Nå skal jeg være litt forsiktig her så jeg ikke drar igang den elektro vs fuel debatten for fult her men det er vel uungåelig..hehe
Jeg er litt fersk på elektro selv , men de fordelene jeg synes er med fuel , er kanskje flytid. er man på stripa og hensikten er mest mulig flytid på kortest mulig tid , mener jeg fortsatt fuel er tingen , fylle og fly. skal man det med elektro må man ha tilgang på nok batterier og godt ladeutstyr, så kan man sikkert fly kontinuerlig med dette også, men det begynner å dra penger ut av lommeboka i form av invisteringer.. Så er det de helt soleklare fordelene med elektro, mindre støy, ikke noe oljesøl. lavere driftkostnader over tid, fuel suger av lommeboka det også. Ingen problemer med motor som ikke vil starte osv... Så man må gjøre seg opp en mening om hva man ikke vil ha noe av og velge type etter dette kanskje. Er man helt fersk flyger, skal fly i klubb miljø, kan det kanskje lønne seg å velge det hovedparten i bruker . Lettere å få hjelp og veiledning med utstyr som er kjent. klarer man ikke å bestemme seg , får man kaste terning...
Jeg er litt fersk på elektro selv , men de fordelene jeg synes er med fuel , er kanskje flytid. er man på stripa og hensikten er mest mulig flytid på kortest mulig tid , mener jeg fortsatt fuel er tingen , fylle og fly. skal man det med elektro må man ha tilgang på nok batterier og godt ladeutstyr, så kan man sikkert fly kontinuerlig med dette også, men det begynner å dra penger ut av lommeboka i form av invisteringer.. Så er det de helt soleklare fordelene med elektro, mindre støy, ikke noe oljesøl. lavere driftkostnader over tid, fuel suger av lommeboka det også. Ingen problemer med motor som ikke vil starte osv... Så man må gjøre seg opp en mening om hva man ikke vil ha noe av og velge type etter dette kanskje. Er man helt fersk flyger, skal fly i klubb miljø, kan det kanskje lønne seg å velge det hovedparten i bruker . Lettere å få hjelp og veiledning med utstyr som er kjent. klarer man ikke å bestemme seg , får man kaste terning...
Comment