Unconfigured Ad

Collapse

3 kanals elektro fly

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • skauen
    • Jan 2006
    • 9

3 kanals elektro fly

Har kjøpt meg et 3 kanals Cub elektro uten balanseror. Anbefales det å sette sideror på "plassen" til balanseroret får å lære å fly. Har aldri flydd før, men har testet endel på simulator og har fått inn stikketrening, men da med fly med balanseror. Synes det virker lettere å bruke høyre stikka som jeg har blitt vant til. Tips mottas med takk... Gleder meg til jomfruturen
  • william123
    • May 2005
    • 2330

jeg vil i allefall anbefale det. jeg synes det er mye lettere å fly med høyde og side på høyrestikka
    William Jul Ringkjøb
    Bodø MFK

If it doesn't work, it doesn't matter what it costs...

Comment

• Alf Surdal
      • May 2005
      • 680

det er nok delte meninger om det. jeg kunne aldri tenkt meg annet enn høyde og balanse på høyrestikka.. men det er personlig smak som gjelder her. bare å prøve seg frem..
      Alf Surdal
      Hovsherad

Comment

• galmania
        • Jul 2005
        • 604

Hvis man ikke har balanseror så er det naturlig å ha sideroret på høyre stikke. Det er enklere enn på venstre, selv om du er vant til å ha balanseror der. Det har jo nesten samme funksjon på fly som er tiltenkt 3 kanaler.
        Geir Amund Lindberget

Comment

• Vingemutteren
          • Jul 2002
          • 2421

Originally posted by galmania
          Hvis man ikke har balanseror så er det naturlig å ha sideroret på høyre stikke. Det er enklere enn på venstre, selv om du er vant til å ha balanseror der. Det har jo nesten samme funksjon på fly som er tiltenkt 3 kanaler.
          Støttet, og så flytter du sideroret til venstre stikka når du får deg fly med balanseror.
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

Famous last words? Hey watch this!

Comment

• dagauss
            • Dec 2005
            • 121

Enig, jeg også.

Har ikke hatt noen problemer med å huske hva som er hva når jeg fly 4-kanals i simulator etterpå, i hvertfall.

Det eneste var at jeg prøvde å styre cubben under taxing med venstrestikka (rudder) engang, men det gikk nå bra det og.

Er det Kyosho sin cub, eller? Fikk ikke inntrykk av det, siden du setter opp kontrollene selv.
            heltpropell.com
            Trondheim MFK

Comment

• JS-PER
              • Apr 2003
              • 141

Jeg fløy sideror på venstre med min trekanals cub. God trening for å få følelsen av hvordan bruken av sideror er, selv om det ikke blir helt likt som når du flyr firekanals. Min erfaring er at siderors på firekanals ble bedre etter å ha flydd "med begge hendene" på cuben. Jeg mener det er bra å trene bruk av venstrehånda også.

De som fly MODE1 har vel filosofien om at to separate bevegelser på høyde/balanseror blir mer presist enn at begge skal være joystick/spillkontroll-aktig på samme. Eller er jeg på bærtur nå?

EDIT: Rettet skriveleif med balanseror/sideror.
              Last edited by JS-PER; 21-02-06, 08:45.
              Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
              Jesper Stærkær

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

Originally posted by JS-PER
                Jeg fløy balanseror på venstre med min trekanals cub. God trening for å få følelsen av hvordan bruken av balanseror er, selv om det ikke blir helt likt som når du flyr firekanals. Min erfaring er at balanserorsbruken på firekanals ble bedre etter å ha flydd "med begge hendene" på cuben. Jeg mener det er bra å trene bruk av venstrehånda også.

De som fly MODE1 har vel filosofien om at to separate bevegelser på høyde/balanseror blir mer presist enn at begge skal være joystick/spillkontroll-aktig på samme. Eller er jeg på bærtur nå?
                du mener vel SIDEROR på venstre stikka. på en 3 kanals?
                og mode1 er det vel ett fåtall her i Norge som flyr. (eller i europa gennerelt)

Selv så bruker jeg å ha sideroret på høyrestikka på 3 kanalsfly.
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

Comment

• JS-PER
                  • Apr 2003
                  • 141

Takk skal du ha TYOR, det ble bare tull det der
                  Har rettet opp innlegget nå, det var selvfølgelig sideror jeg pratet om.
                  Har også trua på at dette er en smaksak.
                  Hvorfor sitter du ved PCen? -Kom deg ut og fly!
                  Jesper Stærkær

Comment

• tyor
                    • Mar 2005
                    • 9757

bare hyggelig det er vel som du sier en smaksak. og da jeg lært å fly med ballanseror og høyderor så synes jeg det var enklest med sideroret på høyre stikka når man ikke har ballanseror. men det er jo som noen sier greit å lære seg å bruke venstre hånda også til noe annet en å vippe fram trottle stikka
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

Frsky taranis 9+
                    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                    + diverse små ting

Comment

• skauen
                      • Jan 2006
                      • 9

Da var jomfruturen ferdig og flyet like helt Det var litt mye vind men jeg fikk det opp og klarte 3 turer før batteriet var tomt. Er i grunn litt førnøyd nå kjenner jeg... Men det var vel lite motorkraft, måtte ha full gass heletiden og fort gikk det ikke. Tror nok det må en liten oppgradering til her gitt. Men hva lønner seg tro?? noen forslag?. Flyet er en J-3 grasshopper fra LEE med 380 motor og en batteripakke på 8,4v 650mh

Comment

Working...