Unconfigured Ad

Collapse

Hjelp til balansering av fly!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • koestera
    • Jan 2006
    • 1

Hjelp til balansering av fly!

Er det noen triks til hvordan man kan sette opp flyet før du tar det opp, slik at du er sikker på at det er noenlunde flybar.
    Jeg er rimelig fersk i gamet og har nok med å prøve å unngå bakken når flyet er oppe.
    Opplever at jeg hele tiden må korrigere flyet og får ikke tenkt på hvordan jeg skal svinge eller snu.
    Tenker først og fremst på f27B stryker. Er klar over at det ikke er en nybegynner moddel.
    Kan man se det ved å bare kaste flyet; eller vil man ikke få noen svar med det?

På Decathlon når jeg svinger til venstre reagerer den nesten ikke, til høyre reagerer den kjapt og presis. Den flyr rett frem når jeg ikke gir noe ror.

Er det noen som kan gi noe tips?
    Last edited by koestera; 29-01-06, 15:25.
    Parkzone Dechatlon
    Styker 27B
    Parkzone p51 Mustang
  • Celtic-Griffin
    • Oct 2004
    • 873

I notice the three models you have are all poor choices for a new beginner - my advice would be to get yourself a training model (high wing, flat Clark y section, elevator and rudder only, around 5 degrees dihedral and as large as you can afford) - fly some with this and you will in time have much more fun with your current model collection.
    Ken Bates
    Never Mind the Label

Comment

• bull7
      • Nov 2005
      • 47

hvordan balansere et fly er noe jeg oxo lurer på!?..

dette lurer jeg oxo på!.....noen som kan mere om dette en meg?..da jeg er helt blank på dette feltet

mvh

bull7

Comment

• Superstar40
        • Dec 2002
        • 1667

Det kan virke som modellene dine trenger trimming. Nå kjenner jeg ikke radioen som følger med Stryker men normalt så har du trimknappen(e) ved siden av eller under stikka. Hvis flyet har en tendens til å rolle mot venstre så legger du inn noe høyre trim (bevege trimknappen mot høyre). Prøv deg frem til at flyet ikke roller eller stiger/synker ved sentrerte stikker. Hvis flyet er i balanse i forhold til oppgitt CG så er det trimming. Hvis ikke så må du flytte batterier eller legge til vekt for at flyet er i balanse.

Lykke til.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

Mange fly og mye moro

Comment

• tyor
          • Mar 2005
          • 9757

og begge de du nevner er vel sånne helt ferdig modeller og der er det vel ikke mulihet til å flytte så mye på utstyrer for å ballansere heller. Strykeren har vel en knapp du kan bytte mellom store og små utslag også. prøv den på små utslag så er den litt roligere å styre.
          Tom Nohr
          Tennisveien 9
          2450 Rena

Frsky taranis 9+
          Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
          Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
          + diverse små ting

Comment

Working...