Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål om Rx/TX og flyging på Rotnes/Nittedal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål om Rx/TX og flyging på Rotnes/Nittedal

    hei
    Jeg er nettopp begynt med hobbyen. Bestilt meg Flysky radio og mottakere. Men bestilt et par fly fra hobbyking hvor de kommer med Orange rx.

    1. Jeg antar Flysky ikke kan brukes på Orange Rx? siden Orange bruker Dsm2/dsmx. Er det noe måte å modifisere dette?

    2. tenkte kjøpe en radio fra enten spektrum eller orange. Orange er jo rimeligere og ok kvalitet for en fersk pilot. Spørsmålet mitt er, ser en del radioer er enten European version, eller international, eller DSM2/DSMX. Hva skal man kjøpe ?

    3. Noen som vet om flystripa på Rotnes i Nittedal er åpen for alle ? hvilken klubb driver der? finner ingenting.

    takk for svar

  • #2
    1. Det er noen av disse radioene som har opensource og kan sende på flere modulasjoner, men ikke helt sikker på den du nevner.
    2. Radio er jo litt smakssak, jeg ville lagt litt penger i en god radio som er enkel å programmere også kan man heller benytte litt billigere mottagere i de billigmodellene. Når det gjelder de forskjellige verjsonene sp har europeisk utgave mindre sendereffekt som regel.
    Lars Norberg

    Comment


    • #3
      1. Orange er ikke bare DSM2/X, noen er Futaba, og HobbyKing bruker også Flysky protokoll på flere av sine egne radioer. Det bør uansett stå på mottakeren. Hvilke fly har du kjøpt forresten? Har ikke fått med meg at HK solgte modeller med mottakere.

      2. Kjøp original Spektrum, eller en av de nye Radiomaster multiprotokoll radioene Elefun snart selger (de er ikke sluppet ennå). I Europa er det bare DSMX som er tillatt, har noe med frekvenser eller senderstyrke å gjøre (EU regler). Handler du fra utlandet nå, vet du aldri når du kommer til å få noe som helst, selv venter jeg fortsatt på ting som er sendt 9 april fra Statene.
      Last edited by Kyrre; 26-05-20, 13:01.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Kyrre View Post
        1. Orange er ikke bare DSM2/X, noen er Futaba, og HobbyKing bruker også Flysky protokoll på flere av sine egne radioer. Det bør uansett stå på mottakeren. Hvilke fly har du kjøpt forresten? Har ikke fått med meg at HK solgte modeller med mottakere.

        2. Kjøp original Spektrum, eller en av de nye Radiomaster multiprotokoll radioene Elefun snart selger (de er ikke sluppet ennå). I Europa er det bare DSMX som er tillatt, har noe med frekvenser eller senderstyrke å gjøre (EU regler). Handler du fra utlandet nå, vet du aldri når du kommer til å få noe som helst, selv venter jeg fortsatt på ting som er sendt 9 april fra Statene.
        Jeg bestilte en Taft hobby "fly baby" fra USA, den kom etter 3 uker nå i dag KIT, så det blir noe nytt å sette seg inn i . Holder på å lære. Fikk den tollfritt av en merkelig grunn haha.
        Fra Hobbyking bestilte jeg bushmule og Cessna TTX. Synes de har fine fly der. Er en Parkzone T-28 jeg kjøpte som kom med en ORx. Ser at Cessna og bushmule ikke kommer med sender, men tror det var gyro. sikkert bare jeg som ikke skjønner alt. vurderer bestille deres TX10i med DSMX og 10 kanaler. Virker som et billigere og bedre alternativ til Spektrum Dx6 ifl de youtube videoen jeg har sett. Bestiller jeg den så har jeg da både DSMX protokoll samt Flysky sine. Så får jeg bare prøve meg fram å se hvem av de jeg liker best. Vet jo at spektrum er av ypperste kvalitet men kanskje ikke noe poeng for meg å bruke flere tusen på radio enda. Virker som Orange sine produkter er ganske bra. Evt bruke mer penger neste år på topp radio, selge de jeg kjøper nå. Har allerede bestilt Flysky så det er jo ingen vei tilbake.

        Comment


        • #5
          Vel, de få gangene jeg har fått signal tap med Spektrum de 12 årene jeg har holdt på, så har det sittet en Orange mottaker i flyet, så derfor stoler jeg ikke helt på dem. Jeg prøvde meg også på den 6 kanals Orange radioen deres, men den syntes jeg var ganske bånn i bøtta. Merkelig software og brytere så harde at man måtte bruke to fingre. Jeg anbefaler deg sterkt å kjøpe radio i Norge uansett, de jeg linket til støtter alle Spektrum protokoller, samt Flysky, for ikke å snakke om Frsky og en haug andre.

          Comment


          • #6
            Originally posted by dengladeflyger View Post

            Jeg bestilte en Taft hobby "fly baby" fra USA, den kom etter 3 uker nå i dag KIT, så det blir noe nytt å sette seg inn i . Holder på å lære. Fikk den tollfritt av en merkelig grunn haha.
            Fra Hobbyking bestilte jeg bushmule og Cessna TTX. Synes de har fine fly der. Er en Parkzone T-28 jeg kjøpte som kom med en ORx. Ser at Cessna og bushmule ikke kommer med sender, men tror det var gyro. sikkert bare jeg som ikke skjønner alt. vurderer bestille deres TX10i med DSMX og 10 kanaler. Virker som et billigere og bedre alternativ til Spektrum Dx6 ifl de youtube videoen jeg har sett. Bestiller jeg den så har jeg da både DSMX protokoll samt Flysky sine. Så får jeg bare prøve meg fram å se hvem av de jeg liker best. Vet jo at spektrum er av ypperste kvalitet men kanskje ikke noe poeng for meg å bruke flere tusen på radio enda. Virker som Orange sine produkter er ganske bra. Evt bruke mer penger neste år på topp radio, selge de jeg kjøper nå. Har allerede bestilt Flysky så det er jo ingen vei tilbake.
            Hvordan gikk flyprosjektene dine? Virker som du gikk "all in" i ny hobby.
            Fant du noen gang ut om hve som flyr i Nittedal?

            Comment

            Working...
            X