Unconfigured Ad

Collapse

Twister radio til E-starter?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PerJ
    • Oct 2004
    • 83

Twister radio til E-starter?

Regner med å få skaffet meg et fly etter hvert og valget står mellom E-starter og SlowStick. Er ikke helt sikker på hvilket, men
    uansett hvilket jeg kjøper så blir det sammen med en komplett pakke fra elefun.
    Men så over til spørsmålet, jeg har et twister bell 47 og lurer på om jeg kan bruke radioen sammen med gws utsyret som følger med pakken?(med samme x-tall naturligvis)
    Noen som har prøvd?
    Og en ting til, laderen som følger med går på 12 volt, kan jeg bruke et hvilket som helst 12 volt batteri?(vurderer og skaffe meg et 20Ah batteri med lader fra biltema, er billigere enn et 220->12 volt adapter)
    Mange spm. men, men...

Edit: hvordan er pico cub? Hvis jeg kan bruke senderen min så kan jeg jo få den for 1200, og det er jo ganske bra...
    Tåler den noe særlig vind?

Edit1: Skrev pico stick, men mente egentlig Cub
    Last edited by PerJ; 13-03-06, 19:33.
    Per Johannes
    - Twister bell 47(i deler)
    - T-hawk
    Der kom det ned igjen ja, bare litt for fort...
  • PerJ
    • Oct 2004
    • 83

Ingen som har vet?
    Per Johannes
    - T-hawk

Comment

• rcflyer88
      • Nov 2005
      • 18

pico stick

Originally posted by PerJ
      Edit: hvordan er pico stick? Hvis jeg kan bruke senderen min så kan jeg jo få den for 1200, og det er jo ganske bra...
      Tåler den noe særlig vind?
      Pico stick en er ett helt ok førstegangsfly, men det tåler veldig lite vind. Det tåler en støyt da, de fleste krasj på det kan fikses med tape. Så lenge du har minimum tre kanaler, funker den senderen på det flyet (vet ikke noe om din sender)

Comment

• galmania
        • Jul 2005
        • 604

Tviler veldig på at du kan bruke twister radioen din. De går skjelden om hverandre. Har prøvd en vanlig fm sender på twister heli, og da gikk det helt berserk.
        Geir Amund Lindberget

Comment

• PerJ
          • Oct 2004
          • 83

Ops, mente pico CUB.
          Du sa du du brukte fm sender på heli, men heli sender på fly er vel annerledes?
          Det at det ikke gikk var kansje mer at den var feil innstilt?
          Hvis det er noen som tror de vet det så er det fint hvis de sier det
          Last edited by PerJ; 13-03-06, 19:59.
          Per Johannes
          - T-hawk

Comment

• galmania
            • Jul 2005
            • 604

Hvorfor skulle det være annerledes? Det er en kjent sak at man ikke kan bruke vanlge sendere på sånne micro heli saker, for de bruker helt vidt forskjellige systemer. De plastboksene er laget kun for det de følger med, ikke noe annet. Desverre
            Geir Amund Lindberget

Comment

• Tintin
              • Jan 2005
              • 4631

Tøys, har brukt JR radioen på Twisteren min nesten hele tiden så dette er ikke en kjent sak. Det er bare Walkera som har et eget system og muligens Esky Lama for den får jeg ikke til å funke med JR radioen. Ikke med JR krystall heller som jeg brukte i Twisteren sammen med Jrn
              Masse folk som flyr Twister/Esky med andre radioer men ikke Walkera som sagt.

Det interessante er at jeg flyr Lamaen med Twister radioen men ikke JRn på samme frekvens, hverken med JR krystall eller Esky krystall men jeg flyr både Twistern og Laman med Twisterradioen på 2 forskjellige frekvenser.
              Om noen fyrer en radio på nabofrekvensen når jeg flyr Laman så drar'n rett i bakken har jeg i allefall fått testet sånn fra oppunder taket i en idrettshall..

Comment

• galmania
                • Jul 2005
                • 604

Prøvd hitec og futaba på både e-sky heli og waklera heli, og det virker i allefall ikke, og det ER en kjent sak, har lest om det før. Da er twister et unntak i såfall. Mulig det kommer litt an på modeller og alder når det gjelder e-sky, har prøvd på både lama og honeybee 1.
                Last edited by galmania; 13-03-06, 21:45.
                Geir Amund Lindberget

Comment

• Mr_Nils
                  • Apr 2003
                  • 146

Jeg bruker en Graupner MX-12 på E-sky HoeyBee FP2 uten problemer, og har gjort det nesten to måneder, med graupner, GWS og E-sky krystall. Har modifisert 4i1 boksen for å få kanalene på rett sted men ellers er det orginalt.
                  Nils

Comment

• Tintin
                    • Jan 2005
                    • 4631

Nei det er ikke en kjent sak. Jeg har hjulpet ganske mange til å bruke sin vanlige radio på Esky'ene sine, senest for et par dager siden, problemene ligger stort sett i swash/stickmode og eller kanalvalg. Det er mulig det er en kjent sak at folk ikke får det til pga manglende forståelse men det funker om man skjønner hvordan en radio funker. Esky's 4 kanals har standard Futuba kanaltildeling.

Det er en kjent sak at Walkeras radioutstyr ikke funker med annet radioutstyr men det er også det eneste som er kjent. Mange som bruker egen radio på alle Esky produkter og andre. Min Twister er produsert av Esky.

Esky radioen er en helt standard radio. FP radioen er 4 kanaler og ingen form for miks og kan godt brukes både på sim til heli og fly og til 4 kanalers fly.
                    6 kanalersen har en 120 grader CCPM miks.

Comment

• galmania
                      • Jul 2005
                      • 604

Ja, da har vi walkera heliene da, som er ganske utbredte, og i allefall e-sky sitt lama kopter. Merkelig at lama skulle fungere annerledes enn ande, men radioen som følger med det ser jo ganske annerledes ut også. Er det flere helier som leveres med den radioen?
                      Geir Amund Lindberget

Comment

• Tintin
                        • Jan 2005
                        • 4631

På meg virker det nesten som de har surra med noe positiv/negativ skift greie når jeg prøver Laman mot JR radioen, men som sagt den funker fint med original radio og Twister radioen og JRn funker på Twistern.

Det var en som sa til meg at Laman var spesielt utsatt for å bli skutt ned av folk på nabokanalen, etter at jeg hadde gått i bakken pga dette selvsagt

Tror ikke andre har den Lamaradioen, den har absolutt ingenting og er absolutt billigste sort. Esky radioen leveres vel til flere typer men det er jo noe junk det også...junk som funker får man vel legge til for jeg flyr jo Laman me'n.

Comment

• galmania
                          • Jul 2005
                          • 604

Når jeg prøvde hitec radioen på lamaen, fikk alle servoene spasmer, det gikk opp og ned i turtall osv.
                          Geir Amund Lindberget

Comment

• Tintin
                            • Jan 2005
                            • 4631

Ja som sagt Lama'n har noe rart for seg men Twister radion er ok.

Comment

• PerJ
                              • Oct 2004
                              • 83

Men har noen prøvd disse billige heli radioene på et fly?
                              Og er radioen på bell 47 og lama lik?
                              Selve kopterne er jo ganske like...
                              Per Johannes
                              - T-hawk

Comment

Working...