Unconfigured Ad

Collapse

Startproblemer..

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Guest

#1 Unapproved

Startproblemer..

Hei, jeg har STORE startproblemer med min OS LA 40.. Det virker som om den ikke tåler kulda.. Starta helt fint i høst, men nå nekter den..

Noen som har noen tips?
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

prøv en ny plugg og sjekk at du har skikkelig gløding. hvis du har starter så pleier jeg å sette fingeren forran potta for å prime den og gjøre på starteren helt til den tenner og så slippe opp da starter den somregel. men vær ops så du ikke får for mye fuel inn slik at det blir for stort trykk i sylinder.
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting

Comment

• esmel
      • Dec 2004
      • 2830

Startgass... var et av tipsene jeg fikk når jeg spurte om det samme for litt siden.
      Går ut i fra at det ikke er så stor forskjell på 2 og 4-takt at det ikke skulle gå å bruke startgass på 2 takter også... Et annet tips var å varme opp toppen, noe som kan gjøres med varmt vann eller noe annet som avgir varme.
      Espen Melby

:D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

ja hlemte startfass, det er jo selvfølgelig brukanes. og som esmel sier har du mylig het til å varme den med en varmluftpistol eller en liten propanbrenner(liker ikke åpen flamme i nærheten av fuel og motorer) så jelper sikkert det også.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        + diverse små ting

Comment

• HWal
          • Dec 2002
          • 68

Startproblemer.

Jeg hadde samme problemet for noen dager siden. Klarte å få opp temperaturen litt ved å holde rundt sylinderen i et par minutter, og da startet motoren. Men da var jo fingrene blitt kalde...

Kanskje det er en ide å ha en termos med varmt vann og en fille som kan fuktes og legges rundt sylinderen en kort stund. Vann har stor varmekapasitet.

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

ja eller slå vannet i en plastpose som legges rundt sylinderen så slipper man vannsølet
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            + diverse små ting

Comment

• Guest

#7 Unapproved
              Tusen takk =)

Tusen takk for hjelpa!!