Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ski eller floats?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ski eller floats?

    Har hørt at det fungerer bra med floats på snø.. Så da lurer jeg på hva som er best av ski og floats på snø??

  • #2
    Mine erfaringer er at ingen ting slår floats!
    Årsak: med ski blir det hele mer raklete, flottørmontasjer er oftest stabile. Og om der er et og annet skispor eller fotspor i snøen der du flyr vil du gli over med flottører mens du risikerer å ramle nedi med ski.
    Ulempe: er der blank is er det sjanse for at flottørene sprekker.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Floats er tingen . Like godt til lands som til vanns ...
      Jeg har aldri prøvd ski men ...
      Falcon
      -------------------------------------------
      Morten Rolfsen
      Kristiansund

      Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
      -------------------------------------------

      Comment


      • #4
        Har prøvd begge deler og i mine øyne har de hver sine fordeler. flotører er som Joo sier fastere stabilere og enklere å lette/lande med. Fordelen med ski er at de trenger som regel ikke noe ekstra understell fester de bare der hjulene sitter så ett bytte tar 10min. ski er lettere og gir mindre luftmotstand. og jeg må si det kan se minst like kult ut med ski som med flotører. kommer jo da litt an på hvilket fly det er og øyet som ser selvfølgelig. jeg har både ski og flotører til cub´n min og på vinteren bruker jeg bare skiene.
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment


        • #5
          Ski fungererer utmerket på is og snø, kan i midlertid bli problematisk dersom det er store mengder løssnø, modellen vil ofte da synke igjennom. Noe avhengig av blandt annet modellens vekt og skienes areal selvfølgelig. Synes ski fungerer best på snø som har ligget en stund og hardnet litt, evt. is med litt løssnø oppå.

          Comment


          • #6
            Flotører fungere fint synes jeg.
            Ser du holder til i Moelv Cessna-Martin.
            Vi er jo nesten naboer. Hvor flyr du?
            Cessnaknuseren
            Bjørn Sandbæk

            Dæ går litt mindre lim nå.

            Comment


            • #7
              Har ikke flydd så mye, skulle gjort det men... Veit du om noen fine steder det går ann å fly, cessnaknusern?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Cessna-Martin
                Har ikke flydd så mye, skulle gjort det men... Veit du om noen fine steder det går ann å fly, cessnaknusern?
                Jeg vet ikke eksakt hvor, men det er klubber i Lillehammer og gjøvik.
                Mener det er/var noen piloter i Moelv også. dette er det sikkert noen på forumet som vet. Legg ut en tråd med spørsmål om klubber i ditt område.
                Det er ikke lange turen ut til oss på Helgøya heller da, og velkommen skal du være.
                Cessnaknuseren
                Bjørn Sandbæk

                Dæ går litt mindre lim nå.

                Comment

                Working...
                X