Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva videre??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva videre??

    Hei!! Jeg har nå en fuel-trainer, skal fortsette å bruke den en god stund til.. Men hva slags fuel-fly bør jeg velge videre?

  • #2
    Det kommer an på hva slags flystil du foretrekker.

    La meg stille spørsmålet ditt på en annen måte: Jeg vet at baller er runde, skal jeg nå spille basketball, håndball, eller fotball? Eller bandy?!?

    Du VET hva du har lyst på, når du er klar for det.

    //Svein
    Med forbehold om dårlige dager:

    Svein Skogen

    Comment


    • #3
      Skal du fly: Fort, Sakte, nøyaktigt (acro), vilt (3D), Stort, Lite, Scala, osv osv.
      Kansje en Calmato sport er tingen videre? Koster jo ikke allverden, og alt som står i traineren går vel rett inn. Denne ligger vel litt inn under Nøyaktig ville jeg tro.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Er nok mange som kan svare på dette bedre enn meg, men jeg kan jo prøve. Er rimelig nybegynner selv, har flydd en Jupiter nå i 4-5 måneder når det har vært vær til det. Har nå kjøpt en Katana 40 size som jeg skal gå videre på fordi jeg føler jeg har relativt god kontroll. En slik acro/3D modell han jo også flys ganske snilt, hvis utslagene justeres til et mer normalt nivå.

        Dersom du, som meg, har begrenset med penger å bruke på slikt vil jeg anbefale å bruke traineren for det den er verdt, så heller kjøpe det flyet du har lyst på. Slik tenkte iallefall jeg, og jeg for håpe det går bra Du har vell kanskje folk rundt deg som kan hjelpe deg første gangene?
        Tore

        www.skalamodellflyklubb.no

        Comment


        • #5
          Tror nok jeg skal fly acro.. Fungerer flipp 3D til acro??

          Comment


          • #6
            den flipp 3D fra kyosho hvis det er den du tenker på, tror jeg fungerer berdre til 3D en vanling acro. men fungerer sikkert fint til vanlig acro også...
            William Jul Ringkjøb
            Bodø MFK

            If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

            Comment


            • #7
              hvis du har en 40 eller 46 motor så er jo ouya aerobatic en enkel fin modell til "vanlig" acro ikke 3d. er vel test av den et sted på siden her også.
              Tom Nohr
              Tennisveien 9
              2450 Rena

              Frsky taranis 9+
              Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
              Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
              + diverse små ting

              Comment


              • #8
                her er testen på den (MFN) ModellflyNytt.no
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

                Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

                Comment


                • #9
                  extra 300 fra seagull eller ilsan er fine modeller. flyr bra syns jeg. hatt begge to selv. begge er å få under 1500,- seagull'n er beregnet for 40-61 2-takt og ilsan maskina er beregnet for 61-91 hvis jeg ikke husker helt feil.

                  Ligger en her til en hyggelig pris, under tilbud.

                  Jeg har hatt denne selv med 91sc 2-takt. fin som fly nr 2.
                  -Maximuz-
                  Johnny Rosenlund
                  -------------------------------
                  Helgøya Modellfly klubb
                  Rena Modellfly klubb

                  Comment


                  • #10
                    Fliton Extraen... 70-90 4-takt er et greit og forholdsvis rimelig alternativ. Passer til både acro og 3d alt etter hva fingrene måtte ønske å gjøre av ablegøyer.
                    Espen Melby

                    :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                    Comment


                    • #11
                      Vil anbefale deg å tenke litt på økonomi ved kjøp av det første lav vingede flyet, ville lett etter ett rimligt og lett lav vinget fly som er brukende til normal acro trening, og så gått for større motor/dyrere fly osv. Synes mange går litt raskt fra trainer til dyre fly nå om dagen, man skal jo lære seg å fly ett lav vinget fly også. Dise kan være ganske så forskjellige å fly fra en trainer. Så mitt råd er å gå for ett fly der du kan bruke trainer motoren så en sparer seg noe kroner (bare pass på at det er noenlunde lett). Fly nr tre er etter mitt syn det riktige å investere litt i, og da kan det hende du vil ha deg en stilig dobbelt dekker å leke deg med?
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #12
                        At folk går raskere over til dyrere/større fly i dag kan vel kanskje ha en liten sammenheng med økende bruk av simulator, men vi trenger jo ikke ta den diskusjonen her

                        Enig i det økonomiske med å velge en modell du kan opp igjen mest mulig av det utstyret du har i dag. Det er selvfølgelig det billigste. Det er også mye å spare ved å velge en modell du kan bruke standardservoer på. Det er jeg enig i.

                        Når det er sagt så koster jo ikke selve flyene så veldig mye(om en har slik passe normal tykkelse på lommeboka, det er noe annet med oss studenter...) Det finnes jo faktisk en drøss av fly til 1000-1500kr. Ergo behøver ikke et skikkelig kræsj bli veldig dyrt(kommer selvfølgelig an på den beryktede lommeboka igjen) dersom elektronikk/motor overlever. Det er jo faktisk like mye/lite som alle disse mini katana/funtana/extra osv flyene koster...
                        Espen Melby

                        :D-- Fuel leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.... ("Noen" vil ha meg til å endre denne, bare glem det! ;) ) --:D

                        Comment

                        Working...
                        X