Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ready on floats, første flytur...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ready on floats, første flytur...

    Da er det en pakke på tur til meg, med mitt (nesten) første fly som bruker fuel. må si nesten da jeg har en cox motor som er startet ett par ganger, men som ikke vil gå greit.
    Men, iallefall... om ett par dager kommer pakken hjem til meg, det eneste jeg skal handle er fuel og noen glødeplugger ekstra, og ett lite 12 volts batteri.

    har brukt cub en del i det siste (elektrisk), så tiden er vel inne til å teste noe større. er det noen som har flydd på Voss noe? her ute på Sotra blåser det hele tiden, så det er lite aktuelt egentlig.... skal ta en tur opp og se på BMFK, hvordan de har det...

    Skal til fagernes på lørdag og være til søndag, på modellflystevne. regner med å få litt informasjon derfra og gode råd. blir sikkert en flysimulator også etterhvert (noen som har testa de??? )

    Håper noen kan svare meg på følgende?

    er det fint å fly på voss?
    noe spesielt jeg bør tenke på?
    hva bør jeg ikke reise uten å ta med? (fly, radio, motor, gløder, starter, batterier, servoer, mottaker, fuel, ekstra propell, samt verktøy) noe mere??
    Ellers tas alle gode råd imot med takk..


    Hilsen spent kaptein kræsj...
    Det som kommer opp, kommer som regel fortere ned

  • #2
    Få noen med god erfaring til å koble deg opp med trainerkabel , ellers så kommer du nok hjem med flyet i atomer . hehe. Å fly elektrocub og en ready går ikke å sammenligne.
    Geir I Walderhaug

    Comment


    • #3
      Readyen er nydelig og fly . Blir litt tung og treg med floats "min ble ihvertfall det med SC 52 i snuta " .
      Jeg synes landingshastigheten var stor med den , så en kar med trainerkabel ved siden av kan jo være greit . Men ikke et must .
      Lykke til med et fint fly
      EDIT : Ikke en dum ting og følge rådene til ARC om og forsterke vingene på den med karbon stenger .
      Falcon
      -------------------------------------------
      Morten Rolfsen
      Kristiansund

      Jeg kræsjer aldri ... Jeg har bare veldig harde landinger .
      -------------------------------------------

      Comment


      • #4
        Som formosamoseren sier, få hjelp via trainerkabel og la dem fly litt først slik at de kan se om tyngdepunkt og alle utslag er korrekte. Det gjorde jeg med på min første ready tur, etter å få vite at alt var i orden var jeg i himmelen..

        Lykke til!
        I don't think there's a punchline scheduled, is there?

        Comment


        • #5
          Originally posted by Falcon
          EDIT : Ikke en dum ting og følge rådene til ARC om og forsterke vingene på den med karbon stenger .
          Har noen prøvd å etterforsterke med carbonrør. Jeg har en Ready som ikke er forsterket. Man må jo i så fall borre inn fra vingetuppen. Noen som har prøvd?

          Lykke til med et stødig og arti fly. Med Floats har jeg flydd det masse og har trent mye på landinger. Enkelt kan en si "Øvelse gjør mester"

          Jeg flyr floats med SC52 og en APC 12x5, og det er virkelig bra. Jeg synes ikke det er tung å treigt, men er enig i at landingshastigheten er noe høy, men det går så fint så.
          Jeg kræsja mitt fly nå for en tid tilbake og trodde det kunne begraves, men nei da. Litt fiksing og det er nå i luften igjen.

          Første turen jeg hadde var fra Electric Cub til denne uten hjelp på var alene. Det gikk skikkelig dårlig, men litt reparasjon og prøvde igjen. Jeg har aldri fløyet simulator eller hatt noen som helst hjelp. Men hadde jeg hatt mulihget ville jeg helst ha vært koblet til en trainerkabel de første gangene.
          Alt går, men det kan koste noen kroner også.
          Gisle Ranum
          Trondheim
          "If your motor is running you can turn with the air rudder. If your motor is not running...it doesn't matter"

          Comment

          Working...
          X