Announcement

Collapse
No announcement yet.

off-set på motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • off-set på motor

    Jeg har gravd frem et fly fra kjelleren som jeg bygde og gjorde ferdig for 15 år siden men aldrig fly. (har hatt en pause i hobbyen kan man si)
    Servoer er kjøpt nye og iskrud flyet. Forøvrig en QB 40 fra Pilot. Når jeg skal montere motor, ser jeg av motor festene at motoren skal monteres ut av senter.
    Tegningen er sevølgelig borte for lengst. Spørsmålet er om det er noen som vet om motoren skal trekke litt styrbord eller babord.

    Motoren jeg hadde tenkt å montere er en like gammel. En webra 40. Det er bare det at 15 år i en kjeller ikke er bare sjokolade for kulelagerene i motoren. Er det noen som har greie på hva slags lager jeg skal ha og om det finnes en god artikkel om hvordan det gjøres.

    Martin

  • #2
    Det er normalt at motoren er montert litt til venstre for senter og at akslingen peker noen grader mot høyre. Når motoren er montert litt til venstre for midten så havner spinneren/propelleren i midten av kroppen.

    Comment


    • #3
      Motoren jeg hadde tenkt å montere er en like gammel. En webra 40. Det er bare det at 15 år i en kjeller ikke er bare sjokolade for kulelagerene i motoren. Er det noen som har greie på hva slags lager jeg skal ha og om det finnes en god artikkel om hvordan det gjøres.
      Her er en kjekk artikkel for kulelagerbytte.
      Ta ut de gamle lagrene og skriv ned numrene som står på siden, så kan du bestille nye hos f.eks. Abra Kulelagersenter.
      Last edited by Patz; 05-03-06, 21:22.

      Comment


      • #4
        her også har de masse lagre. http://www.smk.no/
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

        Frsky taranis 9+
        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
        + diverse små ting

        Comment

        Working...
        X