Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spinner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spinner

    Hei!
    Driver å skal bestille propell og alu-spinner til flyet, men har ikke peiling på målene som blir brukt. Jeg skal bruke en 13x6 propell i første omgang, hvilken spinner bør jeg velge?
    Tore

    www.skalamodellflyklubb.no

  • #2
    Jeg ville gått for 63 mm (2 1/2"), må nok tilpasses noe, men jeg synes neste størrelse blir seende for stort ut til den propellen. Kommer også litt an på fly typen det skal settes på.
    ----------------------------------------------------------------------
    Kenneth Thommesen
    http://www.vingen.no/
    www.bmfk.org

    Ventus 2cx 1/4, Club Libelle 1/4,
    RaceM, Aspire
    Pike Perfection
    35cc Extra 260
    Extra 300L Leki

    Comment


    • #3
      Skal settes på en ESM Katana 40. Men da prøver jeg denne.. Takk for hjelpen!
      Tore

      www.skalamodellflyklubb.no

      Comment


      • #4
        Spinner-størrelsen er avhengig av diameteren på hullet foran på cowlingen, ikke propell-størrelse. Hvor stort er hullet på cowlingen din?
        Tom Erik Smedal
        www.artistic3D.net
        www.photopia.no

        Comment


        • #5
          Hmm.. Det vet jeg faktisk ikke. Har ikke mulighet til å få sjekket det før onsdag kveld heller. Hvordan skal forholdet der være da?
          Tore

          www.skalamodellflyklubb.no

          Comment


          • #6
            Selve diameteren på spinneren (bak spinneren) skal være omtrent samme mål som på fronten av cowlingen i diameteren.

            Comment


            • #7
              åå.. Ja men da kan jeg forstå litt mer om hvorfor målene var så "idiotisk" tillaget Er ikke enkelt for en nybegynner...
              Tore

              www.skalamodellflyklubb.no

              Comment


              • #8
                Målene er som regel standardisert ut fra størrelser innen skalaer f.eks diverse skala modellfly som er produsert innen samme størrelse dvs i 40 (6.5 cc motor) klassen bruker sånn samme spinner.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Motorboy
                  Selve diameteren på spinneren (bak spinneren) skal være omtrent samme mål som på fronten av cowlingen i diameteren.
                  Fikk sjekket opp den diameteren i cowlingen likevel jeg, og den var ikke mer enn 25 mm. Det ville jo blitt en utrolig liten spinner i tilfelle. Tror jeg må gå for 63 mm slik Knett sier, sånn det passer til propellen uten de helt store modifikasjonene.
                  Tore

                  www.skalamodellflyklubb.no

                  Comment


                  • #10
                    25mm? Jeg tror du har målt feil, det er ytter diameteren som er interresant her. 25mm høres mer ut som diameteren på selve hullet i cowlingen. Tips: studer ett bilde av ett modellfly med spinner og tenk litt selv hvordan det skal være.
                    Tom Erik Smedal
                    www.artistic3D.net
                    www.photopia.no

                    Comment

                    Working...
                    X