Unconfigured Ad

Collapse

Innkjøring av 4 takt motor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bthamm
    • Oct 2005
    • 11

    #1

    Innkjøring av 4 takt motor

    Har akkurat kjøpt en 4 takts motor.
    Da lurer jeg på om det er noen spesiell måte å innkjøre den på??
    Benk...osv.?

    bt
  • Cessnaknuseren
    • Mar 2005
    • 561

    #2
    Dersom det er en ny motor du har kjøpt følger det vel med en manual som forteller om dette.
    Det er ikke noe problem å kjøre inn motoren i ett fly, bare sørg for att det er nokk plass til luft rundt motoren for kjøling.
    Hva slags motor er det?
    Cessnaknuseren
    Bjørn Sandbæk

    Dæ går litt mindre lim nå.

    Comment

    • bthamm
      • Oct 2005
      • 11

      #3
      magnum size 52

      Comment

      • bthamm
        • Oct 2005
        • 11

        #4
        ASP/Magnum/SC 52 4-takter

        Comment

        • Gisle
          • Dec 2005
          • 575

          #5
          Originally posted by bthamm
          ASP/Magnum/SC 52 4-takter
          Masse gode tråder om innkjøring av 4 takter om du søker her på forumet. Jeg startet også en tråd da jeg kjøpte meg 4 takter. Hjalp mye det.
          http://www.modellflynytt.no/showthre...t=innkj%F8ring

          Men det vikigste er å følge manualen som følger med. Gjør som det står og det funker utmerket. Det vikigste er vel skikkelig fet blanding i begynnelsen på full gass. Manualen anbefaler 5 omdreininger ut. Jeg hadde 3. Funka det og. Men gjør som manualen sier du.
          Gisle Ranum
          Trondheim
          "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

          Comment

          • Cessnaknuseren
            • Mar 2005
            • 561

            #6
            Har søkt litt på nettet etter manual til motoren din, men finner kun til større og mindre motorer.
            Som sagt over er det viktigste att den får "fet" nokk blanding i starten, og att den ikke kjøres for varm.
            Du bør også bruke fuel som inneholder nokk og riktig olje. Jeg har selv brukt
            15/15 fuel som jeg har tilsatt 3% castor-olje.
            Dersom du har manualen, så følg den.
            Det står sikkert noe om annbefalt propell der.
            Cessnaknuseren
            Bjørn Sandbæk

            Dæ går litt mindre lim nå.

            Comment

            • Gisle
              • Dec 2005
              • 575

              #7
              Hei

              Mange manualer ligger her. http://www.hobbypeople.net/specials/manuals.asp

              Finner ikke for ekstakt din motor, men 61FS ligger her og bør ikke være langt unna motoren din. Det er ihvertfall gode manualer som beskriver det meste...

              Lykke til
              Gisle Ranum
              Trondheim
              "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

              Comment

              • bthamm
                • Oct 2005
                • 11

                #8
                takk for hjelpen

                Comment

                • Cessnaknuseren
                  • Mar 2005
                  • 561

                  #9
                  Bare hyggelig.
                  Lykke til med den nye motoren.
                  Cessnaknuseren
                  Bjørn Sandbæk

                  Dæ går litt mindre lim nå.

                  Comment

                  Working...