Unconfigured Ad

Collapse

Første flytur om noen timer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RuneB
    • Nov 2005
    • 78

Første flytur om noen timer

Om noen timer er det første flytur med Calmato med eclipse 7. Med ny-ladede batterier,fersk fuel,drøy meter løs-snø,vindstille og sola skinner fra skyfri himmel.Kan vel ikke bli bedre for en nybegynner?.Drev med dette for drøye 10 år siden,men rakk ikke å få så mye erfaring før totalhavari,fant til og med jord inni sylinderen på motoren(økonomien tillot ikke noe nytt fly den gangen).Noen siste tips før jeg hiver meg ut i det?.
  • -Exlex-
    Forhandler
    • Nov 2003
    • 793

Stå på .. noe simulator trening på forhånd , pinglekabel under jomfrutur? Husk å ta bilder av modellen FØR takeoff... .

[Helgøya Modelflyklubb (Ringsaker)

Comment

• moser`n
      • Mar 2006
      • 31

Hei

Originally posted by RuneB
      Om noen timer er det første flytur med Calmato med eclipse 7. Med ny-ladede batterier,fersk fuel,drøy meter løs-snø,vindstille og sola skinner fra skyfri himmel.Kan vel ikke bli bedre for en nybegynner?.Drev med dette for drøye 10 år siden,men rakk ikke å få så mye erfaring før totalhavari,fant til og med jord inni sylinderen på motoren(økonomien tillot ikke noe nytt fly den gangen).Noen siste tips før jeg hiver meg ut i det?.
      Ja nå kan det bli fint flyvær ja. Her er det litt for kaldt enno til å gå ut, men det blir varmere med solen på himmelen.
      Ta å kjør på småe rorutslag, ikke bli for tøff til å rolle å lupe ennå. Ta det rolig og øv på ein venstresving eller en høyresving (den siden du liker best) for eventuelt om du skulle miste kontrollen så kan du bare legge den over på den beste svingen du har øvd på. Kjør og øv på et 8tall.
      Når du da får til dette kan du øve deg på take off og landinger. Ta en take off og kjør tilbake for en landing

Lykke til og bare si hvordan det gikk med flyvingen
      Har ikke sett på maken jeg. Jeg klarer faktisk å fly

Comment

• hensla
        • Feb 2006
        • 55

Hei
        Pappa har samme doningen selv, men det er foreløbig bare jeg som flyr den... kjempefin doning det. Stå på....
        Hitec Eclipse 7
        Caliber 30
        Zoom 425
        Walkera 22E(halvdød)
        Calmato trainer 40
        + noen el. modeller

Comment

• Jonna
          • Nov 2005
          • 33

hehe.....
          Jonas K. Sønsteby

Comment

• EspenL
            • Jan 2005
            • 104

Originally posted by RuneB
            Noen siste tips før jeg hiver meg ut i det?.
            En god tommelfingerregel er å sjekke mottagerbatteriet før hver flytur...
            Selv om du har ladet batteriene i god tro kan en av cellene være dårlige og føre til at flyet får et kjedelig møte med fader jord!
            €$p€n £

Her kunne det ha stått en laaang skryteliste....

Comment

• RuneB
              • Nov 2005
              • 78

Litt treg med å avlegge rapport.
              Alt gikk i grunn veldig bra,selvom det begynte å blåse litt.
              Eneste feilen var etter 2. landing synes jeg motoren skranglet og ristet veldig.Ved nærmere ettersyn var hang motoren fast med 2 skruer i selve"motorbukken"(2 falt av)og motorbukken hang og slang i 1 skrue(3 falt av),som jeg bare skrudde et par runder før den kom.Kan vel si jeg landet til rett tid.Dumt av meg å ikke sjekke sånt når en kjøper brukt fly.Nå sitter skruene godt med loctite.
              Ellers var flyet supert å fly,til tross for litt vind.Så Calmato var nok et godt valg til førstefly.
              Kompisen min parkerte forøvrig flyet sitt høyt oppi et tre(alt er på video,så det vil bli brukt mot han når det blir nødvendig

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

kjekt å høre at det gikk bra. akuratt det med motorfester er en ting jeg har lært meg å sjekke før hver tur. Hva med å få se video?
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                + diverse små ting

Comment

• RuneB
                  • Nov 2005
                  • 78

Er feilene man lærer best av desverre,men sjekker nok alle skruer fremover

Har desverre ikke utstyr eller de ferdighetene som trengs for å få video på data.Men får jeg mulighet,så legger jeg det ut.Har mest av rc-bil,det er vel ikke så populært i dette forumet?

Comment

• JonV
                    • Apr 2005
                    • 232

har selv 2 turer med mitt Calmato og det er et morsomt fly å fly.
                    Det er og Meget motorsterkt.

Da jeg bygde opp flyet så passet jeg på å sette inn alle skruene med en dråpe locktite.

Så det blir nok mye flyging i løpet av sommeren.
                    Jon T Vatn
                    http://www.fg-racing.net
                    Norway Oslo Romsås.

Comment

Working...