Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba 6exa flaperon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Vingemutteren
    Skjønner ikke hvorfor dere må kjøpe radioer som ikke kan eller vansklige å få til ting med .

    Ja, det kan man si, mye bedre med Graupner
    På min MC19 angir jeg bare i grunninnstillingene at jeg har 2 balanserors servoer, og så går resten av seg selv...

    Fra spøk til side, Onkel modellfly sier jo han har akkurat samme radio, løste ikke det problemet?? Hvis det heter flaperon så må det jo VÆRE flaperon.

    Har forresten vært få "MPX er konge"-tråder i det siste, selv om vingemutteren prøvde seg

    Comment


    • #17
      Originally posted by pleym
      Ja, det kan man si, mye bedre med Graupner
      På min MC19 angir jeg bare i grunninnstillingene at jeg har 2 balanserors servoer, og så går resten av seg selv...

      Fra spøk til side, Onkel modellfly sier jo han har akkurat samme radio, løste ikke det problemet?? Hvis det heter flaperon så må det jo VÆRE flaperon.

      Har forresten vært få "MPX er konge"-tråder i det siste, selv om vingemutteren prøvde seg
      Sitter på jobb så dette blir bare fra hukommelsen.
      OM sier at 0% gir ikke noe utslag - hos meg beveger servoene seg likt. På +/- 100 % beveger den ene seg ved stikke fra midtstilling og til høyre (den andre står stille) og den andre ved stikke fra midtstilling til venstre (den første står da stille). Kan jo være at det er feil ved radioen, men håper da ikke det.

      Som sagt, prøver mer i kveld.

      nubi

      Comment


      • #18
        Det siste du sier nubi, høres egentlig riktigt ut, men når du sier +-100%, er dette da i flapron meny, eller i epa (end point adjustment) menyen til selve kanalen (6 / 1)? For meg høres det ut til at du kan diferensiere rorene ved å gå ut til +- x% i flapron menyen, og justere servo utslaget (epa) i servo / kanal menyen. Dette har ingen spesefik verdi for dine problemer, men vil forklare dette med +-100% innstillings hendelsene dine.

        For å gå litt sideveis inn i problemstillingen din, så virker det som om alt fungerer med 2 servoer til balanseror. Du kan reversere dem som du ønsker, du kan diferensiere dem (ved hjelp av +-% innstillingen i flapron miksen), du øke / minske utslagene på servoene via den normale menyen osv.
        Problemet ditt er egentlig at ingen bryter/pott fungerer til å stille / justere flaps med i flapron mode. Har jeg rett så langt?
        Neste antagelse er at problemet er å aktivere en pot eller en bryter i flapron mode (for bryter eller pot til flaps fungerer fint når ikke flapron miksen er aktivert). Stemmer det fortsatt?

        I så fall husker jeg at jeg måtte/kunne stille flap fra 0-100% i en meny på min gamle Hitec prism. Dette var for å få vri potten til å fungere / ikke fungere (dette har vært nevnt tidligere, men kansje verdt å sjekke en gang til).

        Dette som om sier stemmer sikkert det, men han er sansynligvis ikke på samme innstilling som du. Er du helt sikker på at der ikke er flere ting som spiller inn, slik som på Hitec`n min?

        @Pleym Mpx er ikke bare konge, det er best, sjef, Keiser, dronning, president, og GUD innenfor rc radioer. med sin liste over inovasjoner og lange historie som viser at firmaet altid har satset på kvalitet fremfor kvantitet, er der simpelten ingen som er verdige til å stå på samme seiers pall. 1-3 plass er alle reservert for MPX.
        deretter kan vi sikkert diskutere hvilke som følger etter i kvalitet og inovasjon. Futaba gjorde det bra med sin nye MP3 spiller (var det ikke mz14 eller noe slikt den het?) Uansett en kjekk sak (om enn en litt kostbar Mp3 spiller), og selvsagt er Robbe utgavene heller ikke dårlige, JR/Graupner er jo solide saker (JR er kansje lettere å programere enn det meste?). Tilveksten på mottaker siden er også bra (Hyperion, Berg, Shulze, Webra).
        Sånn, så fikk vi slått fast dette en gang for alle.

        Hva sier du pleym,? burde gjøre opp for alle manglende MPX utspill i den senere tid denne, du forstår, jeg tenkte overhode ikke over at noen kansje ikke viste / hadde fått med seg hvor mye bedre MPX er.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #19
          Originally posted by Vingemutteren
          .
          .
          .
          For å gå litt sideveis inn i problemstillingen din, så virker det som om alt fungerer med 2 servoer til balanseror. Du kan reversere dem som du ønsker, du kan diferensiere dem (ved hjelp av +-% innstillingen i flapron miksen), du øke / minske utslagene på servoene via den normale menyen osv.
          Problemet ditt er egentlig at ingen bryter/pott fungerer til å stille / justere flaps med i flapron mode. Har jeg rett så langt?
          Neste antagelse er at problemet er å aktivere en pot eller en bryter i flapron mode (for bryter eller pot til flaps fungerer fint når ikke flapron miksen er aktivert). Stemmer det fortsatt?

          I så fall husker jeg at jeg måtte/kunne stille flap fra 0-100% i en meny på min gamle Hitec prism. Dette var for å få vri potten til å fungere / ikke fungere (dette har vært nevnt tidligere, men kansje verdt å sjekke en gang til).

          Dette som om sier stemmer sikkert det, men han er sansynligvis ikke på samme innstilling som du. Er du helt sikker på at der ikke er flere ting som spiller inn, slik som på Hitec`n min?
          .
          .
          .
          Fant det! Som bellanca helt riktig peker på så er det settingen FLPTR som er crux'et!
          Justerte fra 0% til +- x% og - voila! Flapsutslag! Servoer beveger seg nå motsatt vei når jeg vrir på flaps-pot'et!

          Problem solved.
          Takker alle for å bidra til å løse dette, kommer nå til å sette inn 2 servoer i vingen


          nubi

          Comment


          • #20
            fint du fant det ut lykke til
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

            Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

            Comment


            • #21
              Bra du fant det ut

              @vingemutteren
              njaaaaa........ er nå ikke helt overbevist enda

              Comment


              • #22
                Originally posted by pleym
                Bra du fant det ut

                @vingemutteren
                njaaaaa........ er nå ikke helt overbevist enda
                kjempe saker, viste det ville ordne seg.

                @Pleym. Det trenger du ikke å være heller, MPX ruler, og resten er greit.
                Folk må få gjøre sine egne feil vet du. Dessuten sier jeg ikke at andre ting er crap, bare litt mindreverdige.
                Det som er uomtvistligt, er at når en først har sett lyset og blitt frelst, så kan det være litt vanskligt å skjønne hvorfor en rota rundt med de andre tinga. Men slik er det med de fleste ting her i livet. Er ikke altid en ender opp med det en begynte med, og det kan være moro å prøve litt forskjellige ting. Mitt motto er å skaffe meg ting og tang som ikke hindrer eller vanskligjør utførelsen av mine hobbyer, ideer og meninger. Og i denne filosofien passer min MPX Royal EVO12 perfekt inn, da den er pakket med lett tilgjenglig teknologi, samt priset realistisk. Hvor mye mere kan MP3 spilleren til Futaba gjøre, og hva koster de egenskapene. For ikke å si: Hvor ofte har en bruk for de tingene som er ekstra i forlhold til Evo12? Og er kravene til fleksibilitet angående kanaler, så kan Evo9 akkurat det samme som Evo12, den har bare 3 kanaler mindre ut, og prisen er virklig bra. Siden vi først er inne på MPX, så må vi ikke glemme at der faktisk er en enda mere proff radio enn Evo12 i produktspekteret. Nemlig den fantastiske Profi MC 4000.
                Men men, dere får finne det ut selv, trenger ikke å ta mitt ord for det, men forbløffende ofte er det beste kjøpet en MPX radio.
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment


                • #23
                  Stadig ikke overbevist....hehe

                  Det er helt greit at du liker radioen din, bare ikke gift deg med den

                  En bra radio er som regel en bra radio uansett merke. Hvis den har de funksjonene man trenger, føles bra å holde, og er grei å programmere etc. for den respektive brukeren så kommer man langt.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Vingemutteren
                    kjempe saker, viste det ville ordne seg.

                    @Pleym. Det trenger du ikke å være heller, MPX ruler, og resten er greit.
                    Folk må få gjøre sine egne feil vet du. Dessuten sier jeg ikke at andre ting er crap, bare litt mindreverdige.
                    Det som er uomtvistligt, er at når en først har sett lyset og blitt frelst, så kan det være litt vanskligt å skjønne hvorfor en rota rundt med de andre tinga. Men slik er det med de fleste ting her i livet. Er ikke altid en ender opp med det en begynte med, og det kan være moro å prøve litt forskjellige ting. Mitt motto er å skaffe meg ting og tang som ikke hindrer eller vanskligjør utførelsen av mine hobbyer, ideer og meninger. Og i denne filosofien passer min MPX Royal EVO12 perfekt inn, da den er pakket med lett tilgjenglig teknologi, samt priset realistisk. Hvor mye mere kan MP3 spilleren til Futaba gjøre, og hva koster de egenskapene. For ikke å si: Hvor ofte har en bruk for de tingene som er ekstra i forlhold til Evo12? Og er kravene til fleksibilitet angående kanaler, så kan Evo9 akkurat det samme som Evo12, den har bare 3 kanaler mindre ut, og prisen er virklig bra. Siden vi først er inne på MPX, så må vi ikke glemme at der faktisk er en enda mere proff radio enn Evo12 i produktspekteret. Nemlig den fantastiske Profi MC 4000.
                    Men men, dere får finne det ut selv, trenger ikke å ta mitt ord for det, men forbløffende ofte er det beste kjøpet en MPX radio.

                    Sitter nå her med sanwaen min jeg tror ikke det finnes en radio som er enklere å programere. har alt jeg trenger. ser bra ut, god og holde i, ser ikke ut som den komme fra en sci fi film fra 70tallet og det beste av alt er billig.
                    er i hvertfall ikk overbevist

                    spesielt når den koster 3 ganger så mye i danmark som jeg betalte for min sanwa i norge. aner ikke hva en slik mpx koster i norge men sikkert enda mere

                    Sjekket prislista til øgrey. mpx royal evo12 koster faktisk 5 ganger så mye som min sanwa og jeg har foreløbig ikke hatt bruk for noe som sanwaen ikke har.
                    Last edited by tyor; 06-01-06, 10:52.
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

                    Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by pleym
                      Stadig ikke overbevist....hehe

                      Det er helt greit at du liker radioen din, bare ikke gift deg med den

                      En bra radio er som regel en bra radio uansett merke. Hvis den har de funksjonene man trenger, føles bra å holde, og er grei å programmere etc. for den respektive brukeren så kommer man langt.
                      Å jeg har da ting å utsette på den, jeg er ikke blind, men som ett av de få alternativene til MZ14 som finnes (det andre er også MPX), er det klart at en krone for krone er hinsides mye bedre stil med en topp modell MPX, den mangler stortsett bare MP3 spilleren (en slik har jeg uansett fra før).
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by tyor
                        Sitter nå her med sanwaen min jeg tror ikke det finnes en radio som er enklere å programere. har alt jeg trenger. ser bra ut, god og holde i, ser ikke ut som den komme fra en sci fi film fra 70tallet og det beste av alt er billig.
                        er i hvertfall ikk overbevist

                        spesielt når den koster 3 ganger så mye i danmark som jeg betalte for min sanwa i norge. aner ikke hva en slik mpx koster i norge men sikkert enda mere

                        Sjekket prislista til øgrey. mpx royal evo12 koster faktisk 5 ganger så mye som min sanwa og jeg har foreløbig ikke hatt bruk for noe som sanwaen ikke har.
                        Ja men da har du jo fulgt mitt motto da (Mitt motto er å skaffe meg ting og tang som ikke hindrer eller vanskligjør utførelsen av mine hobbyer, ideer og meninger).
                        Jeg var fornøyd da jeg hadde Hitec Prism 7X også jeg, det som tilslutt skjedde var at jeg ville prøve ting som den radioen ikke kunne gjøre, men frem til det punktet var jeg innenfor mottoet mitt. Tror jeg skal finne på ganske spaca ting før nåværende radio ikke holder mål. Skal jeg være ærlig finnes det ingen grunn til at jeg ikke skulle ha vært like fornøyd med en Evo9. Det er bare jeg og dette med gadgets (ikke sant supra ).
                        Gert Hildrestrand.
                        Limets Venner.
                        Valdres Flyklubb Modell

                        Famous last words? Hey watch this!

                        Comment


                        • #27
                          yepp da er vi enige. Nå skal du ikke se bort fra at Hvis jeg skal ha meg en ny radio noen gang så er mpx ett alternativ å prøve.
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

                          Frsky taranis 9+
                          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                          + diverse små ting

                          Comment

                          Working...
                          X