Unconfigured Ad

Collapse

Daydream vs Blue Phoenix

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Holy Diver
    • Mar 2006
    • 14

Daydream vs Blue Phoenix

Daydream og BF fremstår begge som gode(?) alternatver på rimelige (tilnærmet likt priset) og lettflydde modeller. Jeg har tidligere flydd et par trainermodeller med motor, men har nå ønske om å kunne ta med meg et enkelt nybegynner seilfly under armen og rusle opp på nærmeste bakketopp for noen rolige turer i det blå. Jeg har kun utstyr med standard størrelse tilgjengelig fra før (servoer, mottaker og batteripakke), men håper dette kan brukes til disse modellene uten at flyene blir for tunge med tilhørende forringelse av flyegenskaper?

Noen som kjenner til Dynaflite's Daydream?

Hvilken modell bør jeg velge av disse to?
    Attached Files
    Last edited by Holy Diver; 23-03-06, 20:35.
  • skjefen
    • Mar 2006
    • 93

kan ikke si noe om Daydream, men BF er det beste seilflyet jeg har fløyet. jeg hadde den med vingespenn 199cm.
    Jeg brukte standard mottager og standard batteri og HS80 servoer. Hadde ikke så mye erfaring fra å bygge så min ble baktung.
    La inn en del bly i nesen på det for å rette opp.
    satte en cox i motor-gondol på vingen for å få høyde uten for mye problemer.
    Fly turer på 15 min var ikke uvanelig med mitt (motor stoppet etter ca 2 min).

Jeg tror ikke at det vil bli noe problem å bruke kunn standard utstyr for at det skal kunne fly fint.
    Roy Harald Amundsen
    Alias skjefen

u-can-do 3d Giant med FTL45
    Reactor 3d med 55AX
    hobbico twin star med 2X GMS40
    Extra funtiger med 46 AX
    Flip 25 med 25 FX
    katana v2 70 med 70T
    telemaster med 61.

edge 540 depron
    no liemit depron

Esky lama v4
    Kyosho consept 30

flere crawlere og masse 1:18 biler.

Comment

• Holy Diver
      • Mar 2006
      • 14

Heisann! Det ble til at vi bestilte en BF. Det er tydeligvis det seilflyet flest har vært borti med gode erfaringer, så da er det bare å kjøre på! Forumfolket her mener det vil funke helt fint med standard utstyr i flyet (http://www.modellflynytt.no/showthread.php?t=10901). Blir det litt baktungt så får jeg gjøre som deg, balansere med litt bly. Blir spennende dette! Gleder meg til våren...

Comment

Working...