Unconfigured Ad

Collapse

Kjøp av fly for nybegynner

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sigve
    • Apr 2005
    • 484

Originally posted by tyor
    Problemet er at det er en standard på radio utsyr. dvs servoer går om hverandre osv. men har sett det før at det på slike pakke fly kan være laget utstyr som kunn går sammen med det som sitter i flyet og ikke passer sammen med noe annet utstyr. Men da må du nesten spørre der de har flyet. vil alikevell anbefale ett oppsett med en E-starter for eksempel er også enig i det flere har sagt her det er lettere og like greit å starte med ett fly med ballanseror med en gang. Men det er klart hvis du ikke har råd/vil bruke så mye panger i starten så er jo en av disse pakkene fine. vil da anbefale kyosho sin cub. som det også var en annen her som anbefalte. for den vet jeg at flyr ok i hvertfall. noe ikke alle disse ferdig flyene gjør. også er det vel kanskje større sjanse for at kyosho sitt utstyr er kompatibelt med andre, det er det jo bare å spørre i butikken om.

uansett hva du velger lykke til med en fantastisk hobby
    Når det gjelder kyosho sin cub så er ikke det radioutstyret kompatibelt med noe....ganske idiotisk spør du meg. Men Kyosho sin cub flyr veldig bra, den har blandt annet en innebyget trainer funksjon som gir litt høyderor når du svinger....dette er veldig gode nyheter for en nybegynner.
    Kyoshoen sin har en giret 280 motor mens cclee sin har en 400/380 med DD, dette gjør kyoshoen litt tregere, og skaffer litt lengre flytid.

Jeg har ganske mye erfaring med begge modellene og min favoritt er kyoshoen sin, eneste jeg har å utsette på den er det idiotistke rc systemet..
    Sigve Haugsnes

Alt flyr.....det trenger bare stor nok motor

sigve.haugsnes.net
    www.youtube.com/bergenflyer

Comment

• tyor
      • Mar 2005
      • 9757

Originally posted by sigve
      Når det gjelder kyosho sin cub så er ikke det radioutstyret kompatibelt med noe....ganske idiotisk spør du meg. Men Kyosho sin cub flyr veldig bra, den har blandt annet en innebyget trainer funksjon som gir litt høyderor når du svinger....dette er veldig gode nyheter for en nybegynner.
      Kyoshoen sin har en giret 280 motor mens cclee sin har en 400/380 med DD, dette gjør kyoshoen litt tregere, og skaffer litt lengre flytid.

Jeg har ganske mye erfaring med begge modellene og min favoritt er kyoshoen sin, eneste jeg har å utsette på den er det idiotistke rc systemet..
      hvis cclee sin er den som heter j3-grashopper så er det en i klubben som har en sånn og den ser ut til å fly veldig bra. og det er jo som cessnaknuseren sier at der går det fint å bytte ut mottakeren med en annen og bruke en annen sender.

Så anbefalningen kn jo være å kjøpe en sånn først også hvis du finner ut at du vil fortsette og kjøper deg en bedre sender så trenger du bare bytte mottakeren eller du kan ta servoene fra cub´n til ett annet fly.
      Tom Nohr
      Tennisveien 9
      2450 Rena

Frsky taranis 9+
      Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
      Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
      + diverse små ting

Comment

• CeeKay
        • Dec 2005
        • 18

Tror jeg kommer til å gå for det flyet.
        Orker ikke kaste flere tusen i det før jeg er sikker på at jeg liker det godt nok=)

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

de har den veldig billig her i hvertfall http://www.hobbyshop.no/fly.html

nesten 300kr billigere en kyosho sin
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          + diverse små ting

Comment

• Cessnaknuseren
            • Mar 2005
            • 561

Originally posted by tyor
            de har den veldig billig her i hvertfall http://www.hobbyshop.no/fly.html

nesten 300kr billigere en kyosho sin
            Denne er CCLee sin. Står logo i øverste venstre hjørnet på esken som er avbildet. Akkuratt maken til min.

Cessnaknuseren
            Bjørn Sandbæk
            Cessnaknuseren
            Bjørn Sandbæk

Dæ går litt mindre lim nå.

Comment

• CeeKay
              • Dec 2005
              • 18

Har kjøpt det flyet nå, men har problemer med at propellen flakser av hele tiden.. Er en strammeskrue inne på det staget som kommer ut fra motoren som løsner hele tiden... Noen som har ett tips til hvordan jeg kan få det til å holde?

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

hvis det er skruen som skrur seg opp så kan du prøve å ha litt lynlim på gjengene i det du tighter den til. den burde da sitte uten at det skulle være noe problem å skru den av igjen. pleier å bruke det på hjulstoppere
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                + diverse små ting

Comment

• CeeKay
                  • Dec 2005
                  • 18

Kan jo bare lime driten på og=). Bare passe på at det ikke kommer lim inn i motoren! =P

Comment

• jørgen123
                    • Jul 2005
                    • 706

ikke lim hele dritn, hvis du da knekker propellen får du et problem med å av den knekte propellen
                    Jørgen Wake Stensen
                    Bodø MFK
                    Man blir aldri bedre uten utfordringer og trening!

Comment

• tomasjo
                      • Sep 2005
                      • 573

Jeg er enig i at du ikke skal lime driten. Kan du ikke prøve å stramme mutteren skikkelig, evt. bruke lock tight. Du skal sikkert ut å fly i løpet av helgen. Husk å hive de mot vinden. En annen ting er å styre flyet med små utslag, dvs. ikke overstyr. Det er kanskje den mest vanlige tabben til nybegynnere, inkludert meg. Dette blir bra. Lykke til

Tomas
                      -----------------------------------------------
                      Tomas
                      Trondheim modellflyklubb
                      www.heltpropell.com

Comment

• CeeKay
                        • Dec 2005
                        • 18

Lock tight kan kanskje fungere ja.
                        Blir ikke noe flyging i dag i alle fall=) Fest i går, så nå trenger hodet hvile!
                        Blir spennende å fly igjenn, har ikke prøvd det på 10 år=)

Comment

• spitmk16
                          • Oct 2005
                          • 1367

Originally posted by CeeKay
                          Jeg har prøvd å fly, og må si jeg er bitt av basillen=)
                          Skal ut og se etter fly i morgen. (elektro)
                          Og lurte på om noen har erfaring med Laishing "J-3 Cub ".
                          De har det på www.greatwings.no under komplette sett.
                          Min kamerat har tilsvarende fly. Erfaring er at det er meget sterkt, men det er utrolig tungt å fly. Har utrolig høy vingebelastning, ca 43 g/dm og man mangler balanseror.

Jeg ga han et batteri som var 1000 mah istedet for 650 mah som han hadde, med god erfaring med flyet så slet han.

Kombinert med svak motor foreslår jeg at du velger en annen type.

Jeg har falt pladask for Estarter, og med en god motor er det enorm forsjell. Min 400 motor (børste) går like raskt på halv gass som hans på fullt, samtidig som at vingebelastingen er mye mindre. Mitt er forholdsvist tungt på 33, men man kan lett havne under 30.

Sett heller av litt mere penger og spar penger, og kjøp dette. Du vil ha større glede med det.
                          Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

Comment

• CeeKay
                            • Dec 2005
                            • 18

Har allerede kjøpt flyet=) Fikk en veldig bra pris på det!
                            Men har også bestilt EStarter som ARF.
                            Har hørt mye bra om det så må jo prøve det og.
                            Må nesten knuse ett par billige fly før jeg begynner å satse stort=)

Comment

• CeeKay
                              • Dec 2005
                              • 18

[QUOTE=spitmk16]Min kamerat har tilsvarende fly. Erfaring er at det er meget sterkt, men det er utrolig tungt å fly. Har utrolig høy vingebelastning, ca 43 g/dm og man mangler balanseror.
                              QUOTE]

Mitt har ferdig opplegg for balanseror.
                              Så det kommer fortløpende=)

Comment

• CeeKay
                                • Dec 2005
                                • 18

Var ute og prøvde det for første gang i dag!
                                Ble til og med intervjuet av Bergens Tidende mens vi holdt på=)
                                Det ble ett kort svev, og rett ned igjenn til ett møte med grusen. =)
                                En knekt propell ble resultatet.

Kompisen min gikk det litt verre med! Kan knuste hele batterikassen under flyet=P
                                Sitter og limer og teiper for harde livet nå!

Comment

Working...