvis du tenker på å bruke balanseror blir brukt som flapser.

                        Og ikke bøff tråden min
                        Jon T Vatn
                        http://www.fg-racing.net
                        Norway Oslo Romsås.

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by JonV

                          Ja, hvis du tenker på å bruke balanseror blir brukt som flapser.

                          Og ikke bøff tråden min
                          Bøffe din tråden!?!?!?

                          Har du ikke hørt noe som heter FLAPERON, det er samme balanseror som blir brukt som flapser mens balanserorene fortsatt kan bruke som balanseror

                          Hvis du har flere kanaler i din sender, slå opp instruksjonboka og finn ut om den har flaperon...

                          Comment


                          • #28
                            Jeg har ikke noe fly med fler en 3 kanaler er helt NABB når det gjelder fly.
                            Men vil begynne.
                            Jon T Vatn
                            http://www.fg-racing.net
                            Norway Oslo Romsås.

                            Comment


                            • #29
                              Noen som vet om det er noen som har en film eller test av flyet ?
                              Vil gjerne se det i drift
                              Jon T Vatn
                              http://www.fg-racing.net
                              Norway Oslo Romsås.

                              Comment


                              • #30
                                Originally posted by JonV
                                Noen som vet om det er noen som har en film eller test av flyet ?
                                Vil gjerne se det i drift
                                Om jeg ikke har misforstått, så er det fortsatt Kyosho Calmato 40 som er flyet. I så fall finner du en dårlig film her. 404 - File or directory not found.

                                Nettsiden er på tysk men ett og annet bilde (innkludert mosa calmato) finner du her: 404 - File or directory not found.

                                Model Airplane News - RC Airplane News | Radio Control Plane & Helicopter News, Tech Tips, Reviews
                                Litt om flyet.

                                Ett diskusjons fora om flyet: question about Kyosho Calmato ?!?!?!? - RCU Forums
                                Gert Hildrestrand.
                                Limets Venner.
                                Valdres Flyklubb Modell

                                Famous last words? Hey watch this!

                                Comment

                                Working...
                                X